افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

استارمر خواستار “خودداری شجاعانه” از اسرائیل شد

  • کد خبر : 388926
استارمر خواستار “خودداری شجاعانه” از اسرائیل شد

نخست وزیر انگلیس با ابراز حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار ” خویشتنداری شجاعانه ” از سوی این رژیم شد. به گزارش ایسنا، کر استارمر، نخست وزیر انگلیس بعدازظهر دوشنبه در اظهارات خصمانه خود علیه ایران، اقدامات ستیزه جویانه رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت و گفت: حمله اخیر ایران به اسرائیل نشان دهنده نقش مخرب […]

نخست وزیر انگلیس با ابراز حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار ” خویشتنداری شجاعانه ” از سوی این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، کر استارمر، نخست وزیر انگلیس بعدازظهر دوشنبه در اظهارات خصمانه خود علیه ایران، اقدامات ستیزه جویانه رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت و گفت: حمله اخیر ایران به اسرائیل نشان دهنده نقش مخرب ایران در خاورمیانه است.

اشاره استارمر به «حمله اخیر» ایران به رژیم صهیونیستی، عملیات وعده 2 صدوق است.

بعدازظهر سه‌شنبه هفته گذشته، ایران در چارچوب عملیات «وادا صادق ۲» در واکنش به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس، حمله موشکی گسترده‌ای را علیه سرزمین‌های اشغالی انجام داد. جنبش در تهران که نقض حاکمیت ملی ایران بود و ترور ژنرال عباس نیل‌فروشان، مشاور ارشد نظامی ایران در بیروت، و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان.

با این حال نخست وزیر انگلیس در اظهارات خصمانه خود در ماه های اخیر با کمی خویشتن داری ایران تمامیت ارضی این کشور را توسط رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران نقض کرد. که از سوی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف دعوت شده بود. «مسعود المادیجیان» رئیس‌جمهور ایران در سفری به تهران، به جنایات دیگر رژیم صهیونیستی اشاره نکرد و گفت: انگلیس برای دفاع از خود از اسرائیل حمایت می‌کند. خودش علیه ایران».

وی تصریح کرد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر اقدام تجاوزکارانه ایران مطابق با قوانین بین المللی حمایت می کنیم، اقدام ایران یک اقدام کاملا ستیزه جویانه بود و در دفاع از این کشور انجام نشد، بلکه اقدامی برای تشدید تنش در منطقه بود. و در دفاع از رهبر یک گروه تروریستی».

اظهارات استارمر در حالی است که نماینده ایران در سازمان ملل در ژنو هفته گذشته در پیامی در شبکه مجازی X با اشاره به عملیات صادق 2 نوشت: ایران از حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس ماده 51 منشور استفاده می کند. سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به اتباع، منافع، امنیت و حاکمیت ایران، بر خلاف بند 4 ماده 2 منشور و نقض آشکار حقوق بین الملل و در پی شکست جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگویی به حملات نظامی متجاوز علیه اسرائیل اتخاذ کند.

در ادامه این پیام آمده است: «ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، کاملاً به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد است و بر موضع قاطع خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا تشدید تنش نخواهد بود، پایبند است. درگیری در منطقه نیست، تکرار کنید.

اما نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: اقدام ایران نشان دهنده نقش مخرب ایران در منطقه است. این کشور حماس را برای حمله 7 اکتبر تجهیز کرد. ایران حزب الله را تجهیز کرده است، گروهی که در یک سال گذشته هر روز با موشک های خود به اسرائیل حمله می کند.

اظهارات استارمر در حالی مطرح می شود که کشورش و آمریکا، بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی، با تهیه تسلیحات مورد نیاز رژیم صهیونیستی، به کشتار فلسطینیان در نوار غزه، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، کمک کردند. حمایت روزافزون آنها از رژیم صهیونیستی، شریک جنایاتی هستند که رژیم اشغالگر مرتکب شده است.

وی در ادامه خواستار خروج فوری شهروندان انگلیسی از لبنان شد و گفت: همین الان لبنان را ترک کنید.

نخست وزیر انگلیس همچنین رژیم صهیونیستی را به «شجاعت خویشتن داری» دعوت کرد و گفت: انگلیس با استفاده از قدرت دیپلماسی به کاهش رنج و سختی در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه بدون اشاره به قربانیان فلسطینی رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی در این منطقه، ضمن ابراز همدردی با قربانیان عملیات حمله الاقصی، تصریح کرد: هیچکس نمی تواند این حادثه را تصور کند. تجربه تلخ اسرائیلی ها.

استارمر البته در ادامه اظهارات خود بدون اشاره مستقیم به رژیم صهیونیستی یا فلسطینی ها در اظهاراتی مبهم تصریح کرد: هیچکس نمی تواند تخریب شهرها، مناطق مسکونی، بیمارستان ها و دفن خانواده هایشان زیر آوار را تصور کند. “.

طبق گزارش سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت بیش از 42 هزار فلسطینی، مجروح شدن 96 هزار فلسطینی، آواره شدن بیش از 2.3 میلیون نفر از ساکنان غزه و تخریب بیش از 92 درصد منجر شده است. جاده های غزه و تخریب 84 درصد از تأسیسات بهداشتی غزه، تخریب 70 درصد از تأسیسات آب و فاضلاب غزه و تخریب کامل زیرساخت های این نوار.

سازمان ملل همچنین تخمین می زند که جنایات رژیم اسرائیل حدود 40 میلیون تن آوار در غزه بر جای گذاشته است. گفته می شود که پاکسازی این زباله ها می تواند تا 15 سال طول بکشد و حدود 650 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

در چنین شرایطی استارمر در نهایت بار دیگر اعلام کرد: باید از قدرت دیپلماسی برای یافتن راه حلی عملی برای کاهش رنج در خاورمیانه و جلوگیری از تکرار 7 اکتبر و این درگیری خونین استفاده کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.