افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

آخرین وضعیت فیلترینگ، کندی اینترنت و برخورد با فروشندگان ضد فیلتر

  • کد خبر : 388797
آخرین وضعیت فیلترینگ، کندی اینترنت و برخورد با فروشندگان ضد فیلتر

ستار هاشمی با اشاره به اقدامات دولت چهاردهم برای رفع مشکل فیلترینگ گفت: با توجه به شرایط و کیفیت ارتباطات گزارش هایی در زمینه های مختلف تهیه کرده ایم و نهادهای ذیربط نیز از مرکز ملی فضای مجازی ماموریت هایی در این زمینه دریافت کرده اند. می گویند طراحی های لازم انجام می شود و […]

ستار هاشمی با اشاره به اقدامات دولت چهاردهم برای رفع مشکل فیلترینگ گفت: با توجه به شرایط و کیفیت ارتباطات گزارش هایی در زمینه های مختلف تهیه کرده ایم و نهادهای ذیربط نیز از مرکز ملی فضای مجازی ماموریت هایی در این زمینه دریافت کرده اند. می گویند طراحی های لازم انجام می شود و طی جلسه ای نتیجه گیری می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آیا هدف از حل مشکل فیلترینگ رفع فیلتر است یا صرفاً با فروش فیلترشکن ها، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قانونی بودن فضای مجازی، ابعاد متعددی در نظر گرفته می شود. این رشته امروزه فیلترشکن هایی که از منابع غیرمجاز در کشور استفاده می شود باعث ایجاد آلودگی در زیرساخت شبکه کشور شده است که یک نگرانی جدی است و اساسا بخشی از مشکلات کیفی شبکه ما نیز به دلیل استفاده از فیلترشکن است.

وی همچنین با اشاره به اهتمام رئیس جمهور برای به حداقل رساندن آلودگی شبکه کشور، یادآور شد: حملات سایبری و بخش مهمی از اتفاقاتی که شاهد آن هستیم، ناشی از همین موضوع است. بنابراین رسیدگی به فیلترشکن ها منافاتی با ایجاد فضای مجازی قانونی ندارد.

هاشمی با بیان اینکه نباید فضای مجازی را به زیرساخت های فنی تقلیل داد، چرا که مردم واقعاً در فضای مجازی زندگی می کنند، گفت: فضای مجازی دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… است، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است مرکز ملی فضای مجازی وارد آن شده است.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی خانواده ها از مواجهه فرزندان با محتوایی که هیچ ارتباطی با مبانی دینی و فرهنگی ما ندارد، تصریح کرد: این مشکل باید با مدیریت قانونی حل شود اما باید توجه داشت که علاوه بر آن مردم نیازهای دیگری دارند در فضای مجازی نیاز به محتوای آکادمیک، علمی و آموزشی دارند که باید با مدیریت هوشمندانه دنبال شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت کندی اینترنت این روزها در کشور گفت: شرایط فعلی باعث افزایش حجم تولید محتوا شده که باعث قطعی در شبکه اینترنت در همه جا شده است. در تمام دنیا این شبکه در تلاش است تا گلوگاه های زیرساخت شبکه را شناسایی کند و تاکنون به نتایج خوبی رسیده ایم که به زودی گزارش آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان راه حل مشکل گلوگاه های شبکه را اصلاح این نقاط دانست و خاطرنشان کرد: از نظر ما کیفیت شبکه خوب نیست و قطعا به دنبال بهبود هستیم. . او

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.