افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

واردات گندم کشور به صفر رسید

  • کد خبر : 388989
واردات گندم کشور به صفر رسید

به گزارش بازار، سهراب سهرابی مجری طرح گندم در اولین جلسه ستاد کشاورزی کشور که با حضور دست اندرکاران تولید سبزی استان ها و اعضای بنیاد ملی گندم کاران کشور برگزار شد، گفت: : مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و خوداتکایی فرمودند: امنیت غذایی یکی از اولویت های مهم کشور است […]

به گزارش بازار، سهراب سهرابی مجری طرح گندم در اولین جلسه ستاد کشاورزی کشور که با حضور دست اندرکاران تولید سبزی استان ها و اعضای بنیاد ملی گندم کاران کشور برگزار شد، گفت: : مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و خوداتکایی فرمودند: امنیت غذایی یکی از اولویت های مهم کشور است و به مناسبت امنیت غذایی، تولید گندم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سال های 90، 1400، 1402 و 1403 سال هایی بود که به خودکفایی رسیدیم و در این سال ها تخصیص کود و استفاده از بذر اصلاح شده بیشتر بود.

سهرابی تصریح کرد: تولید گندم از 9 میلیون تن در سال 1400 به 15 میلیون تن افزایش یافت که ناشی از استفاده متعادل از کودهای شیمیایی، توسعه سیستم های نوین آبیاری، افزایش استفاده از بذر اصلاح شده، افزایش سطح زیر کشت گندم بود. محصولات مکانیزه و شرایط آب و هوایی

وی افزود: این افزایش تولید به ویژه در مناطق خشک را مدیون طرح جهش تولید در مناطق خشک هستیم. واردات گندم از 7 میلیون تن در سال 1400 به صفر کاهش یافت و مصرف کودهای پتاسیمی از 62 هزار تن در سال 1400 به 207 هزار تن رسید. علاوه بر این، در زمینه مبارزه با بیماری ها به بیش از یک میلیون هکتار رسیده ایم.

مدیر طرح گندم گفت: قیمت گندم امسال به 20 هزار و 500 تومان رسید و این افزایش قیمت منجر به خودکفایی شده است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم 11 میلیون و 983 هزار تن انجام شده است و خوزستان، کردستان و گلستان سه استان اصلی در این زمینه هستند.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سهرابی با بیان اینکه باید به تولید گندم دوروم در کشور توجه شود، گفت: این نوع گندم در برابر تنش، تغییرات آب و هوایی و آفات مقاوم است.

وی در پایان گفت: بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم باید در تمامی جلسات مربوط به گندم استان ها حضور داشته باشد و از توانمندی های این بنیاد استفاده شود تا بتوانیم تا پایان 5 ساله به 105 درصد خودکفایی برسیم. برنامه ریزی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.