افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

شروع حراج گسترده سکه امروز ساعت 12

  • کد خبر : 388335
شروع حراج گسترده سکه امروز ساعت 12

به گزارش بازار، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران مورخ 22 شهریور 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، بیستمین جلسه سکه طلا حراج از ساعت 12 امروز دوشنبه 25 مهر 1403 از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir انجام می شود و موضوع […]

به گزارش بازار، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران مورخ 22 شهریور 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، بیستمین جلسه سکه طلا حراج از ساعت 12 امروز دوشنبه 25 مهر 1403 از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir انجام می شود و موضوع حراج سکه تمام نیم سکه می باشد. و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال 1385 از بانک مرکزی و بدون بسته بندی.

قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از برنامه جدید این بانک برای عرضه سکه خبر داد و تاکید کرد: برای تامین نیاز متقاضیان از طریق حراج سکه در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، تعداد جلسات حراج سکه در هفته (چند روز به جای یک روز خاص) به زودی افزایش می یابد. علاوه بر تسهیل در خرید انواع سکه برای عموم، امکان خرید مطمئن تری را برای تمامی شهروندان در سراسر کشور فراهم می کند.

این گزارش حاکی از آن است که از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 19 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده که در مجموع 335 هزار و 145 قطعه به متقاضیان سکه طلا اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه 181 هزار و 57 قطعه، نیم سکه 58 هزار و 93 قطعه و تمام سکه 95 هزار و 995 قطعه است.

شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده بیستم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در مزایده سکه طلا سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران می توانند در 7 روز هفته از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به آدرس market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند 24 ساعت. یک روز

حداکثر رکورد سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه قطعه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع این سه با هم نباید از 5 بیشتر شود. قطعات

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش فقط می توانند یک سفارش فعال برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و مقدار سکه را تعیین کنند.

زمان واریز

خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید را با احتساب کارمزد از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می شود.

ساعت واریز وجه از ساعت 12 ظهر روز شنبه 23 مهرماه آغاز و در ساعت 23 روز یکشنبه 24 مهر ماه 1303 پایان می یابد و پس از پایان این مدت امکان پرداخت وجه و شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و اهدای جوایز از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 17 اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتایج حراج به سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران مراجعه کنند.

نحوه انجام حراج با ثبت و واگذاری سفارشات بر اساس اولویت قیمت – زمانی انجام می شود.

بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است وجوه باقیمانده در کیف پول تا 48 ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقیمانده در کیف پول فقط باید شناسه بانکی (شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300.000 ریال را به عنوان هزینه ارسال به شعبه بانک پس از دریافت سکه طلای خریداری شده در شعبه منتخب به آدرس زیر پرداخت نماید نماینده پرداخت آهسته

در صورت مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلای خریداری شده در مدت مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) علاوه بر هزینه ارسال، برای هر قطعه سکه طلا (شامل (سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) روزی 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری در شعبه بانک اپراتور پرداخت کند خریدار موظف است هزینه های عملیات مربوط به بانک عامل (هزینه حمل و نقل) را بپردازد. و هزینه نگهداری) پس از دریافت سکه طلای خریداری شده به بانک عامل.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع مهلت تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 4 مهرماه آغاز و تا 11 آبان ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت شعب بانک ها فقط هزینه ارسال را دریافت می کنند. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی 3 تا 10 آبان ماه درخواست دریافت سکه را دارند، علاوه بر هزینه ارسال، باید هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازند. هزینه نگهداری سکه طلا به ازای هر قطعه سکه تمام شده روزانه 50 هزار تومان و به شعبه بانک عامل واریز می شود. این نرخ شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که افراد در زمان تحویل سکه، سکه را دریافت نکنند، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک عامل، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی، مبلغ تراکنش به کیف پول خریدار بازگردانده می‌شود. هزینه ها؛ در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.