افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

80 درصد مشتریان بازار آب یزد خریدار هستند سرمایه گذاری روی آب ضروری است

  • کد خبر : 387792
80 درصد مشتریان بازار آب یزد خریدار هستند سرمایه گذاری روی آب ضروری است

عباس فقیه خراسانی در گفت و گو با بازار گفت: بازار آب در تیرماه 1403 به بخش خصوصی واگذار شد و دلیل آن عدم بهره مندی دولت و شکل گیری بازار رقابتی است. وی ادامه داد: تاکنون 80 درصد مخاطبان ما خریداران آب بودند اما به زودی مردم به سمت سرمایه گذاری گرایش پیدا می […]

عباس فقیه خراسانی در گفت و گو با بازار گفت: بازار آب در تیرماه 1403 به بخش خصوصی واگذار شد و دلیل آن عدم بهره مندی دولت و شکل گیری بازار رقابتی است.

وی ادامه داد: تاکنون 80 درصد مخاطبان ما خریداران آب بودند اما به زودی مردم به سمت سرمایه گذاری گرایش پیدا می کنند و باید اطلاعات و اقناع را افزایش دهیم.

فقیه خراسانی افزود: جایی یک درصد آب در گوشته زیرزمینی باقی می ماند. این شرایط خرید و فروش در بازار آب است.

این کارشناس آب توضیح داد: علاوه بر این مشکلی به نام «رای آب» داریم. در این روش مردم هزینه را پرداخت می کنند و اجازه می دهند آب در لایه زیرزمینی بماند.

وی ادامه داد: با این روش از مشارکت اجتماعی مردم برای حفظ سطح آب استفاده می کنیم. از سوی دیگر، مردم در بازار آب به استفاده از فناوری های روز یا تغییر محصولات خود برای کاهش مصرف تشویق می شوند.

تاکید برنامه هفتم توسعه ایجاد بازار آب است

مدیر بازار آب یزد گفت: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه دولت باید در سراسر کشور بازارچه آب ایجاد کند. همچنین در قانون برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است که هرکس در حوزه آب سرمایه‌گذاری می‌کند همان مبلغ مالیات خود را در نظر بگیرد. بنابراین اگر صنعت وارد این عرصه شود در حوزه پرداخت مالیات نیز سود خواهد برد.

وی دغدغه اصلی کشاورز را امرار معاش عنوان کرد و افزود: زندگی کشاورز در گرو آب است و اگر آب نباشد نمی تواند کار کند بنابراین تنها با سیاست های بازدارنده و بدون در نظر گرفتن مشوق ها نمی توان انتظار اصلاحات داشت.

فقیه خراسانی تصریح کرد: تغییر سخت است و کشاورز می گوید نسل های قبلی من این محصول را کاشته اند و من نمی توانم آن را تغییر دهم، باید این دغدغه را در نظر بگیریم و برای اعتمادسازی تلاش کنیم.

مدیر بازار آب یزد تاکید کرد: باید بتوانم کشاورز را متقاعد کنم که این کار به نفع او و جامعه است تا با من همراه شود. اما با این وضعیت فرونشست و کاهش سطح آب تا چه حد می توان کشاورزی را به روش سنتی انجام داد؟

وی گفت: این طرح از تیرماه 1400 در یزد اجرا شد و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. در این مدت به طور متوسط ​​64 درصد مردم در بخش‌های مختلف آب اعم از کشاورزی، دامداری، گلخانه‌ها و صنعت، طرفدار بازار آب هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.