افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

با توجه به شرایط سیاسی، محدود کردن دامنه نوسان یک اقدام احتیاطی چند روزه است.

  • کد خبر : 387845
با توجه به شرایط سیاسی، محدود کردن دامنه نوسان یک اقدام احتیاطی چند روزه است.

به گزارش بازار، حجت اله سعیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین دیدار خود با مدیران عامل شرکت های تامین سرمایه و مدیران گروه خدمات بازار سرمایه فرصت را مغتنم شمرده و دغدغه های مهم مدیران را شنید. حضور در این جلسه بسیار مناسب بود و گفت: بحث های مطرح شده از سوی […]

به گزارش بازار، حجت اله سعیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین دیدار خود با مدیران عامل شرکت های تامین سرمایه و مدیران گروه خدمات بازار سرمایه فرصت را مغتنم شمرده و دغدغه های مهم مدیران را شنید. حضور در این جلسه بسیار مناسب بود و گفت: بحث های مطرح شده از سوی مدیران حاضر در این جلسه مربوط به حوزه های اصلی بازار سرمایه، عملیات تامین سرمایه و حوزه نهادهای زیر گروه و گروه های خدماتی بازار سرمایه بود. با قشربندی کوچکی از مباحث مطرح شده می توان تاکید کرد که برای حل مشکلات بازار سرمایه توجه به تشکیل سرمایه ضروری است.

تشکیل سرمایه برای کارآمدتر کردن عملکرد صندوق ها و کنترل نرخ بهره

سعیدی رسالت مهم و اصلی مدیران شرکت های تامین سرمایه را برشمرد و گفت: با موفقیت در فرآیند تشکیل سرمایه، نگرانی های مربوط به لزوم ایجاد ابزارهای مالی جدید، کارآمدتر شدن عملکرد صندوق ها و همچنین کنترل و مدیریت نرخ بهره به خودی خود رسیدگی خواهد کرد.

وی در ادامه با طرح این سوال که با توجه به توانمندی های بازار سرمایه و مجموعه شرکت های تامین کننده سرمایه، گروه خدمات بازار سرمایه و سایر ارکان نظام چگونه می توان مسیر منابع بودجه 1404 را به نفع بازار سرمایه تغییر داد. . در بورس می توان برنامه هایی برای تخصیص منابع بودجه تهیه و تدوین کرد.

تلاش برای حضور بخش خصوصی در بورس

رئیس سازمان بورس با اشاره به توانایی شرکت های حاضر در بازار سرمایه برای پیشبرد مشکلات اقتصادی کشور، افزود: با تکیه بر طرح بزرگ تولید، طرح فروش سهام دولت یا تبدیل دولت بزرگ. دارایی های یک شرکت سهامی عام و ارائه آن و سایر فرصت های موجود. می توان برای تامین منابع از طریق بازار سرمایه گام برداشت.

سعیدی با تاکید بر اینکه بخش های خصوصی بزرگ و متوسط ​​در تولید، تجارت و ساخت و ساز کشور بسیار موفق هستند، تاکید کرد: ترس از دست دادن سود مانعی برای عرضه برخی شرکت های بخش خصوصی در بورس اوراق بهادار شده است اینطور نیست مورد بنابراین مدیران شرکت های تامین سرمایه با مذاکره و ارائه توجیهات فنی با شرکت های بخش خصوصی می توانند نظر آنها را برای حضور در بورس جلب کرده و مسیر را هموار کنند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های خوبی برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازارهای اولیه و ثانویه بورس وجود دارد، افزود: مدیران شرکت‌های تامین سرمایه و گروه خدمات بازار سرمایه می‌توانند اقدامات خوبی برای اجرای پروژه‌های بزرگ، پذیرش‌های معنادار و مناسب انجام دهند. کنسرسیوم

توسعه همکاری با بخش خصوصی برای اجرای طرح های ملی.

سعیدی تصریح کرد: همکاران بورسی باید آستین ها را بالا بزنند و از فرصت های موجود برای پیشبرد اهداف سازمان در بحث بودجه و منابع مالی استفاده کنند. ماموریت اصلی دولت جدید باید توسعه فعالیت ها، همکاری بیشتر با بخش خصوصی و همکاری با شرکت های بزرگ کشور برای اجرای برنامه های مهم ملی کشور باشد.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: به شما قول می دهم اگر بتوانیم دو یا سه پروژه بزرگ دولتی را با تبدیل به اوراق، تشکیل شرکت سهامی و تشکیل صندوق پروژه پیش ببریم، بازار سرمایه بزرگ تری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس مذاکراتی که با مسئولان بانک مرکزی داشته ایم، مقرر شد جلسات همکاری مشترک با هدف افزایش نرخ تشکیل سرمایه در اقتصاد و بررسی برخی دیگر از موضوعات مرتبط با آن برگزار شود. هدف افزایش مشارکت بازار سرمایه در تامین مالی و توسعه اقتصاد کشور است.

