افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

بستن روزنه های فساد یکی از وظایف سازمان بازرسی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388768
بستن روزنه های فساد یکی از وظایف سازمان بازرسی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترعلی دهقانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل و معارفه بازرس کل استان خوزستان اظهار داشت: با این توضیح هم جایگاه و اهمیت دستگاه مشخص و هم ماموریت ها مشخص می شود، از سوی دیگر دستگاه های تحت نظارت نهاد کنترل، اعضای خانواده را نسبت به وظایف و مأموریت […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترعلی دهقانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل و معارفه بازرس کل استان خوزستان اظهار داشت: با این توضیح هم جایگاه و اهمیت دستگاه مشخص و هم ماموریت ها مشخص می شود، از سوی دیگر دستگاه های تحت نظارت نهاد کنترل، اعضای خانواده را نسبت به وظایف و مأموریت خود بیشتر آگاه می کند و همچنین به ما کمک می کند تا بفهمیم تا چه اندازه به ماموریت و تعهد خود عمل کرده ایم و نظارت را ارتقاء می دهیم.

وی بیان کرد: هدف از حقوق مردم، جامعه و بیت المال، حق مردم و وظیفه مدیران است که با اجرای وظایف قانونی، دستگاه های دولتی وابسته به دولت، وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند. و تعهدات

رئیس دیوان عالی خوزستان با بیان اینکه آنچه در اصل 174 قانون اساسی به عنوان هدف تشکیل بازرسی از کشور مقرر شده است، دارای دو مأموریت و هدف ویژه است، افزود: یکی روان سازی امور در دستگاه های اجرایی و اداری است. دیگری اجرای صحیح قوانین است.

دهقانی گفت: با توجه به اهمیت وظایف سازمان بازرسی، این نهاد مهم ترین نهاد نظارتی پیش بینی شده در قانون اساسی است و نقش بسیار موثری در اصلاح ساختار اداری، قانونی بودن و جلوگیری از هرج و مرج دارد. همچنین دارای اجرای صحیح قوانین و مقررات و اختیارات دستگاه های اجرایی می باشد.

به گفته وی، هدف از تشکیل سازمان کنترل قانونی، اجرای قانون، جلوگیری از تخلفات در ساختار اداری و اصلاح ساختار اداری است.

رئیس دیوان عالی خوزستان ادامه داد: مدیر زمانی به درستی به رسالت خود عمل می کند که از قانون گریزی دوری کند، در انجام وظایف خود کوشا باشد و حتی با در نظر گرفتن اهمیت وظایف یک سازمان خدماتی، کوتاهی نکند. . نوار نقاله سهل انگاری هم شامل نمی شود.

دهقانی با بیان اینکه برای حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین اهدافی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در اولین هدف این نظارت، تمامی دستگاه های اجرایی متولی اجرای قانون باید به هدفی که قانونگذار از وضع قانون داشته است، دست یابند. و هر اقدام مخالف به هدف قانونگذار از حمایت نهاد کنترل برخوردار نیست. همچنین هرگونه انحراف از هدف قانونگذار تخلف از قانون است.

وی افزود: هدف دوم نظارت بر عملکرد مدیران از نظر اصول مدیریتی، استفاده از منابع و بودجه و پاسخگویی و رعایت حقوق مردم و بیت المال، هدف دیگر است که جنبه پیشگیرانه بازرسی است. اصلاح ساختارها و بستن روزنه های فساد است. بازرسی برای مبارزه با فساد یکی دیگر از اهداف است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: نظارت برای تقویت، پاسخگویی و نظارت مستمر در درون دستگاه ها موضوع دیگری است، نظارتی که نهادها باید در درون یک نهاد اداری که نظارتی است داشته باشند تا به نظارت سازمان بازرسی کمک کند تا از برخی قصورها جلوگیری کرده و اقداماتی در این زمینه انجام دهد. مطابق با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم.

دهقانی تصریح کرد: با برنامه ریزی های سازمان بازرسی اولین هدف تقویت و حمایت مدیر برای ارائه بهترین خدمات است. قطعا اگر مدیران با نظارت مستمر و رعایت قانونی که برای انجام وظایف نهاد انجام داده اند، چارچوب قانونی را رعایت کنند، نوعی تقویت است و بازرسی نیز در آن راستا گام برمی دارد تا اساسا نه هیچ جرمی شکل نمی گیرد.

وی افزود: در صورت وجود هر نوع تخلف و مفاسد، ضمانت اجرا و تخصیص ها مشخص است و اقدامات لازم در چارچوب قانون انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.