افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

ما از تعهد به امنیت اسرائیل در برابر حماس و ایران دست نخواهیم کشید.

  • کد خبر : 388894
ما از تعهد به امنیت اسرائیل در برابر حماس و ایران دست نخواهیم کشید.

آفتاب نیوز: روز دوشنبه به وقت محلی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اولین سالگرد عملیات حمله به الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی به رهبری حماس و جنایات چندین دهه رژیم اسرائیل، اشاره‌ای نکرد. جنگ غزه که منجر به شهادت بیش از 42000 فلسطینی در یک سال شد «جنایت حماس در 7 اکتبر یادآور تهدیدات حماس […]

آفتاب نیوز:

روز دوشنبه به وقت محلی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اولین سالگرد عملیات حمله به الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی به رهبری حماس و جنایات چندین دهه رژیم اسرائیل، اشاره‌ای نکرد. جنگ غزه که منجر به شهادت بیش از 42000 فلسطینی در یک سال شد «جنایت حماس در 7 اکتبر یادآور تهدیدات حماس و دیگر سازمان های تروریستی مورد حمایت ایران است». به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پنتاگون از 7 اکتبر کمک های امنیتی به اسرائیل را افزایش داده و نیروهای نظامی بیشتری را برای حمایت از دفاع اسرائیل به خاورمیانه اعزام کرده است.

پنتاگون اعلام کرد: “این برای جلوگیری از تجاوز بیشتر توسط ایران و شرکا و نیروهایش است؛ و برای محافظت از نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه انجام شده است. در 13 آوریل و بار دیگر در 1 اکتبر، نیروهای آمریکایی آمریکایی ها با نیروهای اسرائیلی و سایرین همکاری کردند. شرکای ایران برای شکست بمباران وحشیانه موشک های بالستیک، موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین ایران علیه اسرائیل.

وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: این وزارتخانه همچنین از دیگر سازمان‌های دولتی آمریکا که برای آزادی گروگان‌ها و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه تلاش می‌کنند، حمایت کرده است.

این نهاد آمریکایی با اذعان به شهادت ده ها هزار فلسطینی در غزه به دست اسرائیل، حماس را مقصر دانست و تصریح کرد: حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می کند.

پنتاگون افزود: ما معتقدیم که اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید راهی برای تقسیم سرزمینی که هر دو آنها را خانه می نامند، بیابند. این به معنای تلاش برای یافتن راهی برای تشکیل دو کشوری است که در کنار هم در امنیت متقابل زندگی می کنند، به عنوان بخشی از آینده ای گسترده تر و روشن تر از عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل و ادغام آنها در منطقه.

وزارت دفاع آمریکا بدون کوچکترین اشاره ای به جنگ طلبی رژیم اسرائیل و اقدامات آن در منطقه برای گسترش جنگ در غزه و درگیری ها در لبنان ادامه داد: ما به امنیت اسرائیل، مبارزه با تروریسم متعهد هستیم. حماس و سایر گروه های افراطی، جلوگیری از تجاوزات جدید “ایران و همکاری با متحدان و شرکای خود برای ارتقای ثبات و صلح در خاورمیانه ادامه خواهد داد.”

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس در 7 اکتبر 2023 (15 مارس 1402) با حمله به پایگاه ها و شهرک های نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی نوار غزه، عملیات غافلگیرانه بی نظیری را آغاز کرد و با تصرف این پایگاه ها، ده ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات “طوفان الاقصی” توسط مقاومت فلسطین در 16 مهرماه، مقامات رژیم صهیونیستی با تصور اینکه می توانند گروه های مقاومت را در عرض چند روز نابود کنند و نوار غزه را به تصرف خود درآورند، حملات هوایی شدید خود را علیه مناطق مختلف این منطقه آغاز کردند. .

رژیم اشغالگر قدس که از نرسیدن به اهداف خود از طریق حملات هوایی به خشم آمده بود، ناگزیر در شب 27 اکتبر 2023 جنایت دیگری را در چارچوب جنگ علیه مقاومت فلسطین مرتکب شد و تهاجم زمینی گسترده ای را به نوار غزه آغاز کرد. با دو نفر، هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و سرنگونی دولت آن در نوار غزه و بازگرداندن زندانیان آن از این منطقه را آغاز کرد. همزمان با حمله زمینی، حملات هوایی و توپخانه ای تا امروز ادامه داشت.

با این حال اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» در حالی فرا رسیده است که در یک سال گذشته تمام نخ های رژیم اسرائیل طی چندین دهه به پشم پنبه تبدیل شده و این رژیم نه تنها به اهداف مورد نظر خود دست نیافته است. بلکه اهداف واقعی خود را نیز آشکار کرده است. وی در مقابل جنایات متعدد به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهم‌ترین آنها بازگشت موضوع فلسطین به کانون توجه جهانیان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.