افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

چشم پزشکان کشور عکس و فیلم می گیرند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388713
چشم پزشکان کشور عکس و فیلم می گیرند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتر، صحبا فکری، دبیر جشنواره سالانه فیلم و عکس کنگره چشم پزشکی گفت: بیش از 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عکاسی و فیلم ارسال شد که نسبت به دوره های گذشته رقم قابل توجهی است و باعث خوشحالی است که با فراخوان فیلم و عکس در سایت کنگره، […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتر، صحبا فکری، دبیر جشنواره سالانه فیلم و عکس کنگره چشم پزشکی گفت: بیش از 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عکاسی و فیلم ارسال شد که نسبت به دوره های گذشته رقم قابل توجهی است و باعث خوشحالی است که با فراخوان فیلم و عکس در سایت کنگره، این بخش با استقبال خوبی مواجه شده است.

و افزود: جشنواره فیلم و عکاسی همواره یکی از بخش های مهیج و جذاب برای شرکت کنندگان بوده است و کنگره امسال استقبال بی نظیری داشت که به همین دلیل رکورد تاریخی به ثبت رساند.

فکری تصریح کرد: شرایط عکس ها و فیلم های ارسالی برای شرکت در جشنواره به اطلاع همکاران می رسد و علاقه مندان مهلت دارند تا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: شاخص هایی که داوران بر اساس آن فیلم و عکس ها را ارزیابی کردند عبارتند از: فیلم یا عکس های ارسالی چقدر آموزشی است، چقدر نوآوری و خلاقیت در فیلم و عکاسی وجود دارد، ایده به کار رفته در آنها چقدر کاربردی است. یعنی چند روش دیگر مثل انیمیشن یا اینکه فیلم صدا و توضیحاتی دارد یا نه استفاده می شود و داوران بر اساس آن آثار را ارزیابی می کنند.

فکری ادامه داد: در مرحله اول فیلم و عکس ارسالی در قالب 5 گروه فوق تخصصی چشم پزشکی شامل قرنیه و بخش قدامی، شبکیه، UVITY، گلوکوم و چشمک زدن و آکولوپلاستی یعنی هر کدام از عکس ها و فیلم ها در قالب های خاصی قرار می گیرند. زمانی که همکاران آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند، مشخص می کنند که اثر مربوط به کدام گروه از فوق تخصص های چشم پزشکی است.

وی افزود: برای هر گروه چهار داور انتخاب شدند که این افراد به شاخص های ارزیابی آنلاین دسترسی دارند و بر اساس آنها آثار دریافتی را ارزیابی می کنند.

فخری تصریح کرد: اگر عکس یا فیلمی بتواند حداقل 50 درصد از شاخص ها و امتیازات را در ارزیابی داوران کسب کند، ارائه او در کنگره انتخاب می شود. همچنین در طول کنگره عکس هایی که انتخاب شده و نمره قابل قبولی کسب کرده اند بر روی مانیتور نمایش داده می شود تا تمامی شرکت کنندگان امکان استفاده از آنها را داشته باشند.

وی افزود: ویژه برنامه 90 دقیقه ای به نمایش فیلم های برگزیده به همراه توضیحات مختصری از تهیه کنندگان آنها در روز پنجشنبه 19 آبان ماه اختصاص یافته است.

فخری گفت: انجمن به سه عکس منتخب و سه فیلمی که در مرحله ارزیابی بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند هدایای ارزنده ای اهدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.