افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

وزیر میراث فرهنگی: پروژه ایران هراسی دروغین را پشت سر می گذاریم

  • کد خبر : 389766
وزیر میراث فرهنگی: پروژه ایران هراسی دروغین را پشت سر می گذاریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایلنا: مراسم رونمایی از الواح هخامنشی صبح امروز ۲۶ مهرماه سال جاری در حاشیه دیدار رئیس جمهور با مدیران و فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ملی ایران برگزار شد. سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی کشور در این دیدار که در سالن اجتماعات موزه ملی برگزار […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایلنا: مراسم رونمایی از الواح هخامنشی صبح امروز ۲۶ مهرماه سال جاری در حاشیه دیدار رئیس جمهور با مدیران و فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ملی ایران برگزار شد.

سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی کشور در این دیدار که در سالن اجتماعات موزه ملی برگزار شد با تشکر از حضور مسعود بیزیکیان اعلام کرد: حضور رئیس جمهور در حضور بزرگان فرهنگی میراث، صنایع دستی و گردشگری پیام روشنی دارد: موضوعات سه بخش مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر دولت چهاردهم و ریاست جمهوری اولویت دارد.

صالحی امیری گفت: فرهنگ ایرانی وحدت آفرین و آشتی دهنده است. کثرت گرایی فرهنگی ریشه در تاریخ این سرزمین دارد. اما نکته اصلی و گرانبهای این تمدن، وحدت و اجماع همه است.

وی همچنین به فرهنگ بسیار غنی ایران اشاره کرد و افزود: در تحلیل و تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی باید از ویژگی های منحصر به فرد آن صحبت کرد، اما آنچه رئیس جمهور از موزه ملی بازدید و کشف کرد، دستاورد روشنی دارد و آن ثروت فرهنگی و تاریخی است. و تمدن این زمین است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی منسجم و مصالحه گر و دارای عمر طولانی و قدرت تمدن است. بنابراین کثرت گرایی فرهنگی ریشه در تاریخ و تبار این سرزمین دارد. اما نکته اصلی و گرانبهای این تمدن، وحدت و اجماع همه است.

صالحی امیری تاکید کرد: اینکه رئیس جمهور و دولت از «گفتگوی همفکری» صحبت می کنند، ربطی به امروز و دیروز این سرزمین ندارد، نسب طولانی و سابقه ای طولانی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هماهنگی به جای عصبیت یعنی عقلانیت، به جای تفرقه و انتقام جویی به معنای انسجام و همدلی است. توافق یعنی گفتگو برای حل مشکلات به جای تخریب و انگ زدن، یعنی عبور از مرز و حرکت رو به جلو در متن. و متن به معنای پاسخگویی به انبوه خواسته های مردم است; یعنی اخلاق مداری و دوری از بداخلاقی، یعنی بردباری، بردباری و صبر در برابر عقاید دیگران.

وی تصریح کرد: «وفاق» به معنای عدالت است; هم برای شما و هم برای جامعه. وفاق یعنی عبور از مرزبندی های دروغین در نیروهای وفادار به اسلام، انقلاب و رهبری. وفاق یعنی اعتقاد به اینکه اسلام و انقلاب و امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و این سرمایه ملی متعلق به یک جناح و جریان نیست.

صالحی امیری ادامه داد: وفاق یعنی درد مشترک با مردم به ویژه درد مشترک با فرودستان. توافق بر اساس عدالت، اخلاق، صداقت، عقلانیت، انسجام، انسانیت و شرافت. وگرنه شعاری بیش نیست. صلح یعنی پذیرفتن حقوق دیگران حتی اگر مخالف عقاید و عقاید ما باشد.

وی به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: گردشگری بزرگترین ظرفیت دیپلماسی فرهنگی است بنابراین گردشگری زبان صلح و گفتگو است.

به گفته صالحی امیری گردشگری در ایران در کنار میراث فرهنگی هویت و شخصیت بیشتری خواهد داشت. سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری موتور و موتور محرکه این حوزه هستند، بنابراین باید بسترهای لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار داد، زیرا توسعه بدون مردم به مقصد نمی‌رسد و برای رسیدن به این هدف تنها یک راه‌حل وجود دارد و آن حذف است. موانع

وی گفت: باید بتوانیم بر پروژه دروغین ایران هراسی فائق آییم. ایرانیان در تلاشند تا هماهنگی و صلح را در جهان گسترش دهند. با اعتمادسازی در بین ایرانیان خارج از کشور می توانیم آنها را با توانمندی های ملی خود آشنا کنیم.

وی گفت: تا پایان برنامه هفتم باید از 1430 هتل به 1930 هتل برسیم. همچنین صادرات صنایع دستی باید به 492 میلیون دلار افزایش یابد. یکی از راهکارهای آنها استفاده از ظرفیت نخبگان برای شناسایی راهبردهای ممکن است. در این زمینه جلسه راهبردی برای استخراج راهبردهای کلان و رفع موانع با هماهنگی دستگاه ها تشکیل دادیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.