افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
1

واکنش عجیب سید حسن خمینی به احتمال جنگ ایران و اسرائیل!

  • کد خبر : 388287
واکنش عجیب سید حسن خمینی به احتمال جنگ ایران و اسرائیل!

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در برنامه پخش شده از شبکه یک سیما با موضوع «مقاومت؛ اندیشه برآمده از نهضت امام خمینی (ره)» سخنرانی کرد. وی با تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله گفت: امیدوارم خداوند شهادت را پیروزی دیگری قرار دهد. سید حسن خمینی به تبیین تفاوت نظر امام و سایر مراجع […]

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در برنامه پخش شده از شبکه یک سیما با موضوع «مقاومت؛ اندیشه برآمده از نهضت امام خمینی (ره)» سخنرانی کرد.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله گفت: امیدوارم خداوند شهادت را پیروزی دیگری قرار دهد.

سید حسن خمینی به تبیین تفاوت نظر امام و سایر مراجع درباره غاصبان صهیونیستی پرداخت و گفت: رابطه دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی به گونه ای است که آمریکایی ها تمام تخم های خود را در سبد این رژیم گذاشته اند. تا زمانی که به این سوال که چرا آمریکا از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کند پاسخ داده نشود، نمی توان به سوالات دیگر پاسخ داد.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: برخی قدرت مالی و لابی گری صهیونیست ها را دلیل آن می دانند اما من باور نمی کنم. گروه دیگر علت را انرژی و نفت می دانند که به نظر من کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی می توانند آن را جبران کنند. بسیاری از درگیری های جهان اسلام با آمریکا به اشغالگران صهیونیست مربوط می شود.

وی ادامه داد: به نظر من این اسرائیل نیست که آمریکایی ها را جذب می کند، بلکه اسرائیل در خدمت آمریکا است. در واقع اسرائیلی ها نقش سربازان آمریکایی را بازی می کنند، اما چرا؟ این منطقه بازیگرانی دارد که خودشان تصمیم می گیرند. در این زمینه آمریکایی ها به فردی نیاز داشتند که بتواند در مواقع لزوم اقدام کند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: در رژیم پهلوی، محمدرضا پهلوی ژاندارم منطقه بود و بزرگتر از او در منطقه نبود، اما با فروپاشی این رژیم، آمریکا نیاز داشت. یک بازیگر به تنهایی برای حذف قدرت و برقراری نظمی که می خواستند، به همین دلیل اسرائیل عاملی است که مصمم به ایجاد ناامیدی در منطقه است. اسرائیل یعنی آمریکا و دیگر کشورها نمی توانند نقش این رژیم را برای آمریکا ایفا کنند.

سید حسن خمینی وی ادامه داد: حزب کارگر ریشه شکل گیری رژیم صهیونیستی است. اسرائیل در زمان ائتلاف راست شکل گرفت، اما اداره رژیم صهیونیستی توسط چپ این کشور انجام شده است. ایدئولوژی اسرائیل مهم نیست، اما ابزاری بودن در دست آمریکایی ها مهم است. روزی که اسرائیل قرار بود برای آمریکا بجنگد، کدام کشور را باید درگیر کند؟ “ایران”. آمریکایی ها این نقش را بازی می کنند. رژیم صهیونیستی سپرده شده است

وی خاطرنشان کرد: غده سرطانی مورد نظر امام روح آمریکایی هاست که در خاورمیانه یافت می شود و زمانی که می خواهند امنیت منطقه را از بین ببرند از آن استفاده می کنند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: هیچ یک از کشورها و جریان های اسلامی که با اسرائیلی ها در ارتباط بودند با قدرت این رژیم مقابله نکردند، آقای عرفات مصداق آن است و چیزی به او نمی رسید. سرانجام او را مسموم کردند. در لبنان، ارتش آنتوان لحد به لطف تشکیل حزب الله منهدم شد و اجازه نداشت به عنوان عامل اسرائیلی ها در لبنان عمل کند. با نبرد با اسرائیل چیزی به دست نمی آید، نمونه اش حافظ اسد بود.

