افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

قلاده گربه پالاس در شیروان خراسان شمالی گم شد

  • کد خبر : 387652
قلاده گربه پالاس در شیروان خراسان شمالی گم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: گربه قصری که ماه گذشته نجات یافته بود در منطقه سارانی از توابع شهرستان مرزی کشته شد. میشم باقری گفت: ماه گذشته یکی از چوپانان شهرستان گربه پالاس را به اداره حفاظت محیط زیست شیروان تحویل داد. وی افزود: گربه نابالغ […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: گربه قصری که ماه گذشته نجات یافته بود در منطقه سارانی از توابع شهرستان مرزی کشته شد.

میشم باقری گفت: ماه گذشته یکی از چوپانان شهرستان گربه پالاس را به اداره حفاظت محیط زیست شیروان تحویل داد.

وی افزود: گربه نابالغ چند روزی دور از مادرش در طبیعت تنها بود و پس از تحویل به اداره محیط زیست به دلیل ضعف جسمانی قادر به رهاسازی آن در طبیعت نبود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان افزود: گربه پالاس پس از 12 روز و طبق روال این اداره تلف شد.

به گزارش ایرنا، گربه پالاس یکی از نادرترین گربه های وحشی در ایران و جهان است.

گربه پالاس بزرگتر از گربه اهلی است و مشخصه اصلی این گربه لکه های سیاه روی پیشانی و گوش های گرد کوچک است که هر کدام با فاصله در گوشه سر قرار گرفته اند.

گفتنی است گربه پالاس یکی از هشت گربه سان موجود در حال حاضر در حیات وحش ایران و زیباترین گربه وحشی ایران است و دامنه پراکنش این گونه در ایران بسیار محدود بوده و نسل آن در خطر انقراض قرار دارد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و در مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره‌گاه گیاهی و جانوری غنی و ارزشمندی است.

شهرستان شیروان با وسعتی بالغ بر 3789 کیلومتر مربع، علاوه بر منطقه مرزی حفاظت شده «گلیل و سرانی» که به‌عنوان زیست‌کره جهانی به ثبت رسیده، مناطق بکر اکولوژیکی «زووارم و گالیان» شیرکوه بستان است. ، گیل نامانلو، بوانلو و حاوی چپانلو که زیستگاه انواع پرندگان و حیوانات وحشی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.