افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

آیا رئیس جمهور نشت را برطرف می کند؟

  • کد خبر : 389782
آیا رئیس جمهور نشت را برطرف می کند؟

کد خبر: 123933 17 به اضافه 1403 ۱۷:۰۰ تکنولوژی حدود 100 روز از وعده های پزشکان مبنی بر رفع فیلتر می گذرد و جامعه هر لحظه منتظر وعده دولت چهاردهم است اما در مقابل ناباوری کامل رئیس جمهور در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به جای آن از دستور حذف فیلتر، او برخورد با […]

حدود 100 روز از وعده های پزشکان مبنی بر رفع فیلتر می گذرد و جامعه هر لحظه منتظر وعده دولت چهاردهم است اما در مقابل ناباوری کامل رئیس جمهور در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به جای آن از دستور حذف فیلتر، او برخورد با فیلترشکن ها را پیشنهاد کرد.



روزنامه اعتماد نوشت: این دستور واکنش های زیادی را در فضای مجازی برانگیخت. شدت واکنش ها به حدی بود که سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات ضمن تشریح سخنان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به موضوع فروش فیلترها اشاره کرد. برخی دلالان با بیان اینکه عده‌ای با فروش فیلترشکن درآمد میلیاردی به دست می‌آورند، برای کشور ما خوب نیست، دستور دادند با دقت و جدیت به این موضوع رسیدگی شود و تصمیم مناسبی در این مورد و به طور کلی در حوزه‌ها اتخاذ شود. از گسترش چنین مشاغلی

هاشمی دیروز بار دیگر با خبرنگار خانه ملت درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر رفع فیلترها یا صرفا برخورد با فیلترشکن ها صحبت کرد. از وی پرسیده شد و وی پاسخ کلی به سوال خود داد: «با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قانونی بودن فضای مجازی ابعاد مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است.» امروزه فیلترشکن هایی که از منابع غیر مجاز در کشور استفاده می شود باعث آلودگی زیرساخت شبکه کشور شد که نگرانی جدی است و اساسا بخشی از مشکلات کیفی شبکه ما نیز به دلیل فیلترشکن هایی است که استفاده می شود.

موانع رفع فیلترینگ و تحقق وعده های انتخاباتی

وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در عین حال از شفاف سازی این موضوع طفره می رود که مسعود مزیکیان در زمان حضور خود در مجلس و مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در یازدهم به صراحت از موضوع فیلترینگ انتقاد کرده است. مجلس در چند گفت وگو از این طرح و کمیسیون ویژه و البته بررسی آن بر اساس اصل 85 قانون اساسی انتقاد کرد.

اما امروز به نظر می رسد نقش رئیس جمهور را ایفا می کند، بنابراین با محدودیت هایی مواجه است که وزیر ارتباطات او نمی تواند پاسخ روشنی درباره تحقق وعده انتخاباتی رئیس جمهور برای رفع فیلترینگ بدهد.

اگرچه حساسیت های زیادی در این زمینه وجود دارد و رئیس جمهور تصمیم گیرنده اصلی نیست. اما از آنجایی که مزیکیان رئیس شورای عالی فضای مجازی است و همراه با تیم خود در این شورا امتیاز دارد، می تواند بر مطالبه جدی مردم و تحقق وعده انتخاباتی خود مبنی بر رفع فیلترینگ پافشاری کند. هر چند فشارهای کم و زیاد بازیگران بر او و دولتش بی امان است.

اما سوالی که این روزها جامعه را به خود مشغول کرده این است که آیا پای فروشنده فیلترشکن است که مانع رفع فیلترها شده و دست و پای رئیس جمهور را بسته است؟





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.