وی ادامه داد: معتقدیم آوارگان فلسطینی باید به کشور خود بازگردند و همه پرسی برگزار شود تا دولت فلسطین مشخص شود. این راه‌حل نهایی جمهوری اسلامی ایران است، اما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها راه حل دو کشوری را پیشنهاد می‌کنند زیرا تلاش می‌کنند جهان مشروعیت رژیم اسرائیل را بپذیرد. از سال 2004 تا به امروز بیش از 20 سال می گذرد، اما در این مدت رژیم دو دولتی رعایت نشد.

سید حسن خمینی ادامه داد: در دوره ترامپ بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی واگذار شد در حالی که بلندی های جولان متعلق به لبنان بود. بنابراین پس از طوفان الاقصی، کشورهای غربی دو دولت را پیشنهاد کردند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: عقل اسرائیل در دست نتانیاهو نیست هر چند او پیشنهاد ماندن را داده است. اسرائیل به دنبال تغییر نظم در خاورمیانه است و برای رسیدن به آن دست به هر کاری خواهد زد. اگر حزب الله دخالت نمی کرد، اسرائیلی ها جنگ را آغاز می کردند. نباید فراموش کرد که صهیونیست ها به جز زبان قدرت و زور تسلیم چیزی نخواهند شد.

وی تصریح کرد: دلایلی برای فروپاشی رژیم اشغالگر وجود دارد اما به این معنا نیست که به زودی این اتفاق می افتد. من شک دارم که اسرائیلی ها در مورد مسائل مهم با آمریکایی ها مشورت کنند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: یمنی ها از مسیر دریای سرخ برای حمل مهمات و مواد غذایی به اسرائیل استفاده می کردند اما این کالاها از کشورهای جنوب خلیج فارس برای رژیم صهیونیستی ارسال می شود. چه می توانید بگویید؟ اگر جهان اسلام یکپارچه بود، شاهد چنین دوگانگی ها نبودیم. امروز جهان اسلام با نگارش مضاعف تغییر مواجه است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود رویکرد جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت را «مردم» خواند و افزود: امام معتقد بودند که فلسطین در درون جامعه اسلامی باید سنگی در مقابل دشمن یا انتفاضه شود. جنبش جهاد اسلامی بر اساس حزب الله شکل گرفت و مردم فلسطین نیز به این جنبش پیوستند.

سید حسن خمینی تصریح کرد: جنگ در هر شرایطی بد است و باید از آن دوری کرد، اما ترس از جنگ بدتر است که نمونه آن شاه سلطان حسین است. تمام دنیا باید بدانند که وقتی به آن نقطه رسید، ما بدون اشاره به عقب نشینی محکم خواهیم ایستاد، هر چند ایران و حزب الله هرگز خصمانه نبودند. در مورد اسرائیل، دفاع اصلی است، اما اگر سقوط کرد، باید متوقف شود. وقتی بلند می شویم به جای نه گفتن دنبال «مقاومت» می رویم.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: آنچه انقلاب اسلامی آورد، مقاومت خانواده ها بود. از این نظر، حزب الله و حماس با یکدیگر مخالف نیستند، هر چند سید حسن نصرالله شهادت داد که نوع عزاداری آن حضرت مانند اباعبدالله الحسین بود. در مورد امام خمینی هم همین اتفاق افتاد، روزی که ایشان رحلت کردند فکر می کردند جمهوری اسلامی از هم می پاشد، اما این اتفاق نیفتاد زیرا یاران و یاران ایشان راهشان را ادامه دادند.

وی با اشاره به رمز ثبات ایران گفت: قلب مردم رمز پایداری، مقاومت و پیروزی است، هرچند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدرت نظامی نیز در این موضوع مهم است. اگر بتوانیم اعتماد مردم و رابطه با مردم اسرائیل را تقویت کنیم، پدر یا پدربزرگ اسرائیل نخواهیم بود. وقتی به نماز جمعه می رفتند باید دست مردم را می بوسید، خیلی ها می ترسیدند، اما وقتی رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه رفتند، جمعیت زیادی همراهی کردند.

