افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

حکم جدید مرکز فتوای اهل سنت مصر در مورد نماز و زیارت قبور اهل بیت

  • کد خبر : 389636
حکم جدید مرکز فتوای اهل سنت مصر در مورد نماز و زیارت قبور اهل بیت

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیمصر اعلام کرد که زیارت قبور اولیای الهی و صالحان و دعا و توسل به خداوند متعال بر سر قبور آنها جایز است. حوزه نوشت: دارالافتاء توضیح داد که علما فرموده اند که اینجا از مکان های شریف و مبارکی است که در آن صلوات عابد است و […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیمصر اعلام کرد که زیارت قبور اولیای الهی و صالحان و دعا و توسل به خداوند متعال بر سر قبور آنها جایز است.

حوزه نوشت: دارالافتاء توضیح داد که علما فرموده اند که اینجا از مکان های شریف و مبارکی است که در آن صلوات عابد است و نماز در آن مکان با کرامت و نزدیکتر به قبولی است.

احکام نماز بر قبور اولیای صالح.

مرکز دارالفتح اعلام کرد: علما به این نتیجه رسیده اند که قبور صالحین محل اجابت دعاست. مقبره اهل بهشت ​​باغی از باغ های بهشت ​​است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «قبر باغی است از باغ های بهشت ​​یا گودالی در گودال های جهنم».

در همه حال بر قبور صالحان از درگاه خداوند متعال صلوات و سلام نازل می شود; زیرا بنده هر وقت دعا می کند از خداوند متعال می خواهد که بر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم صلوات بفرستد، چنان که در دعای ابراهیمی چنین است. این امر مستلزم تجدید برکت و رحمت در حرم و مزار آنان در هر لحظه است. آنها مورد نظر و مورد لطف خداوند متعال هستند و هرکس به آنها بی احترامی کند یا به آنها آسیب برساند در معرض جنگ خداوند متعال قرار می گیرد.

دارالافتاء مصر خاطرنشان کرد: حافظ بن حجر در کتاب «تهذیب التحزیب» می گوید: (حکیم درباره داستان نیشابور گفت: از ابوبکر محمد بن المعمل شنیدم که گفت: با ابوبکر بن قرار گذاشتیم. جوزیمه، امام محدثان و جمعی از شیوخ، و هنگامی که برای زیارت قبر حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به طوس آمدند، فرمود: از تکریم و احترام ابن جوزیمه تعجب کردیم. آن آرامگاه، و خضوع و جذابیت آن در کنار حرم امام رضا علیه السلام.
ابن حبان در کتاب «الثقات» در شرح حال حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می گوید: (مقبره او در سناباد در حومه نوقان معروف است و من بارها آن را زیارت کرده ام، و زیارت کرده ام. نه من در طوس بودم هیچ مشکلی نداشتم پس قبر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را زیارت کردم و دعا کردم که خداوند غم و اندوه مرا از بین ببرد این غم

اقامه نماز در مساجدی که دارای حرم اولیاء و صالحین است، صحیح و مشروع و حتی پسندیده و پسندیده است و این را قرآن و سنت و سیره صحابه و اجماع امت ثابت کرده است.

اجماع امت این را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.