افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

حمله ایران به اسرائیل اقدامی برای مهار تنش های این رژیم بود

  • کد خبر : 387789
حمله ایران به اسرائیل اقدامی برای مهار تنش های این رژیم بود

آفتاب نیوز: مسعود مزیکیان امروز یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای “دیک شوف” نخست وزیر هلند با اشاره به سابقه 400 ساله روابط دو کشور اظهار داشت: دولت من به دنبال ارتقای سطح است. روابط و تقویت همکاری ها با کشورهای همسایه و جهان. در همین راستا می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت‌های موجود، روابط […]

آفتاب نیوز:

مسعود مزیکیان امروز یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای “دیک شوف” نخست وزیر هلند با اشاره به سابقه 400 ساله روابط دو کشور اظهار داشت: دولت من به دنبال ارتقای سطح است. روابط و تقویت همکاری ها با کشورهای همسایه و جهان. در همین راستا می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت‌های موجود، روابط با فیمابین را تعمیق و گسترش داد.

رئیس جمهور با اشاره به مواضع کشورهای غربی از جمله هلند در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، افزود: با شعار آشتی در داخل و خارج از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدم. کشور دوستی با دنیا اما از روز اول رسما رژیم صهیونیستی با هدف جبران ناکامی های خود در غزه و تشدید تنش و درگیری در منطقه میهمان ما را در تهران به قتل رساند و کشورهای غربی به ویژه آمریکا از ما بخواهند. به جای محکوم کردن جنایات و اقدامات تروریستی صهیونیست ها خویشتن داری کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به امید موفقیت تلاش ها برای برقراری آتش بس در غزه، پاسخ فوری به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت ملی این رژیم را نادیده گرفت، تصریح کرد: حمله موشکی رژیم اسلامی به جمهوری اسلامی ایران ایران علیه رژیم صهیونیستی دقیقاً برای توقف وحشیگری این رژیم، جلوگیری از تلاش برای گسترش جنایات و حملات خود در منطقه و برقراری آتش بس، صلح و آرامش و بر اساس نص صریح منشور سازمان ملل متحد. . ، با رعایت چارچوب های حقوقی بین المللی و تنها بر خلاف اهداف نظامی انجام شد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سیاست دولت چهاردهم برای توسعه متوازن روابط با همه کشورهای جهان گفت: ملت ایران بهتر از هرکسی می داند که در جنگ راه توسعه را نمی توان طی کرد. شرایط، تحریم ها و تنش، پس راهی برای ادامه جنگ وجود ندارد. و درگیری و تنش نداریم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت روابط و همکاری های خود با همسایگان خود و سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی از طریق گفت و گو و حل و فصل برخی از مسائل از جمله موضوع هسته ای است.

دیک شوف نخست وزیر هلند نیز در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت که عمیقا معتقدیم منطقه خاورمیانه ظرفیت تحمل تنش های بیشتر را ندارد و از این رو از همه طرف ها خواسته ایم از گسترش و تعمیق تنش و تنش خودداری کنند. درگیری و خاطرنشان کرد: هلند اسرائیل از آن خواسته است که هر چه سریعتر آتش بس در غزه را بپذیرد و ما نیز از پیشنهاد آمریکا برای برقراری آتش بس در لبنان حمایت کرده ایم.

نخست وزیر هلند همچنین با بیان اینکه هلند به نوبه خود از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورهای اروپایی استقبال می کند، بر لزوم اتخاذ تدابیر ملموس در این زمینه تاکید کرد و گفت: گفتگوی صریح انجام شد. من با جناب عالی داشتم قطعا برای آینده روابط ما است.» مفید و موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.