افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 387639
قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – وحید محمدی یکتا: دولت چهاردهم در 16 مرداد 1403 به ریاست مسعود مزیکیان و با شعار وحدت ملی رسما آغاز به کار کرد. همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از جمله مومنی موفق به کسب رای اعتماد شورای اسلامی شدند تا شاهد دور جدیدی از مدیریت کشور باشیم و […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – وحید محمدی یکتا: دولت چهاردهم در 16 مرداد 1403 به ریاست مسعود مزیکیان و با شعار وحدت ملی رسما آغاز به کار کرد.

همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از جمله مومنی موفق به کسب رای اعتماد شورای اسلامی شدند تا شاهد دور جدیدی از مدیریت کشور باشیم و مردم و فعالان سیاسی منتظر تغییرات در مدیریت هستند. کشور . ، اما این حرکت کنید در مقطعی در سطح استانداری این سوال مطرح می شود که وی چه زمانی به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها موفق می شود که محمدجعفر قیم پناه معاون اجرایی پنجم شهریور ماه در پاسخ به این سوال گفت: تا پایان شهریور ماه ، تمامی استانداران معرفی می شوند و حرکت کنید جایی می بینم با حفظ شأن و جایگاه مدیریتی انجام می شود.

پس از این مصاحبه گمانه زنی هایی در خصوص معرفی استانداران پس از بازگشت رئیس جمهور از سفر به عراق به وجود آمد و گفته می شد که بین 5 تا 5 استاندار پس از این سفر معرفی خواهند شد، اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه معاون اجرایی رئیس جمهور قول داد. ارائه به استانداران تا پایان شهریور ماه صورت نمی گیرد.

باید دید استانداران دولت چهاردهم چه ویژگی هایی خواهند داشت. اسکندر مومنی وزیر کشور در برنامه تلویزیونی نوزدهم شهریور به این سوال پاسخ داد: سابقه کار در وزارت کشور، بازنشسته نبودن، نداشتن سابقه استانداری. در یک استان خاص که دلیل آن است. این یکی از ویژگی هایی است که استانداران باید داشته باشند که امکان ورود ایده های جدید در مدیریت یک استان ایجاد شود.

وزیر کشور تصریح کرد: هدف ما انتخاب و معرفی هر چه سریعتر استانداران است اما نباید دقت را فدای سرعت کنیم. البته برای انتخاب استانداران در مراحل پایانی هستیم، علاوه بر همه شاخص هایی که ذکر شد، منتخبان باید در دموکراسی و عدالت خواهی برجسته شوند. ما باید مردم را نعمت خود بدانیم.

استان تهران را می توان مهم ترین استان کشور دانست، اقدامات انجام شده در این استان می تواند در سراسر کشور الگو قرار گیرد و فردی قدرتمند به این سمت منصوب شود.

اما اینکه فرد مورد نظر کیست سوالی است که یک فرد مطلع در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: هنوز تصمیم جدی برای استانداری تهران گرفته نشده است و حتی احتمال دارد با سرپرست هدایت شود. و دور از ذهن نیست.»

این منبع آگاه ادامه می دهد: انوشیروان محسنی بندپی، مسعود مرسلپورشکرالله حسن بیگی، علیرضا رشیدیان و هدایت الله جمالی پور از جمله گزینه های مورد بحث هستند که هنوز هیچ کدام جدی گرفته نشده است.

وی گفت: از مجموع اتفاقات و نتایج به نظر می رسد گزینه های تصدی استانداری تهران جدی می شوند و در نهایت مسئولیت این استان را که قبلا در استانداری های استان تهران و یا در بدنه بود بر عهده خواهند گرفت. استانداری و وزارت کشور سابقه دارد

صحبت های این فرد و همچنین اظهارنظر سایر آشنایان و همچنین نمایندگان استان تهران نشان می دهد که بر خلاف اظهارات اعضای دولت هنوز تصمیم نهایی در این خصوص وجود ندارد. گزینه اعتماد به رئیس طبقه شانزدهم استانداری تهران و رایزنی جدی با نمایندگان مجلس در این زمینه به ویژه انجام نشده است.

یکی از فعالان سیاسی نزدیک به معاون اول رئیس جمهور در این باره به خبرنگار مهر گفت: دولت عجله ای برای انتخاب استاندار تهران ندارد و تصمیم بر این است که ابتدا استان های دیگر نامگذاری شوند و سپس استان های کلیدی سیاسی و امنیتی مانند تهران نامگذاری شوند. خراسان، رضوی، اصفهان و… بررسی شود و در این زمینه نباید عجله کرد.

وی افزود: گزینه های متعددی برای استانداری تهران وجود دارد اما خود رئیس جمهور قبلاً اعلام کرده است که قطعا با مشورت سایر نهادهای تاثیرگذار در خصوص تهران اقدام خواهد کرد و همه گزینه ها می توانند در دقیقه 90 تغییر کنند.

این کلمات و دقیقه تغییر می کند نود گزینه ها تا حد زیادی درست است، چرا که در پایان شهریور حسینعلی امیری گزینه تقریباً قطعی برای استانداری تهران بود، اما اکنون می بینیم که نامی از او برای تصدی این سمت در سطوح عالی و هیئت حاکمه وجود ندارد. .

