افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

واردات ماهی تن قیمت کنسرو ماهی را تثبیت کرد

  • کد خبر : 389748
واردات ماهی تن قیمت کنسرو ماهی را تثبیت کرد

به گزارش بازار، امروز سه شنبه 26 مهر 1403 نشست خبری سندیکای کنسروسازی برگزار شد. مسعود بختیاری رئیس اتحادیه انجمن های کنسروسازی کشور با اشاره به برگزاری همایش صنعت کنسرو در آبان ماه گفت: مهمترین اولویت وزیر جهاد کشاورزی در طول برنامه ای که ارائه کردند تمرکز بر تامین امنیت غذایی بود. رایج‌ترین تعریف امنیت […]

به گزارش بازار، امروز سه شنبه 26 مهر 1403 نشست خبری سندیکای کنسروسازی برگزار شد. مسعود بختیاری رئیس اتحادیه انجمن های کنسروسازی کشور با اشاره به برگزاری همایش صنعت کنسرو در آبان ماه گفت: مهمترین اولویت وزیر جهاد کشاورزی در طول برنامه ای که ارائه کردند تمرکز بر تامین امنیت غذایی بود. رایج‌ترین تعریف امنیت غذایی می‌گوید که امنیت غذایی عبارت است از تأمین غذای کافی و سالم برای همه افراد در همه زمان‌ها برای دستیابی به یک زندگی سالم و متعادل.

وی افزود: حداقل 4 مولفه برای دستیابی به امنیت غذایی عبارتند از در دسترس بودن، دسترسی، سلامت و پایداری سه مولفه قبلی. از این نظر، صنایع تبدیلی و کنسروسازی روابط نزدیکی با این اجزاء دارند.

این صنف ادامه داد: صنعت کنسرو نقش بی بدیلی در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی دارد. فاصله ایران از میانگین جهانی بیشتر است.

بختیاری با اشاره به چالش آماری در ایران تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور این است که آمار و اطلاعات چندان قابل اعتمادی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی وجود ندارد.

وی با اشاره به ضایعات 30 درصدی محصولات کشاورزی در ایران گفت: می توانیم با حمایت و کمک به صنایع تبدیلی موضوع را پیگیری کنیم.

بختیاری ادامه داد: صنعت کنسرو در تبدیل محصولات فاسد شدنی به محصولات بادوام نقش موثری دارد. مثلا ماهی. یکی از آسیب پذیرترین و فاسد شدنی ترین محصولات غذایی است و شرایط نگهداری آن باید تحت کنترل باشد. اگر در یخ پودری قرار گیرد، فقط یک هفته قابل نگهداری است. در صورت یخ زدگی و در شرایط 18- درجه سانتیگراد می توان محصول سالم را حداکثر 6 تا 9 ماه و در دمای 30- درجه سانتیگراد از 9 ماه تا یک سال نگهداری کرد.

وی افزود: اما این می تواند بدون در نظر گرفتن زمان و مکان و نیاز به نگهداری ویژه حداقل به مدت دو سال در فرآیند کنسرو سازی با خیال راحت مصرف شود. البته به دلیل شرایط کشور، این تاریخ روی قوطی محصول درج شده است، اما در کشورهای دیگر تاریخ وجود ندارد و بهترین تاریخ انقضا 4 سال است.

وی در ادامه به سلامت کنسروها پرداخت و گفت: 2 تکنیک مهم در این زمینه بسته بندی محصولات در ظروف ضد آب است. تکنیک دوم، اعمال حرارت در دمای 120 درجه سانتیگراد و حداقل یک ساعت بسته به نوع محصول، باعث می شود محصولات غذایی 2 سال بدون مواد نگهدارنده دوام بیاورند.

بختیاری در ادامه این نشست با بیان اینکه قیمت کنسرو ماهی باید در سال گذشته تثبیت شود، گفت: علیرغم افزایش قیمت تمام شده تولید به دلیل قیمت قوطی و درب، حقوق، حمل و نقل و حامل های انرژی که در کل تاثیرگذار است. قیمت، قیمت این محصول تغییری نکرده است. دلیل این امر همگرایی و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی است و ثمره آن در سفرهای مردم است.

رئیس اتحادیه کنسرو ایران با اشاره به واردات گفت: این امر باعث شد تا قیمت ماهی تن داخلی متعادل شود و عدم افزایش قیمت در این بخش موجب تثبیت قیمت کنسرو ماهی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.