افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

بخشی از درخواست های یارانه بذر پرداخت می شود.

  • کد خبر : 388892
بخشی از درخواست های یارانه بذر پرداخت می شود.

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی غلامرضا نوری قزلجه در اولین جلسه ستاد زراعت کشور که با حضور مسئولان تولیدات گیاهی استان ها و اعضای بنیاد ملی گندم کاران کشور برگزار شد. الگوی کشت اعم از قراردادی و پاییزه و تامین نهاده های آن مانند کود و سموم از عوامل افزایش بهره وری در […]

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی غلامرضا نوری قزلجه در اولین جلسه ستاد زراعت کشور که با حضور مسئولان تولیدات گیاهی استان ها و اعضای بنیاد ملی گندم کاران کشور برگزار شد. الگوی کشت اعم از قراردادی و پاییزه و تامین نهاده های آن مانند کود و سموم از عوامل افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی را بشناسید.

وی با بیان اینکه در سال برداشت گذشته تولید قابل قبولی داشتیم، گفت: کشت پاییزه باید با جدیت دنبال شود تا ضریب تولید کشور افزایش یابد و خودکفایی ثابت بماند و شبکه های کشت سنتی به صورت قراردادی تقویت شود.

نوری قزلجه در ادامه با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط خرید تضمینی گندم، بیمه این محصول است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص طرح سرشماری کشاورزی گفت: سرشماری کشاورزی در ماه آینده توسط مرکز آمار ایران انجام می شود که برای ما بسیار مهم است و در روند کاری ما در وزارت جهاد کشاورزی موثر خواهد بود. بنابراین همکاری با مسئولان سرشماری در استان ها انتظار می رود.

وی افزود: سیستم مکانیزاسیون که چند سالی با وقفه مواجه شده بود مجددا اجرا می شود و رایزنی های لازم برای سیستم کشت پاییزه نیز انجام شده تا به جای کشت به چرخه تولید برسیم.

نوری قزلجه تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه باید از ترویج، آموزش، اطلاع از شرایط اقلیمی و استفاده از بذر مناسب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رئیس کشاورزی به دولت سپرده شد تا از نیروی انسانی سایر سازمان ها در این راستا استفاده کند و روسای سازمان های استان ها مدیران فنی و مشاوران دولت در این زمینه هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 20 درصد باقی مانده مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت می شود، افزود: از امسال پول گندم در ردیف جداگانه قرار می گیرد تا مشکلی نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.