افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

پیشنهاد EIP-7781 با هدف افزایش توان عملیاتی اتریوم تصویب شد

  • کد خبر : 389171
پیشنهاد EIP-7781 با هدف افزایش توان عملیاتی اتریوم تصویب شد

یک پیشنهاد جدید برای بهبود اتریوم (EIP) به نام EIP-7781 ارائه شده است که در صورت تایید، می تواند زمان بلوک در شبکه اتریوم را تا 33 درصد کاهش دهد و ظرفیت داده را افزایش دهد. به گزارش اسمارتک نیوز، توسعه دهندگان ادعا می کنند که با این ارتقا، توان عملیاتی شبکه اتریوم 50 درصد […]

یک پیشنهاد جدید برای بهبود اتریوم (EIP) به نام EIP-7781 ارائه شده است که در صورت تایید، می تواند زمان بلوک در شبکه اتریوم را تا 33 درصد کاهش دهد و ظرفیت داده را افزایش دهد.

به گزارش اسمارتک نیوز، توسعه دهندگان ادعا می کنند که با این ارتقا، توان عملیاتی شبکه اتریوم 50 درصد افزایش خواهد یافت.

ارائه پیشنهاد EIP-7781 توسط انجمن اتریوم

این پیشنهاد در 5 اکتبر (14 مهر) توسط بن آدامز ارائه شد.بن آدامز) بنیانگذار «Illyriad Games» معرفی شد. هدف EIP-7781 کاهش زمان بلوک شبکه اتریوم است 12 ثانیه تا 8 ثانیهافزایش تأخیر rollup ها و افزایش ظرفیت blob یک ساختار داده موقت برای کاهش هزینه راه حل های لایه دوم است.

در پستی در 6 اکتبر (15 مهر) در X، سیگار (سیگار)، توسعه دهنده ناشناس گفت که EIP-7781 اولین گام بزرگ در جهت بهبود لایه پایه شبکه اتریوم خواهد بود، زیرا بیشتر تمرکز توسعه دهندگان به سمت شبکه های لایه دوم اتریوم معطوف شده است.

منبع: سیگار
منبع: سیگار

این پیشنهاد علاوه بر افزایش توان عملیاتی شبکه اصلی، به دنبال توزیع استفاده از پهنای باند در طول زمان و کاهش نیاز به پهنای باند بیشتر در ترافیک بالادستی، بدون افزایش تعداد بلوک ها یا حباب ها است.

جاستین دریک، محقق بنیاد اتریوم، EIP را در GitHub تایید کرد و گفت که پیشنهاد فوری آن با بسیاری از اهداف کلی که توسط Vitalik Buterin و سازمان مقیاس پذیری اتریوم ترسیم شده است، مطابقت دارد.

Derick اظهار داشت که کاهش زمان بلوک امکان تبادلات غیرمتمرکز مانند نسخه سوم Uniswap “1.22 برابر کارآمدتر” می شود و همچنین می تواند “تقریبا” باشد 100 میلیون دلار پس انداز در سال آربیتراژ CEX-DEXو در نهایت منجر به بهبود تراکنش ها برای کاربران می شود.

دریک افزود:

این پیشنهاد همچنین تجربه کاربری قراردادهای هوشمند اتریوم را با کاهش 33 درصدی زمان تأیید و توزیع بهتر «بار ترافیک» بین تعداد بیشتری اسلات بهبود می‌بخشد.

منبع: GitHubمنبع: GitHub
منبع: GitHub

چندین توسعه دهنده اشاره کردند که کاهش زمان بلوک ممکن است به تک تک استکرها آسیب برساند.

زمان بلاک کوتاه‌تر می‌تواند رشد حالت اجرا را افزایش دهد و میزان داده‌ها را در بلاک چین افزایش دهد. این موضوع به سخت افزار و پهنای باند قدرتمندتری نیاز دارد تا وضعیت بلاک چین را در زمان کمتری توزیع و عمومی کند.

در پست دیگری در 6 اکتبر، آدام کوکران (آدام کوکران) شریک Cinnehaim Ventures (Cinnehaim Ventures) گفت که این EIP به نظر می رسد “معقولمی آید، به شرط آن محدودیت گاز در هر بلوک تغییر نکنید.

او گفت:

من می‌خواهم آزمایش‌هایی را روی سخت‌افزار ورودی/خروجی و زمان‌های پینگ رفت‌وآمد استیکرها ببینم تا مطمئن شوم به استیکرهای خانه آسیبی نمی‌رساند، اما به نظر می‌رسد در دسترس بیشتر افراد است.

با این حال، نیاز به پیکربندی قوی‌تر برای استکرها می‌تواند برای مسیر بلندمدت اتریوم به سمت تمرکززدایی مشکل‌ساز باشد.

EIP سه روز پس از اشاره بوترین به ایده کاهش حداقل مقدار مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی در شبکه اتریوم از 36 اتریوم به 16 یا 24 اتریوم به منظور بهبود امنیت و غیرمتمرکز کردن شبکه صورت می‌گیرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-07 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.