افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

موبایل گوگل اطلاعات کاربران را فاش می کند

  • کد خبر : 388559
موبایل گوگل اطلاعات کاربران را فاش می کند

به گزارش بازار، محققان ادعا کرده اند که در تلفن های همراه فوق الذکر مشکل حریم خصوصی احتمالی پیدا کرده اند. به گفته Gizmochina، تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که دستگاه هر 15 دقیقه داده هایی مانند موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات را برای گوگل ارسال […]

به گزارش بازار، محققان ادعا کرده اند که در تلفن های همراه فوق الذکر مشکل حریم خصوصی احتمالی پیدا کرده اند. به گفته Gizmochina، تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که دستگاه هر 15 دقیقه داده هایی مانند موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات را برای گوگل ارسال می کند.

علاوه بر این، این تلفن همراه به طور مداوم کدهای جدید را دانلود و فعال می کند که خطرات امنیتی ایجاد می کند. برای این کار، محققان از روشی استفاده کردند که در آن فرد در مکالمه بین کاربر و اپلیکیشن قرار می گیرد و به آن «مرد در وسط» می گویند. موبایل اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را به چندین نقطه از جمله مدیریت دستگاه، اجرای خط‌مشی و گروه‌بندی چهره ارسال کرد.

به‌علاوه، دستگاه حتی اگر GPS غیرفعال بود، با تکیه بر شبکه‌های Wi-Fi مجاور، داده‌های مکان را ارسال می‌کرد. علاوه بر این، این تلفن همراه بدون رضایت کاربر به خدمات متصل شد. به عنوان مثال، دستگاه با ویژگی گروه‌بندی چهره در Google Photos تعامل داشت. با این حال، محققان هیچ ارتباطی با برنامه مذکور برقرار نکردند.

همین روند نشان دهنده نگرانی های بالقوه در مورد پردازش داده های بیومتریک است. علاوه بر آن، ویژگی “جستجوی صوتی” داده های مختلفی مانند تعداد دفعات راه اندازی مجدد دستگاه و همچنین لیستی از برنامه های نصب شده روی دستگاه را ارسال می کند.

دستگاه اغلب در سرورهای Google برای دانلود بسته های نرم افزاری جدید بررسی می شد.

اگرچه دستگاه در طول دوره تحقیق، داده‌ها را به اشخاص ثالث منتقل نکرد، اما به طور مداوم درخواست‌های به‌روزرسانی شماره تلفن همراه مرتبط با کلاهبرداری را ارسال می‌کرد که احتمالاً به توانایی ردیابی تماس‌ها مربوط می‌شود.

محقق سایبری ارس نظرواس می گوید: میزان داده های منتقل شده و امکان مدیریت از راه دور دستگاه سوالاتی را در مورد مالک واقعی دستگاه ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.