افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

سایه بحران خاورمیانه بر بیت کوین 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

  • کد خبر : 388916
سایه بحران خاورمیانه بر بیت کوین 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

بیت کوین هفته جدید خود را با گارد صعودی آغاز می کند و به دنبال رسیدن به بالاترین حد خود در ماه اکتبر است. با این حال، هنوز نگرانی در مورد اثرات بحران خاورمیانه بر بازارهای مالی پرخطر مانند ارزهای دیجیتال وجود دارد. به گزارش اسمارتک نیوز، پس از بسته شدن هفتگی، قیمت بیت کوین […]

بیت کوین هفته جدید خود را با گارد صعودی آغاز می کند و به دنبال رسیدن به بالاترین حد خود در ماه اکتبر است. با این حال، هنوز نگرانی در مورد اثرات بحران خاورمیانه بر بازارهای مالی پرخطر مانند ارزهای دیجیتال وجود دارد.

به گزارش اسمارتک نیوز، پس از بسته شدن هفتگی، قیمت بیت کوین در حدود یک سطح است 64000 دلار با مقاومت مواجه شد. در حال حاضر، بسیاری بر این باورند که استفاده بیش از حد از اهرم توسط معامله گران باعث رشد اخیر بیت کوین شده و بازار همچنان در وضعیت بی ثباتی قرار دارد.

در این هفته، داده های کلان اقتصاد ایالات متحده در راس توجه قرار گرفته است و احتمالا روزهای نوسانی را تجربه خواهیم کرد. در عین حال، چنین داده هایی نشان می دهد که دارندگان بلندمدت بیت کوین در حال حاضر از بازار خارج شده و سود خود را ذخیره می کنند. اما از سوی دیگر، دارندگان کوتاه مدت به انباشت و استفاده از اهرم روی آورده اند.

آیا اکتبر معروف بیت کوین (ترکیبی از دو کلمه Up به معنی up و اکتبر که به اکتبر های صعودی بیت کوین اشاره دارد) این بار اتفاق نخواهد افتاد؟ در این مقاله به 5 فاکتور مهمی که در این هفته باید در نظر بگیرید می پردازیم.

اهرم بیش از حد؛ بازار همچنان بی ثبات است

شتاب قیمت بیت کوین در پایان شمع هفتگی افزایش یافت و هفته را با 63975 دلار به پایان رساند.

نمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 ساعته فریم – منبع: TradingView

در حالی که رشد اخیر بیت کوین بر روی کاغذ قابل توجه است، قیمت فعلی ارز دیجیتال، معامله گران را به جای حمایت، شک و تردید کرده است. به گفته آنها، اهرم بیش از حد باعث افزایش اخیر قیمت بیت کوین شده است و ممکن است این تب در یک لحظه از بین برود!

JA Maartunn، یکی از تحلیلگران پلتفرم ارزهای دیجیتال، رالی اخیر بیت کوین را “تعریف پمپ مبتنی بر کامیون» توصیف کرده است.

توییت مارتونتوییت مارتون
منبع: X

CrypNuevo، یکی دیگر از تاجران برجسته بازار نیز معتقد است که محدوده 63800 دلاری احتمالاً در کوتاه مدت نقطه بازگشتی برای بازار خواهد بود.

او دیروز در میدان بود یک توییت او در این باره نوشت:

من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که بیت کوین در این مرحله معکوس شود زیرا چندین کاتالیزور بالقوه مانند داده‌های بد اقتصادی یا تشدید اخبار مربوط به جنگ وجود دارد.

این تحلیلگر هشدار داد که احتمالاً روزهای آینده به دلیل این کاتالیزورها بسیار پرنوسان خواهد بود.

نمودار بیت کوین چهار ساعته فریم - منبع: TradingViewنمودار بیت کوین چهار ساعته فریم - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین چهار ساعته فریم – منبع: TradingView

با این حال، کیت آلن، یکی از بنیانگذاران Material Indicators، معتقد است که بهبود SMA 21 هفته ای در حدود 62800 دلار نشانه خوبی برای بیت کوین است.

