افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

احضار سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه ایران

  • کد خبر : 387781
احضار سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه ایران

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان در این فراخوان ضمن اعتراض به مواضع غیرموجه و مغرضانه دولت استرالیا در قبال حوادث منطقه و ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در تنش فزاینده منطقه، از جمله شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیل فروشان مستشار […]

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان در این فراخوان ضمن اعتراض به مواضع غیرموجه و مغرضانه دولت استرالیا در قبال حوادث منطقه و ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در تنش فزاینده منطقه، از جمله شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیل فروشان مستشار اصلی نظامی کشورمان در بیروت رویکرد دوگانه استرالیا به تحولات منطقه و سکوت در قبال رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. رژیم حملات مکرر در غزه و لبنان

علی اصغر محمدی با اشاره به حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران برای واکنش در برابر حملات مکرر رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و حمله به اتباع و منافع این رژیم گفت: جمهوری اسلامی ایران عملیات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را اقدامی قانونی و مسئولانه آن را برای حفظ امنیت ملی مردم ایران و ثبات منطقه ضروری توصیف کرد.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر لزوم توقف فوری نسل کشی غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان، خواستار نقش مسئولانه استرالیا و سایر کشورهای غربی حامی این امر شد. رژیم به این معنا وی خاطرنشان کرد: رویکردهای یک جانبه و جانبدارانه به رویدادهای منطقه، همراه با تفسیر خودمحورانه آنها از قواعد و هنجارهای بین المللی، کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی کند، بلکه به ترغیب بیشتر متجاوز منجر می شود.

در این دیدار سفیر استرالیا به تشریح تحرکات و اقدامات دولت خود برای برقراری آتش بس در غزه و لبنان پرداخت و اعلام کرد که اعتراض رسمی ایران را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه استرالیا روز جمعه 23 مهرماه به دلیل انتشار پستی درباره شهید سید حسن نصرالله رهبر سابق حزب الله لبنان، احمد صادقی سفیر ایران در این کشور را احضار کرد. .

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.