افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

اضافه پرداختی به برخی بازنشستگان باعث کسری بودجه جبرانی شد

  • کد خبر : 389789
اضافه پرداختی به برخی بازنشستگان باعث کسری بودجه جبرانی شد

به گزارش بازار، بر اساس قانون بودجه سال 1403 در مجموع 38 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. ظاهرا این رقم تا چند ماه گذشته پرداخت قابل توجهی نداشته است اما اخیرا با دستور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد سازمان برنامه و بودجه 8 میلیارد تومبه […]

به گزارش بازار، بر اساس قانون بودجه سال 1403 در مجموع 38 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. ظاهرا این رقم تا چند ماه گذشته پرداخت قابل توجهی نداشته است اما اخیرا با دستور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد سازمان برنامه و بودجه 8 میلیارد تومبه به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهد. اما در مورد 30 هزار میلیارد تومان دیگر به دلیل محدودیت های مالی دولت همچنان بلاتکلیفی وجود دارد.

وزیر کار در خصوص 30 میلیارد تومبا باقی مانده گفت: مقرر شد تا قبل از پایان سال این مبلغ در قالب اوراق بدهی به تامین اجتماعی تحویل شود. فرض بر این است که این اقدام بر اساس قانون همسان سازی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

پرداخت بیش از حد به برخی از بازنشستگان باعث کسری در بودجه همسان سازی شد

به نظر می رسد با توجه به پرداخت بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از حد مطلوب ظرف 5 ماه مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. با این حال، ما همچنان شاهد کسری در پرداخت هستیم. ظاهراً مشکل اصلی مربوط به حوزه پرداخت‌هاست که بیش از حد انتظار انجام می‌شود. به گفته رئیس مجلس، یک درصد ارزش افزوده بین 70 تا 75 همات است و این برای قانون کافی است، اما با توجه به پرداخت یک میلیون تومبی که به برخی افراد بدهکار نیست، اینجا بحث شده است. ، این باید سازماندهی شود. برنامه و بودجه را دنبال کنید.

لازم به ذکر است همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​هم اکنون بر اساس افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال 1403 (از 9 به 10 درصد) در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.