او در یک توییت او در این باره نوشت:

یک رالی خوب، بیت کوین را در موقعیت خوبی قرار می دهد تا پس از میانگین متحرک 200 روزه، به سمت اوج چرخه 2021 حرکت کند. با این حال، عدم انجام این کار می‌تواند بیت‌کوین را برای مدتی طولانی‌تر در وضعیت رنج نگه دارد، با پتانسیل تست مجدد سطوح پشتیبانی بالاتر.

میانگین متحرک 200 روزه بیت کوین در حال حاضر حدود 63566 دلار است.

همه نگاه ها به تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده است

هفته معاملاتی جدید با توجه به تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده آغاز می شود. این هفته شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای ماه سپتامبر به همراه آمار مدعیان بیکاری منتشر می شود.

پس از افزایش غیرمنتظره اشتغال در آمارهای هفته گذشته، تحلیلگران اکنون با دقت CPI را بررسی می کنند. در همین حال، یک ماه تا جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال در مورد نرخ بهره باقی مانده است.

بر اساس داده های FedWatch گروه CME، در حال حاضر بیش از ۹۰٪ این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست 7 نوامبر خود نرخ بهره را افزایش دهد 0.25٪ کاهش این در حالی است که هفته گذشته بسیاری انتظار کاهش 0.50 درصدی در ماه نوامبر را داشتند.

مجله اقتصادی Kobeissi Letter (نامه Kobeissi) در توییتی در این باره نوشت:

احتمال کاهش 0.50 درصدی نرخ سود در هفته گذشته به طور کامل از بین رفت، اما ممکن است شرایط تغییر کند.

پیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Groupپیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Group
پیش بینی نرخ بهره نوامبر – منبع: CME Group

به گفته تحلیلگران این نشریه، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی نشان می‌دهد که اثر افزایش نرخ بهره و سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در دو سال گذشته تاکنون عملاً از بین رفته است.

شاخص شرایط مالی بیشترین کاهش سالانه خود را در 3 سال اخیر به ثبت رساند و به سطوح قبل از افزایش نرخ سود بازگشت. از اکتبر 2023، این شاخص نزولی ترین شاخص از مارس 2020 است، زمانی که نرخ بهره به نزدیک صفر کاهش یافت. در واقع، سیاست های محدودکننده فدرال رزرو و تأثیر افزایش نرخ بهره از مارس 2022 عملاً از بین رفته است. در عین حال، بازارها انتظار دارند که نرخ بهره در سال 2024 بیش از 75 واحد کاهش یابد.

در نتیجه، تحلیل ها نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است کمی شتابزده و سریعتر از حد لازم نرخ بهره در حال کاهش است.

صورتجلسه فدرال رزرو در ماه سپتامبر که منجر به کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره شد، تا دو روز دیگر در 9 اکتبر (18 اکتبر) منتشر خواهد شد.

خروج دارندگان بلندمدت بیت کوین از بازار

دست الماس بیت کوین یا همان دارندگان بلندمدت این ارز دیجیتال در این ماه تحت فشار بوده و چنین داده هایی حکایت از خروج این سرمایه گذاران از بازار دارد.

با توجه به شاخص تغییر خالص در موقعیت دارندگان بلندمدت (سرمایه گذارانی که سکه های خود را به مدت 155 روز یا بیشتر نگه می دارند) این سرمایه گذاران در حال خروج از بازار و سقف تحقق یافته آنها در هفته گذشته هستند. 6 میلیارد دلار کاهش یافته است

عمرو طاها، یکی از تحلیلگران CryptoQuant می گوید:

کاهش شدید 6 میلیارد دلاری (از 19 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار) در سقف تحقق یافته سرمایه گذاران بلندمدت (موج آبی) نشان می دهد که این سرمایه گذاران احتمالاً سود خود را پس انداز می کنند یا موقعیت های خرید خود را می بندند.