اما پیشینه گزینه های مختلف پیشنهادی برای استانداری تهران چیست؟

مسعود مرسلپور

مسعود مرسلپوروی کارشناس حقوقی و یکی از گزینه های برتر دولت است و در بین نمایندگان استان تهران در شورای اسلامی طرفداران زیادی دارد.

وی پیش از این به عنوان فرماندار قرچک و فرماندار اسلامشهر فعالیت می کرد و با کارنامه موفق خود توانست نظرها را جلب کند.

مرسلپور وی ارتباط نزدیک و محبوبیت قابل قبولی بین دستگاه اجرایی و استانداری تهران دارد.

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟

وی اصالتا کرمانی است و یکی از نامزدهای جدی استانداری تهران است.

از جمله ویژگی های مرسلپور برخورداری از روحیه وفاق، همگرایی و محبوبیت جناح ها و گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا در استان تهران و در صورت تمایل دولت پزشکی از میان مردم موفق و با تجربه استان تهران برای اداره امور این استان انتخاب کند. استان، قطعا مرسلپور می تواند انتخاب خوبی باشد.

مجتبی عبداللهی

مجتبی عبداللهی متولد 1345 و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی با گرایش مطالعات بین الملل و فوق لیسانس مدیریت دولتی است.

وی از 16 آبان 1400 در دولت حجت الاسلام شهید رئیسی به عنوان استاندار البرز فعالیت می کرد.

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟

عبداللهی در زمان شهرداری تهران معاون اجتماعی و فرهنگی محمدباقر قالیباف بود و از نزدیک ترین همکاران فکری و سیاسی رئیس مجلس بود و شانس بالایی برای استانداری تهران دارد.

البته باید دید که آیا او بالاخره برای رهبری عالی سیاسی ترین استان کشور رای اعتماد می گیرد یا خیر.

انوشیروان محسنی بندپی

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی، استانداری تهران، رئیس سازمان بهزیستی ایران، مدیرعامل بیمه سلامت کشور و نماینده مجلس است. از حوزه های انتخاباتی نوشهر، چالوس و کلاردشت.

وی متولد 1335، دارای مدرک دکتری مهندسی بهداشت محیط، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و اهل نوشهر استان مازندران است. وی عضو هیئت علمی و مدرس ارشد دانشگاه شهید بهشتی است.

حسن روحانی در پایان دومین دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از اینکه علی ربیعی بار دیگر پس از برکناری خود رای اعتماد نگرفت، به عنوان سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی منصوب شد و در آبان ماه سال جاری در همان سال از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی انتخاب شد. وی در آذرماه 1396 توانست با کسب رای اعتماد از هیات وزیران به عنوان استاندار تهران فعالیت خود را آغاز کند.

وی در دولت چهاردهم گزینه ای برای وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی محسوب می شد و اکنون پیشنهاداتی برای استانداری تهران و مدیرعاملی سازمان بیمه های اجتماعی دارد.

بندپی از چهره های محبوب استان تهران و بدنه استانداری است و در دوران استانداری بندپی زیرساخت های مناسب اداری، اجرایی و عمرانی در استان تهران محقق شده است.

محسنی بندپی که دوستی دیرینه ای با مسعود مزیکیان رئیس جمهور دارد، ممکن است بنا به درخواست وی و برای بهبود وضعیت استان تهران، نماینده عالی دولت در این استان را بپذیرد و به گفته وی نام محسنی بندپی به این عنوان خواهد بود. این روزها در محافل غیررسمی زیاد شنیده است.

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟

علیرضا رشیدیان

علیرضا رشیدیان متولد 1339 و در رشته حقوق جزا و جرم شناسی دکتری گرفت.

وی ریاست سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و استانداری خراسان رضوی را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم (دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی) بر عهده دارد.

وی پیش از این نیز مسئولیت نظارت و بازرسی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همچنین مدیرکل اطلاع رسانی استان خراسان بزرگ در دوران ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر عهده داشت. محمد. خاتمی و معاون وزیر اطلاعات در دولت دوم حجت‌الاسلام خاتمی. این فیلم دو سال اول دولت محمود احمدی نژاد را نیز به نمایش می گذارد.

از سوابق رشیدیان می توان به تدریس در دانشگاه، مدیریت در بازرسی و تحقیق و تفحص و بازرسی دفتر مدیریت، رئیس کمیسیون مقابله با تهدیدات صلح عمومی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مشاور دبیر محترم قوه قضائیه اشاره کرد. شورای امنیت ملی

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟

علیرضا رشیدیان در زمان وزارت یونسی سمت مهم و امنیتی در خراسان رضوی داشت و با جناح های مختلف سیاسی کشور در ارتباط بود و به پیشنهاد یونسی به استانداری خراسان رضوی منصوب شد.

پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که رشیدیان تلاش زیادی برای تصدی استانداری تهران دارد اما باید دید با قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوب سال ۱۳۹۶ شورای اسلامی این انتصاب احتمالی چگونه انجام می شود.

هدایت الله جمالی پور

هدایت الله جمالی پور متولد 1349 و متولد بیرجند است. وی در دو سال پایانی دولت حجت الاسلام حسن روحانی استاندار قزوین بود و پیش از آن نیز به عنوان فرماندار ری فعالیت می کرد.

قانون انتخاب استاندار تهران / کاندیداها چه کسانی هستند؟

وی همچنین رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.