افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

رسانه های اسرائیلی: پایگاه ها در برابر موشک های ایران بی دفاع هستند

  • کد خبر : 389014
رسانه های اسرائیلی: پایگاه ها در برابر موشک های ایران بی دفاع هستند

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیمروزنامه اسرائیلی Zeman در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل اصرار دارد که پایگاه های هوایی اسرائیل پناهگاه های کافی ندارند. تانی گلدشتاین در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که پایگاه‌های استراتژیک ارتش اسرائیل از جمله پایگاه‌های هوایی که هفته گذشته مورد اصابت موشک‌های ایران قرار […]

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیمروزنامه اسرائیلی Zeman در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل اصرار دارد که پایگاه های هوایی اسرائیل پناهگاه های کافی ندارند.

تانی گلدشتاین در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که پایگاه‌های استراتژیک ارتش اسرائیل از جمله پایگاه‌های هوایی که هفته گذشته مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند، از شرایط پناهگیری کافی برخوردار نیستند.

همانطور که در این گزارش مشخص شده است، تحقیقات میدانی زمان اسرائیل نشان می‌دهد که حداقل چهار پایگاه ارتش اسرائیل که در آن‌ها فعالیت‌های عملیاتی و استراتژیک عمده انجام می‌شود، از جمله سه پایگاه نیروی هوایی، به اندازه کافی محافظت نشده‌اند و خبری از مناطق مستحکم و پناهگاه‌ها وجود ندارد. نه در آنها

به گزارش این رسانه عبری، پایگاه هایی که هفته گذشته هدف موشک های بالستیک ایران قرار گرفتند نیز از جمله این پایگاه ها بودند و در این حمله خسارات قابل توجهی متحمل شدند.

این رسانه با اذعان ضمنی به تلفات وارده به پایگاه نواتیم اعلام کرد، بنا به گزارش رسانه های خارجی، پایگاه نواتیم در این حمله موشکی آسیب دیده است.

د) یک سرباز نیروی امنیتی اسرائیل که هویت کامل وی ذکر نشده است، در یگان فنی نیروی هوایی در یکی از پایگاه هایی که هفته گذشته مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت، خدمت می کند. وی تاکید کرد که در بیشتر مناطق هیچ پناهگاهی وجود ندارد. از پایگاه ما یک موضوع واقعا دیوانه کننده

وی تاکید کرد که البته نمی توان گفت که کل پایگاه بدون کانکس نیست، اما بیشتر آنها محافظت نمی شوند، می دانم که پایگاه دیگری هیچ کانکس ندارد.

دو سرباز دیگر نیز در گفتگو با زیمان اسرائیل تایید کردند که یک پایگاه دیگر و یک پایگاه بزرگ مناطق حفاظت شده ندارند و مقدار زیادی تجهیزات نظامی استراتژیک در آنجا ذخیره شده است.

بر اساس (د) در زمان جنگ و درگیری های مداوم، راکت های سنگین قسمت های مختلف پایگاه را هدف قرار می دهد، این بدان معناست که ما با فاجعه مواجه خواهیم شد، زیرا همانطور که برخی افراد فکر می کنند، تنها باند فرود هواپیما خواهد بود. یکی نقطه هدف نیست، اما نقاط دیگر در پایگاه نیز مورد حمله قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: صرف نظر از خطر مستقیم مرگ یا جراحت سربازان در پایگاه، بسیاری از سربازان و نیروها در این پایگاه ها نمی توانند برای مدت طولانی زیر آتش فعالیت کنند و نیاز به مکانی امن برای استراحت دارند.

الان آسایشگاه ها و سفره خانه های این پایگاه ها اصلا محافظت نمی شود.

به گفته این سربازان، در حمله بعدی به پایگاه های اسرائیل باید با چند سناریو مواجه شوند، سناریوهایی مانند سقوط انواع موشک ها و مواجهه با تعداد زیادی کشته و مجروح.

این رسانه بدون اشاره به تعداد تلفات پایگاه های اسرائیلی به نقل از کارشناسان نوشت: هزینه ساخت یک پناهگاه حدود 15 میلیون مثقال است، در حالی که آخرین قیمت یک اسکادران جنگنده 3 میلیارد دلار است، بنابراین ما دیوانه هستیم در صورتی که این هزینه ساختار پشتیبانی گزافی با هزینه ای کاملا ناچیز ایجاد نکند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.