افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

پنج شرکت برای تولید بنزین از متانول درخواست دادند

  • کد خبر : 387471
پنج شرکت برای تولید بنزین از متانول درخواست دادند

با توجه به بازار، حسن عباس زاده وی در حاشیه همایش ایمنی در فرآیندهای صنعت نفت در گروه خبرنگاران، با بیان اینکه مصرف بنزین در کشور بیش از حد شده است، ادامه داد: به همین دلیل برنامه ریزی برای افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته است. بنزین . مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی […]

با توجه به بازار، حسن عباس زاده وی در حاشیه همایش ایمنی در فرآیندهای صنعت نفت در گروه خبرنگاران، با بیان اینکه مصرف بنزین در کشور بیش از حد شده است، ادامه داد: به همین دلیل برنامه ریزی برای افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته است. بنزین .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از این طرح ها را تولید بنزین از متانول عنوان کرد.

عباس زاده ادامه داد: یکی از راهکارهایی که اندیشمندان برای جبران بی تعادلی سوخت کشور پیشنهاد می کنند و با توجه به اینکه ظرفیت تولید متانول را در کشور داریم، تبدیل پروژه های متانول یا MTG به بنزین است که در این زمینه پیگیر هستیم.

وی لزوم توجه بیشتر به موضوع مدیریت مصرف را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون مصرف بنزین در کشور از مرز 100 میلیون لیتر در روز عبور کرده است.

رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اگرچه مصرف بسیار زیاد است، اما راه هایی برای افزایش تولید بنزین در کشور وجود دارد که یکی از آن راه ها تبدیل متانول به بنزین است.

عباس زاده افزود: در کشورهای دیگر نیز اینگونه است و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و سال گذشته تیمی به یکی از کشورهایی که این فناوری را دارند اعزام کردند و از سناریوها بازدید کردند و با مالکان صحبت کردند این فناوری را به راحتی در اختیار ما قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در چارچوب ضوابط تخفیف اولیه که در خردادماه امسال از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد به این موضوع تخفیف داده شود و برای تبدیل متانول به بنزین 16 تا 17 درصد تخفیف در نظر گرفته شود تا کارایی بهتری دارد.

ناظر شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این کار به طرق مختلف قابل انجام است و اگر بخواهند این واحدها را بسازند، دستگاه هایی برای این کار البته با رعایت استانداردهای انرژی وجود دارد که برای دوم باید دستورالعمل خاصی داشته باشد. -واحدهای دستی شرکت ملی صنعت پتروشیمی و استانداردهای این شرکت باید در نظر گرفته شود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: اگر به این شکل پیش برویم که فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران نیز تمایل دارند ظرف یک سال و نیم واردات و تولید بنزین را آغاز کنند، اما مکان‌یابی واحدهای تولیدی حداقل سه سال طول می‌کشد. از بنزین

وی ادامه داد: اکنون پنج شرکت متقاضی این شغل هستند و ظرفیت صدور مجوز برای 10 واحد را داریم.

رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران مبنی بر اینکه وضعیت تهدید چگونه است؟ وی گفت: ما اصلاً در وضعیت تهدیدآمیز نیستیم زیرا به لطف نیروی نظامی و بیانات مقام معظم رهبری در این وضعیت نیستیم و وزیر نفت نیز روز گذشته در سفر به عسلویه گفت: که وضعیت عادی است.”

عباس زاده افزود: با این حال باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم، البته این موضوع همیشه وجود دارد و صنعت پتروشیمی از نظر ایمنی فرآیند یکی از صنایع پیشرو کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مواد شیمیایی باید با دقت بیشتری عمل کرد، گفت: در زمینه تهدیدات با دقت بیشتری مسائل امنیتی را رصد می کنیم و در زمینه تهدیدات هوشیار هستیم، کمیته های اضطراری به موقع تشکیل شده و وضعیت به طور مستمر رصد می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.