اجرای قانون تامین مالی تولید.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه در مقایسه با بانک ها از ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه های کوچک و متوسط ​​برای اجرای پروژه های بزرگ و سودآور و همچنین برخی پروژه های دولتی برخوردار است اما نیازمند کمک و حمایت بانک ها در این زمینه است.

سعیدی گفت: اجرای قانون تامین مالی تولید و زیرساخت قابلیت های خوبی را برای بازار سرمایه ایجاد می کند. اجرای بندهای مختلف این قانون برای توسعه و رونق بازار سرمایه بسیار مناسب است و باید از آن بهره مند شد.

مقررات سنگین را کاهش دهید

وی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و مجلس با جدیت بر اجرای قانون تامین مالی تولید و زیرساخت کار می کنند، ادامه داد: بورس یکی از اعضای ثابت کارگروه تامین مالی زیرساخت هاست و باید نظارت و اجرا کند اقدامات در قالب توسعه برخی برنامه ها.

رئیس سازمان بورس در عین حال افزود: در سازمان بورس موظفیم مقررات دست و پا گیر در تشکیل سرمایه، استخدام نیرو و استفاده از ابزار را کاهش دهیم، با رعایت اصول و فضا باید به سمت استانداردسازی حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید هر سه ماه یکبار جلساتی با مدیران شرکت های تامین کننده سرمایه برگزار شود، گفت: افراد حاضر متخصص، متخصص و متخصص در کار خود هستند و باید برای گسترش بازار سرمایه همکاری بیشتری داشته باشیم. اگر بتوانیم تعداد شرکت ها و صندوق های پذیرفته شده را افزایش دهیم، شاهد ریزش شاخص نخواهیم بود.

از کارشناسان نخبه بهره مند شوید

سعیدی در ادامه سخنان خود از رسول سعدی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران برای برگزاری این نشست تقدیر و تشکر کرد و گفت: لازم است دستور کار جلسات آتی مشخص شود و برخی موضوعات مشخص مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا تصمیمات اتخاذ شود. این جلسات ممکن است نهایی شود و به هیأت مدیره سازمان بورس و شورای عالی بورس ارائه شود.

رئیس سازمان بورس افزود: علاوه بر بازاریابی حرفه ای، در برخی از شرکت های تامین کننده سرمایه باید روی مسائل اساسی و افزایش حرفه ای شدن بیشتر کار شود. این یعنی بهره مندی از توانمندی های نخبگان متخصص و دانشجویان.

ادامه تعامل با بانک مرکزی

وی با تاکید بر حل مشکلات تامین وجوه بانکی در تعامل با بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم مقرر شد کارگروه مشترکی برای این منظور تشکیل شود.

وی در عین حال افزود: تصمیم بر این شده است که موضوعات مختلفی از جمله; نرخ سود، فاصله بین نرخ ارز و بازار آزاد و مسائل دیگر باید مورد بحث قرار گیرد.

کاهش دامنه نوسان یک اقدام احتیاطی بود.

سعیدی گفت: از بازار سرمایه انتظارات زیادی وجود دارد و نظرات متفاوتی وجود دارد. بنابراین با توجه به شرایط سیاسی موجود، اعمال محدودیت دامنه نوسان یک اقدام پیشگیرانه چند روزه است، این موضوع در شورا نیز مطرح شد، بنابراین در صورت عادی شدن شرایط، به وضعیت سابق برمی گردیم. .

در این جلسه چه گذشت؟

این گزارش حاکی است: در این نشست موضوعاتی از قبیل هدایت منابع به سمت نیاز کشور، افزایش حجم موسسات مالی، جذب سرمایه بیشتر، تسریع و توسعه بازار سرمایه، تامین زیرساخت های مستحکم و کاهش ریسک ها، حمایت از صندوق های درآمدی ثابت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. توسعه صندوق‌های چند کالایی، استفاده از مدل نظارت و توسعه متمرکز صندوق‌ها، بالا بودن نرخ سود و مشکلات پیش روی شرکت‌ها، کنترل نرخ سود، توسعه ابزارهای مالی و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیران حاضر در این جلسه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.