افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

سفرهای دولت به قطر، سوریه و لبنان پشتوانه عملی جبهه مقاومت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388142
سفرهای دولت به قطر، سوریه و لبنان پشتوانه عملی جبهه مقاومت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

حسن عابدینی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت و تاثیر سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر و وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دو وظیفه بزرگ دارد. در چارچوب قانون اساسی؛ اولاً حمایت از نیازمندان به طور کلی که از اصول قانون اساسی است و […]

حسن عابدینی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت و تاثیر سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر و وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دو وظیفه بزرگ دارد. در چارچوب قانون اساسی؛ اولاً حمایت از نیازمندان به طور کلی که از اصول قانون اساسی است و ثانیاً حمایت از مسلمانان از وظایف قانونی دولت است.

وی ادامه داد: از نظر قانونی این وظیفه ای است که همه دولت ها باید آن را اجرا کنند. دولت چهاردهم سیاست گسترش روابط با همسایگان و البته محور مقاومت را در دستور کار قرار داد و این سفرها بیانگر همین موضوع است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با یادآوری اولین سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق خاطرنشان کرد: عراق کشور همسایه ایران است و روابط دیرینه ای با جمهوری اسلامی و علاوه بر آن از نظر تردد زائران عراقی دارد. به ایران و متقابلا از ایران به عراق که اوج شکوفایی آن در ایام اربعین متبلور شد، این اقدام صورت گرفت. این نشان می دهد که تعمیق روابط با همسایگان یکی از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی و دولت چهاردهم است. البته عراق نیز جزئی از محور مقاومت محسوب می شود.

سفر رئیس جمهور ابعاد اقتصادی و فرهنگی نیز داشت

عابدینی سایر ابعاد سفر رئیس جمهور به عراق را تحلیل کرد و گفت: این سفرها نه تنها سیاسی است و در آن توافقات متعددی انجام می شود، بلکه بیش از آنچه که در حال حاضر وجود دارد، روابط افزایش خواهد یافت. از جمله چالش خط خرمشهر – بصره بود که تا امروز وجود دارد و امیدواریم با توافقات انجام شده به سرعت به بهره برداری برسد.

وی همچنین همکاری های فرهنگی و معنوی را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق برشمرد و افزود: این همکاری ها می تواند انگیزه بیشتری به همکاری های سیاسی دو کشور بدهد. این مسائل در مورد قطر نیز صدق می کند. زیرا قطر کشوری است که در منتهی الیه جنوبی خلیج فارس واقع شده است و هرگز شاهد تنش با این کشور نبوده ایم. حتی در شرایطی که سایر کشورهای عربی خلیج فارس و شورای همکاری خلیج فارس بر قطر فشار آوردند، جمهوری اسلامی ایران با کمک های دریایی و هوایی از جمله صادرات کالا و مواد غذایی توانست از فشارهای شدید بر مردم قطر جلوگیری کند. . .

این تحلیلگر سیاسی که روابط ایران و قطر را مطلوب می داند، گفت: روابط ایران و قطر خوب است، البته قابل گسترش بیشتر است که این نیز در چارچوب سیاست جمهوری اسلامی است.

عابدینی همچنین سفر عراقچی به لبنان و سوریه را دو کشور اصلی محور مقاومت از اهمیت ویژه ای برشمرد و تصریح کرد: لبنان و سوریه هم اکنون در مرزهای سرزمین های اشغالی قرار دارند و به ویژه در این مقطع کارشناسان و متخصصان بسیاری هستند. رسانه ها سفر عراقچی به لبنان و سوریه را شجاعانه دانستند. جمهوری اسلامی وزیر امور خارجه را برای ابراز همدردی با شهدای بمباران رژیم صهیونیستی و همچنین کمک به کشور جنگ زده لبنان به بیروت اعزام کرد. بیروت در حال حاضر تحت شدیدترین حملات هوایی و بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارد. این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی از اقدامات مردم لبنان به ویژه مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی حمایت کامل می کند.

جمهوری اسلامی با قاطعیت از محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می کند

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه یک کشور اسلامی تحت فشار حملات جنگی در منطقه توسط غده سرطانی رژیم صهیونیستی است، افزود: جمهوری اسلامی وظیفه خود می داند که از لبنان به عنوان یک کشور اسلامی حمایت کند. در این چارچوب است که سفر آقای عراقچی ارزیابی می شود. سفر به سوریه نیز به همین صورت است. زیرا سوریه یکی دیگر از کشورهای منطقه مقاومت است و در این شرایط روزی نیست که رژیم صهیونیستی حملات هوایی علیه سوریه انجام ندهد، اما در اوج این حملات، وزیر امور خارجه کشورمان با خونسردی عمل می کند. وظایف دیپلماتیک خود را انجام داد و به سوریه رفت. او شکی ندارد، گفت: سخنان رهبر انقلاب اسلامی که نه عجله کردیم و نه تأخیر کردیم. نشان دهنده سیاست های ایران است. البته سوریه دوران سختی را در مبارزه با داعش پشت سر گذاشت و در آن زمان شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت کرد و اکنون که این کشور نیاز به بازسازی دارد، در کنارش هستیم. سوریه کشور فقیری نیست و فرصت های تجاری زیادی دارد. به نظر من سرمایه گذاری مشترک جمهوری اسلامی در سوریه می تواند پایه های بازسازی این کشور اسلامی را پایه ریزی کند.

وی در پایان گفت: مجموع این سفرها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به شدت سیاست‌های منطقه‌ای خود را که شامل گسترش روابط با همسایگان و حمایت از کشورهای محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است، دنبال می‌کند و ادامه می‌دهد این سیاست

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.