افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

راه حل کسب سود در معاملات پر ریسک

  • کد خبر : 389624
راه حل کسب سود در معاملات پر ریسک

بازار: گروه بورس: اگرچه بازار سهام از شور و نشاط فاصله گرفته است، اما هنوز به روند صعودی بازنگشته است. اما بازارساز از طریق صندوق تثبیت نمادهای شاخص بازار را مثبت کرده است. بنابراین امروزه انتخاب بهترین استراتژی توسط معامله گران می تواند سرمایه گذاران را به سمت خرید یک سبد کم ریسک سوق دهد. […]

بازار: گروه بورس: اگرچه بازار سهام از شور و نشاط فاصله گرفته است، اما هنوز به روند صعودی بازنگشته است. اما بازارساز از طریق صندوق تثبیت نمادهای شاخص بازار را مثبت کرده است. بنابراین امروزه انتخاب بهترین استراتژی توسط معامله گران می تواند سرمایه گذاران را به سمت خرید یک سبد کم ریسک سوق دهد. در شرایط فعلی یکی از تحلیلگران می گوید لازم است نقد شود و دیگری توصیه می کند که اکثریت پرتفوی به طلا اختصاص یابد. دیگری ترکیبی از طلا، سهام و دارایی های با درآمد ثابت را توصیه می کند. برخی هم می گویند طلا را در بالاترین قیمت فعلی بفروشید و سهام را در پایین ترین قیمت بخرید و شرایط فعلی را بهترین فرصت برای خرید سهام جذاب می دانند.

یک رویکرد کم ریسک برای استراتژی معامله گران، خرید سهام با سود نقدی بالا است. سهامی که سود خوبی دارند و درصد بالایی را به اشتراک می‌گذارند نیز در نقاطی یافت می‌شوند که P/E تحلیلی 3 تا 4 دارند. شرایط به این ترتیب وقتی بازار به نقدینگی می رسد، بورس از پایین وارد می شود و در اوج تا چرخه بعدی، نقدینگی در صندوق های با درآمد ثابت حفظ می شود. برخی از تحلیلگران همچنین فارکس و ارزهای دیجیتال را در شرایطی که استراتژی معامله گران خروج است توصیه می کنند که به دلیل ریسک بالا توصیه نمی شود. چرا که در مقطع کنونی بورس ایران ریسک کمتری دارد.

مهمترین استراتژی برای معامله گران.

به طور کلی بهبود دانش و مهارت مهمترین استراتژی برای معامله گران محسوب می شود. در واقع راه حل ها برگرفته از توانایی، دانش، احساسات است و بر این اساس هر سرمایه گذاری واکنش فردی خود را دارد. همانطور که اثر انگشت افراد متفاوت است، ساختار روحی، روانی و ذهنی متفاوتی نیز وجود دارد و این باعث می‌شود واکنش‌ها به رویدادهای بیرونی متفاوت باشد. بنابراین، هر استراتژی و مدل ممکن است خطرات خاص خود را داشته باشد. با این حال، با اشتباهات در معاملات، استراتژی معامله گران تغییر می کند یا اصلاح می شود. اما برای مبتدیان بدون چالش نیست.

همچنان ارقام بالایی در نرخ سود اعلام می شود و هیچ انگیزه، حرکت، حرف و حرفی برای کاهش آن وجود ندارد. بنابراین موضوع تنها تنش نیست، این طرف نیز با مشکلاتی مانند نرخ سود بازار را ترک نمی کند. از سوی دیگر در نرخ نیما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر چند ماه پیش درباره آن صحبت می‌کردیم می‌توانست رویا باشد، اما تغییرات ارز توافقی در اکثر صنایع و افزایش نرخ نیما پتروشیمی‌ها. فضای مثبتی را در این زمینه برای بازار ایجاد کرده اند. از طرفی طبق گزارشات احتمالا طی دو هفته آینده افزایش خواهد یافت و می تواند عامل مهم و موثری در بازار باشد.

