افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

خسارت 67 میلیارد دلاری جنگ غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 387494
خسارت 67 میلیارد دلاری جنگ غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی

به گزارش بازار، داود منظور رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقتصاددانان رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که جنگ غزه بیش از 67.3 میلیارد دلار به اقتصاد این رژیم خسارت وارد کرده است. همچنین میزان خسارت اقتصادی به زیرساخت های غزه 33 میلیارد دلار و میزان تولید ناخالص […]

به گزارش بازار، داود منظور رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقتصاددانان رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که جنگ غزه بیش از 67.3 میلیارد دلار به اقتصاد این رژیم خسارت وارد کرده است. همچنین میزان خسارت اقتصادی به زیرساخت های غزه 33 میلیارد دلار و میزان تولید ناخالص داخلی از دست رفته غزه 18 میلیارد دلار برآورد شده است.

به گفته وی، در حالی که رژیم صهیونیستی سال 2023 را بدون کسری بودجه آغاز کرد، کسری بودجه این رژیم در پایان جولای به 41.8 میلیارد دلار رسید. جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به تنهایی منجر به کشته شدن بیش از 40 هزار فلسطینی شده و آن را به “خونین ترین” جنگ قرن تبدیل کرده است.

این کارشناس اقتصادی نوشت: جنگ غزه بیش از نیمی از جمعیت این کشور را در آستانه قحطی قرار داده است و تمامی ساکنان نوار غزه از ناامنی شدید غذایی و سوء تغذیه رنج می برند. حدود یک میلیون فلسطینی ساکن غزه بی خانمان هستند و 75 درصد آنها به اجبار آواره شده اند.

منظور تصریح کرد: 84 درصد بیمارستان ها و مراکز بهداشتی غزه آسیب دیده یا تخریب شده و بقیه مراکز به دلیل کمبود برق و آب به درستی کار نمی کنند، بنابراین ساکنان غزه کمترین هزینه خدمات درمانی و دارویی را دارند. و خدمات پزشکی سیستم آب و فاضلاب غزه تقریباً از بین رفته است و تنها می تواند 5 درصد از خدمات قبلی خود را ارائه دهد. 100 درصد بخش آموزش در غزه نیز بسته شده است. برق از هفته اول جنگ تقریباً به طور کامل قطع شده است و با تخریب 92 درصد از مسیرهای اصلی حمل و نقل و از بین رفتن زیرساخت های ارتباطی، رساندن کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه بسیار دشوار شده است. آیا فجایع و نسل کشی غزه در لبنان در مقابل چشم جهانیان و به دلیل انفعال و سکوت سنگی جامعه جهانی تکرار خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.