افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

فردا فضاپیمای جدید شرکت «بلو اوریجین» به فضا پرتاب می شود

  • کد خبر : 387322

ICTPRESS – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فضاپیمای جدید شرکت «بلو اوریجین» از دوشنبه 16 مهرماه عملیات خود را آغاز خواهد کرد. به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از اسپیس، شرکت هوافضا متعلق به جف بزوس قصد دارد صبح روز دوشنبه ماموریت بدون سرنشین NS-27 و ترکیب موشک-کپسول نیو شپرد را در […]

ICTPRESS – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فضاپیمای جدید شرکت «بلو اوریجین» از دوشنبه 16 مهرماه عملیات خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از اسپیس، شرکت هوافضا متعلق به جف بزوس قصد دارد صبح روز دوشنبه ماموریت بدون سرنشین NS-27 و ترکیب موشک-کپسول نیو شپرد را در سفری کوتاه به فضای زیرمداری پرتاب کند. به گفته بلو اوریجین، این اولین ماموریت این وسیله نقلیه ویژه خواهد بود.

NS-27 از پایگاه این شرکت در غرب تگزاس طی یک پنجره پرتاب که در ساعت 9:00 صبح به وقت شرقی باز می شود، پرتاب خواهد شد. ماموریت NS-27 اولین وسیله نقلیه نیو شپرد را به فضا پرتاب خواهد کرد که شامل اولین مرحله به نام Booster 5 و یک کپسول خدمه به نام RSS Karman Line است.

بلو اوریجین در بیانیه ای در 4 اکتبر نوشت: این خودرو دارای فناوری بهبود یافته برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده مجدد، پوشش به روز شده و ویژگی های محموله های تقویت کننده است.

در مأموریت NS-27 هیچ انسانی وجود نخواهد داشت، اما 12 محموله تحقیقاتی، پنج محموله در تقویت کننده و هفت محموله در کپسول حمل خواهد کرد. به گفته بلو اوریجین، این تجهیزات شامل سیستم های ناوبری جدید توسعه یافته برای موشک های نیو شپرد شرکت بلو اوریجین و راکت های بزرگ نیو گلن، و همچنین دو حسگر لیدار است که برای کار در محیط ماه طراحی شده اند.

ماموریت NS-27 همانطور که از نامش پیداست، بیست و هفتمین ماموریت نیو شپرد خواهد بود. 8 پرواز از 26 پرواز این وسیله نقلیه تا به امروز با خدمه انجام شده است و حداکثر شش نفر را در یک زمان در سفرهای کوتاه به مرز نهایی اعزام می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.