شرط بازگشت بازار سهام به حالت عادی

علیرضا سادات، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بازار درباره تاثیر تنش های اخیر بر بورس گفت: جریان پولی موجود نیز به تدریج از اتفاقات ترسیده و دیگر نشاط سابق را ندارد. بنابراین در مرحله فعلی کار بازار دشوارتر است. چون جریان پول خارجی قطعا باید به بازار کمک کند. البته صندوق های توسعه و تثبیت شروع به کار کردند و نمادهای شاخص های بازار تقریبا از روز سه شنبه انباشته شدند. اگر ورود این پول ادامه پیدا کند، وضعیت کسب و کار بهتر خواهد شد. اما به دلیل عدم اصلاح قیمت ها در پی رشد اخیر، برخی همچنان انتظار کاهش قیمت ها را دارند.

به گفته علیرضا سادات، تا زمانی که بلاتکلیفی سیاسی در بازار وجود دارد، تزریق اندک پول به این بازار نمی تواند تحولی شگرف ایجاد کند و انگیزه لازم برای بازدهی کامل را فراهم نخواهد کرد. اگر سازمان بتواند واقعاً نقدینگی داشته باشد و همدلی و همدلی وکلا ایجاد کند، تداوم تزریق پول همراه با اخبار مثبت به تعادل بازار کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید 20 تا 30 برابر جریان پول وارد بازار شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در اواسط مرداد ماه پس از تزریق پول هانیه توانست افت قیمت ها را جبران کند و بازار را متعادل کند. در مرحله فعلی، همین اثر ممکن است. با توجه به اینکه در حال حاضر اصلاح موقتی صورت گرفته و اخبار بنیادی کمی وجود دارد، در شرایطی که بازار دچار بحران سیاسی می شود، تزریق اندک پول به این بازار نمی تواند باعث تحول شگرف شود و انگیزه لازم برای اصلاحات را فراهم نمی کند . -بازگشت کامل اگر سازمان واقعاً قادر به تامین نقدینگی و ایجاد همدلی و رفاقت در بین حقوقدانان باشد، تداوم تزریق پول همراه با اخبار مثبت به تعادل بازار کمک می کند. اما برای مثبت شدن جو و رشد دوباره مانند چند هفته پیش، رویدادهای قوی تری لازم است.

استراتژی معامله گران سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت.

در کوتاه مدت، محیط تصمیم گیری بسیار سخت و دشوار شده است و این موضوع در هیئت تجاری منعکس می شود. البته سناریوهای مختلفی را می توان برای بازار در نظر گرفت که یکی از آنها صبر است. گاهی اوقات استراتژی معامله گران این آن است هیچ کاری نکردن بهتر از هیچ کاری نیست. در واقع این مفهوم را می رساند که تا زمانی که ریسک سیاسی وجود داشته باشد، هر کاری که بخواهیم انجام دهیم می تواند تحت تأثیر رویدادها و تنش های مختلف قرار گیرد. بنابراین، سرمایه گذاران در بازار باید کمی متفاوت از قبل تصمیم بگیرند. علاوه بر این، بازارساز باید بر تزریق جریان پول نظارت کند، اگرچه برخی معتقدند بدون باز کردن محدوده نوسان و بدون حذف ریسک‌های سیاسی، صرفاً اتلاف منابع است.

در حال حاضر سرمایه گذاران و وکلا بیشتر ناظر بازار هستند و اقدام موثری انجام نمی دهند. البته اتفاقات و تحولاتی در سرتاسر بازار در حال رخ دادن است و به غیر از جریان نرخ سود بانکی که از سوی بازار حمایت نمی شود، تحول خاصی صورت نگرفته است. حتی ممکن است در روزها و هفته های آینده دوباره افزایش یابد. در سایر بخش ها، نرخ نیما و رشد آن خبر خوبی برای بازار است که تا زمانی که قیمت ارز تثبیت نشود، اثر آن دیده نمی شود. نکته بعدی جنبه روانی داستان است. کوچکترین تغییر در فاز سیاسی می تواند این بازار را به سمت مثبت سوق دهد که به رویدادها و تحولات اقتصادی کمک می کند موجی از روند صعودی را به حرکت درآورد. بنابراین، به گفته برخی، شاید ادامه انتظار تا آخر هفته باعث بهبود خلق و خو شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.