سید حسن خمینی ادامه داد: ریشه های امنیت ایران از این طریق بیشتر شده است. رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. اگر قرار است دشمن خارجی بیاید، اتحاد همه جریان های داخلی کشور لازم است. هر چه مردم بیشتر در محل حضور داشته باشند و حضورشان قوی‌تر باشد، جمهوری اسلامی قوی‌تر می‌شود.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: مهمترین تاثیر آن قول شجاعت صادقانه ای بود که به ملت ایران داد. موشک باران اسرائیل گنبد آهنین اسرائیل را ویران کرد و این رژیم را منصرف کرد. هوشیاری قدرت است نه «لبخند»، باید بدانیم که دستکش های مخملی دست های آهنین را پنهان می کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه گفت: اینکه رئیس جمهور پزشکی و آقای عراقچی در شرایط بحرانی به سوریه و قطر سفر کردند، بسیار قابل تقدیر است.

سید حسن خمینی خواستار افزایش و ارتقای سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: سطح بازدارندگی باید در همه موارد به ویژه در حوزه روابط مردم و نظام ارتقا یابد. من نه سیاستمدار هستم و نه نظامی، اما نظر شخصی ام را در مورد افزایش سطح بازدارندگی گفتم.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: امام در امور حسبه به حسن نصرالله تصمیم گرفتند. مرحوم نصرالله از نظر شخصیتی فرد بسیار خاصی بود. نماد عقلانیت لبنانی و شجاعت حسینی و شیعی بود. سید حسن نصرالله با دقت گوش می کرد، سپس تحلیل می کرد و فارسی را شیرین صحبت می کرد. او فردی بسیار متواضع بود.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: خانواده سید حسن نصرالله از جریان امل هستند اما خودش حزب الله لبنان را تاسیس کرد. البته مورد شناسایی و حمایت آقای محتشمی پور قرار گرفت.

سید حسن خمینی با اشاره به مفهوم شهادت و عدم درک عمق این مفهوم در کشورهای غربی، گفت: هر که نصرت حضرت باب را در برابر دیدگانش داشته باشد، بر ربک رازیت مرضیه ترجیح داده می شود. در نقطه مقابل این مفهوم جندوستی قرار دارد که نتانیاهو مظهر آن است. شهادت سید حسن نصرالله مبارزه مادام العمر او با رژیم اشغالگر قدس بود. هرچند حضورش خلاء ایجاد کرد، اما حقش جز با شهادت محقق نمی شد. سید حسن نصرالله واقعاً به اذکار اعتقاد داشت.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: به فرموده امام، شهادت هنر مردان خداست. امام به عنوان یک استثنا با گرمای شهدای تابستان سال 1360 مواجه شد. تنها ایمان بود که امام را سرپا نگه داشت. امام از دست دادن یاران و نیروهای انقلاب ناراحت بود، اما معتقد بود که پایان انقلاب بدون پرداخت هزینه ممکن نیست. امام شهادت یاران خود را لطف الهی می دانستند. یک تنرالله یانسرکم یعنی توکل به مردم و ایمان عملی به خدا. باید به افراد اعتماد کنید و ارتباط عاطفی برقرار کنید، سپس برنامه ریزی کنید.

سید حسن خمینی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین هم به شهادت رسیدند اما اسلام زنده ماند و ادامه یافت.

وی گفت: گرگ در آن کاریکاتور دست خود را نشان می دهد اما نتانیاهو دستش غرق خون است. سید حسن نصرالله قلب ماست و نیروهای محافظ اعضای بدن ما هستند. همه مردم ایران حتی ضد انقلابی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند ایرانی هستند و اشغالگران صهیونیست حق ندارند روی آن ایرانیان دست بلند کنند. امام موسی صدر رژیم صهیونیستی را شر مطلق می دانست.

سید حسن خمینی در پایان گفت: آینده مقاومت به جایگاه ما بستگی دارد. جنگ جنگ اعتقادات است. برای پیروزی باید مردم خود را بسیار قوی کنیم. باید گشایش های بیشتری در حوزه اجتماعی و عمومی ایجاد شود. در حوزه خارجی باید روابط خود را با رهبران کشورها توسعه دهیم. ما باید بهترین تصمیم را بگیریم، اما همه با هم.

وی تاکید کرد: به تعبیر امام با رفتن خادمی در عزم آهنین ملت تغییری ایجاد نمی شود. نتایج این دیدار در پایان لیگ مشخص خواهد شد. با یکی دو باخت نمی توان تیمی را حذف شده دانست. جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه جنگ طلب نیست، اما عزتمند است و استوار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.