افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

هکرهای چینی به سیستم های شنود دادگاه های آمریکا نفوذ کردند

  • کد خبر : 387531
هکرهای چینی به سیستم های شنود دادگاه های آمریکا نفوذ کردند

بر اساس گزارش های بازار، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت های مخابراتی Verizon، AT&T و Lumen Technologies از جمله شرکت های مخابراتی هستند که توسط هکرهای چینی هک شده اند. در گزارش «ژورنال» آمده است: این هکرها ممکن است ماه‌ها به زیرساخت‌های شبکه‌ای که این شرکت‌ها برای […]

بر اساس گزارش های بازار، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت های مخابراتی Verizon، AT&T و Lumen Technologies از جمله شرکت های مخابراتی هستند که توسط هکرهای چینی هک شده اند.

در گزارش «ژورنال» آمده است: این هکرها ممکن است ماه‌ها به زیرساخت‌های شبکه‌ای که این شرکت‌ها برای همکاری با درخواست‌های استراق سمع از سوی دولت آمریکا استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشند.

وزارت خارجه چین روز یکشنبه اعلام کرد که از حمله توصیف شده در این گزارش اطلاعی ندارد، اما ایالات متحده در گذشته “روایت های نادرستی” برای لکه دار کردن چین ایجاد کرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «در شرایطی که امنیت سایبری به چالشی مشترک برای همه کشورهای جهان تبدیل شده است، این رویکرد نادرست تلاش‌های جامعه بین‌المللی را برای رسیدگی به این موضوع از طریق گفتگو و همکاری مختل خواهد کرد».

پکن قبلاً ادعاهای دولت آمریکا و دیگر کشورها مبنی بر استفاده از هکرها برای نفوذ به سیستم های کامپیوتری خارجی را رد کرده بود.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، این حمله توسط یک گروه هکر چینی با هدف جمع آوری اطلاعات انجام شد که محققان آمریکایی آن را «طوفان نمک» نامیدند.

در اوایل سال جاری، مقامات آمریکایی پس از رویارویی با پکن به دلیل جاسوسی سایبری در عملیات Volt Typhoon، یک گروه بزرگ هکر چینی را متلاشی کردند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه چین در بیانیه خود اعلام کرد که سازمان های امنیت سایبری پکن شواهدی را یافته و منتشر کرده اند که نشان می دهد «ولت تایفون» توسط «یک سازمان بین المللی باج افزار» ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.