تغییرات سقف واقعی دارندگان بیت کوین - منبع: CryptoQuantتغییرات سقف واقعی دارندگان بیت کوین - منبع: CryptoQuant
تغییرات سقف واقعی دارندگان بیت کوین – منبع: CryptoQuant

در این میان بررسی این شاخص مربوط به دارندگان کوتاه مدت حکایت از ورود سفته بازان به بازار دارد. سقف تحقق یافته سرمایه گذاران بلندمدت در هفته گذشته 6 میلیارد دلار افزایش یافت که به گفته طاها از ریسک پذیری بیشتر این سرمایه گذاران داستانی را بیان می کند.

اما همزمان با این تغییرات، عرضه نهنگ های فعال بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس داده‌های ارزهای دیجیتال از کیف‌پول‌های نهنگ که در ۲۴ ساعت گذشته فعال بوده‌اند، این سرمایه‌گذاران نزدیک به ۲۶۷ هزار بیت‌کوین در اختیار دارند که نسبت به اوایل سپتامبر ۷۵ هزار بیت‌کوین افزایش داشته است.

عرضه برای نهنگ های فعال بیت کوین - منبع: CryptoQuantعرضه برای نهنگ های فعال بیت کوین - منبع: CryptoQuant
عرضه به نهنگ های فعال بیت کوین – منبع: CryptoQuant

توجه به سود سرمایه گذاران کوتاه مدت

سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت اکنون بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته‌اند، زیرا حاشیه سود آنها زنگ خطری برای سطوح بالای اهرم در بازار به صدا درآورده است.

طبق پست اخیر پرسیوال، یکی دیگر از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، زمانی که اهرم در بازار به محدوده «ضربه یا ضربه» فرا می رسد (نشان دهنده دوره ای است که علاقه باز صرافی ها به سرعت افزایش می یابد)، سودآوری معاملات کوتاه مدت دارندگان افزایش می یابد. این سودآوری را می توان با استفاده از شاخص نسبت سود خروجی مصرف نشده (SOPR) اندازه گیری کرد.

وی در این باره می گوید:

در محدوده تکانه، سود سرمایه گذاران حداکثر و زیان آنها به حداقل می رسد. سود باز بین منفی 10 تا منفی 8 درصد در نوسان است. اما در 24 سپتامبر به زیر منفی 8 درصد رسید. از لحاظ تاریخی، دامنه‌های تکانه زمانی اتفاق می‌افتد که SOPR سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد و میانگین سود این سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

تغییرات در سود باز قراردادهای آتی بیت کوین - منبع: CryptoQuantتغییرات در سود باز قراردادهای آتی بیت کوین - منبع: CryptoQuant
تغییرات در سود باز قراردادهای آتی بیت کوین – منبع: CryptoQuant

به گفته این تحلیلگر، زمانی که درصد تغییر در سود باز از انحراف استاندارد خود فراتر رود، ممکن است بازار اصلاح شود.

بیت کوین اکتبر هنوز محتمل است

رشد یک شبه قیمت بیت کوین بار دیگر شمع ماهانه این ارز دیجیتال را سبز کرده است. در حالی که وضعیت متزلزل است، برخی از تحلیلگران نسبت به ادامه روند صعودی در ماه اکتبر خوشبین هستند.

به عنوان مثال، Jelle، یک معامله گر محبوب در بازار کریپتو، می گوید بیت کوین هنوز در حال تکرار اکتبر های کلاسیک خود است. وی در این باره می گوید:

بیت کوین همچنان روند سال گذشته خود را تکرار می کند. ماه های تثبیت در اکتبر به پایان می رسد. در این ماه ابتدا کف قیمت ثبت می شود و سپس بازی واقعی آغاز می شود.

مقایسه تغییرات قیمت بیت کوین - منبع: Jelle/Xمقایسه تغییرات قیمت بیت کوین - منبع: Jelle/X
مقایسه تغییرات قیمت بیت کوین – منبع: Jelle/X

همانطور که قبلاً گزارش دادیم، بیت کوین در ماه های اخیر بین قله ماه مارس و پایین چرخه خود در حال تثبیت بوده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-07 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.