افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

از کنترل ارز اختصاص یافته به صنعت خودرو تا رفع انتقادات مردم

  • کد خبر : 388654
از کنترل ارز اختصاص یافته به صنعت خودرو تا رفع انتقادات مردم

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ سید مرتضی محمودی رئیس کمیته نظارت بر اجرای قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و خدمات کشور و صیانت از سرمایه های ایرانیان در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 25 مهرماه) این کمیته گفت: بر اساس وظایف خود. در کمیسیون ویژه حمایت از تولید شورای اسلامی در چارچوب این کمیسیون کمیته […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ سید مرتضی محمودی رئیس کمیته نظارت بر اجرای قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و خدمات کشور و صیانت از سرمایه های ایرانیان در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 25 مهرماه) این کمیته گفت: بر اساس وظایف خود. در کمیسیون ویژه حمایت از تولید شورای اسلامی در چارچوب این کمیسیون کمیته هایی تشکیل شده است که باید بر وظایف خود نظارت داشته و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در زمینه اجرای قوانین پیشنهادی در کمیسیون را دریافت کنند تا در صورت وجود اگر کاستی یا کاستی وجود داشته باشد قابل بررسی است و در صورت نیاز به اصلاح قوانین از طریق جلسه علنی مجلس اجازه رفع آنها را بفرمایید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی افزود: دستور جلسه امروز بررسی راهکارهای رقابتی شدن صنعت خودرو در کشور و همچنین بررسی نحوه استفاده از ارز ویژه بود. . در سال های اخیر برای خودروسازان هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارز تخصصی صنعت خودرو به ویژه دو خودروساز بزرگ کشور که تعداد زیادی دارند باید شفاف سازی شود، گفت: باید مشخص شود که ارز تخصصی صنعت خودرو صرفه اقتصادی دارد نه اسراف. منابع، افزایش کیفیت، بهبود تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول باعث رضایت مصرف کننده شده است یا خیر؟

نماینده مردم در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش ها . برای شرکت در جلسه کمیته حفاظت از دارایی های ایران. وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس در این جلسه گزارش خود و چالش های پیش روی صنعت خودرو، نارضایتی مردم، فاصله زیاد کیفیت خودرو با محصولات خارجی را ارائه کرد. حل نشدن این موضوع و رسیدگی به دغدغه ها، قرعه کشی ها و حواشی مردم از جمله مواردی بود که مطرح شد.

محمودی با بیان اینکه انتقاد مردم از مشکلات صنعت خودرو متوجه دولت بوده و برنامه مناسبی برای رفع این انتقادات نداشته ایم، گفت: تفاوت قیمت کارخانه و بازار و بازار و قیمت در بازار است. اینکه خودرو به دست مردم می رسد یکی از موضوعات مهم مطرح شده بود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش ها و آمار مسئولان دعوت شده را شنیده ایم و مقرر شد مرکز پژوهش ها خلاصه ای از موضوعات و چالش های مطرح شده را تهیه کند، تصریح کرد: جلسه بعدی کمیته صیانت از سرمایه های ایران برگزار می شود. خودرو با حضور مسئولان دولتی و اقشار حساس جامعه به عنوان پژوهشکده، اتاق فکر و اساتید دانشگاه برای ارائه گزارش در صحن علنی مجلس در دست اقدام است./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20345

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.