افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

حمایت شفاهی بورس چه زمانی اجرا می شود؟

  • کد خبر : 387560
حمایت شفاهی بورس چه زمانی اجرا می شود؟

سومیا شورابی; بازار: دومین روز معاملاتی هفته با کاهش حدود 5000 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر در سطح حداکثر 2101000 واحد به پایان رسید. بیشتر بازار در محدوده دم فروش قرار داشت و بازار حرفی برای گفتن نداشت و ارزش معاملات به پایین ترین حد ممکن رسید. معامله گران و سهامداران بورس […]

سومیا شورابی; بازار: دومین روز معاملاتی هفته با کاهش حدود 5000 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر در سطح حداکثر 2101000 واحد به پایان رسید.

بیشتر بازار در محدوده دم فروش قرار داشت و بازار حرفی برای گفتن نداشت و ارزش معاملات به پایین ترین حد ممکن رسید.

معامله گران و سهامداران بورس با مشاهده معاملات چند روز اخیر، دامنه نوسان یک درصدی را مورد انتقاد و گاه تایید قرار می دهند. از نظر برخی، ادامه همان شرایط فعلی تا زمانی که حداقل پاسخ اسرائیل مشخص شود، گزینه بدی نیست. این دسته از سهامداران جمع آوری محدوده های فروش را در شرایط فعلی بیهوده می دانند، همانطور که اشاره می کنند. خرید حقوق قانونی مبارکه در روزهای اخیر و حتی افزایش دامنه نوسانات را عاملی برای تشدید مارجین کال و تبعات آن می دانند.

از سوی دیگر، گروه مخالف این نظر، ادامه دامنه نوسان یک درصدی را مغایر اصل نقدینگی می دانند. در هر صورت آنچه مشخص است این است که حتی نظرات مدیران بورس نیز در این زمینه متفاوت است و هر تصمیم جدیدی در شرایط فعلی واقعا آزمون و خطای دیگری است.

کارشناسان و سهامداران انتظار داشتند بازارساز پس از تصمیم گیری در مورد اینکه دامنه نوسان یک درصد باشد، همزمان از بازار حمایت کند، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد. اما باید بدانند که با وجود سایه سنگین ریسک های سیاسی بر بورس، حمایت لفظی راه حل نیست و معامله گران باید این حمایت ها را در عمل ببینند. در واقع سیاست گذار باید انگیزه ورود به بورس را از طرق مختلف افزایش دهد. حمایت ها و اقداماتی از جمله کاهش کارمزد معاملات، افزایش تدریجی دامنه نوسانات، کاهش نرخ اوراق قرضه دولتی و سپرده های بانکی می تواند به جذب سرمایه گذاران در بورس کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.