افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

کمبودی در نهاده های آفت کش برای محصولات پاییزه وجود ندارد

  • کد خبر : 387637
کمبودی در نهاده های آفت کش برای محصولات پاییزه وجود ندارد

به گزارش بازار، مریم جلیلی مقدم در این نشست درباره آغاز کشت پاییزه سال زراعی 1404-1403 و تشریح سیاست های سال زراعی جدید اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با آفات، برنامه ریزی و برنامه ریزی است. تدوین سیاست در این زمینه وی با بیان اینکه با پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما، گرم شدن […]

به گزارش بازار، مریم جلیلی مقدم در این نشست درباره آغاز کشت پاییزه سال زراعی 1404-1403 و تشریح سیاست های سال زراعی جدید اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با آفات، برنامه ریزی و برنامه ریزی است. تدوین سیاست در این زمینه

وی با بیان اینکه با پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما، گرم شدن کره زمین و تغییر نزولات جوی مواجه هستیم، گفت: این عوامل بر اکوسیستم کشاورزی و باغداری، آفات و بیماری ها تاثیر می گذارد و باعث کاهش چرخه زندگی و افزایش جمعیت آفات می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کنترل آفات مانند نسخه های 20 سال گذشته امکان پذیر نیست، افزود: سازمان حفظ نباتات با کمک ظرفیت های مختلف از جمله موسسات تحقیقاتی. ، تغییر و به روز رسانی دستورالعمل های کنترل آفات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با آفات گندم و جو به 8 هزار و 500 تن سم، 5 هزار و 100 تن علف کش، 1400 تن حشره کش و 200 تن قارچ کش نیاز داریم، خاطرنشان کرد: همه این نهاده ها در داخل کشور و در داخل کشور وجود دارد. کشور ما با حدود 10000 تن است. از آفت کش ها

جلیلی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار و 500 تن سموم دفع آفات در حال رهاسازی است، افزود: خوشبختانه کمبود نهاده های سموم در کشور وجود ندارد.

وی بر لزوم استفاده از بذرهای گواهی شده و کاهش مصرف خود در مدیریت آفات تاکید کرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه تغذیه در میزان مقاومت گیاهان در برابر بیماری ها بسیار موثر است گفت: کودهای پتاس و فسفاته نیز برای گیاهان ضروری است و برای سیستم ایمنی گیاهان و مقاومت آنها در برابر آفات موثر است .

وی خاطرنشان کرد: کشت ارقام مقاوم یا متحمل امری جدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی است و باید به آن توجه شود.

لزوم نظارت بر آفات

جلیلی مقدم بر لزوم پایش و پایش آفات تاکید کرد و گفت: در حوزه مبارزه با آفات پایش و مدیریت آفات و مبارزه به موقع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مدیریت صحیح آفت پروانه برگ خوار پاییزی بیان کرد: این آفت فرامرزی است و در سه سال گذشته 150 کشور دنیا و کشورهای همسایه درگیر این آفت بودند اما این آفت خسارتی نداشت. . در کشور ما با پایش دقیق بویژه در گندم میزبان اصلی این آفت است.

رئیس سازمان گیاهپزشکی تاکید کرد؛ باید نظارت جدی و مستمر انجام شود تا بتوان به موقع واکنش نشان داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.