افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

مهاجرت تندروها از تلگرام آغاز شد.

  • کد خبر : 387300
مهاجرت تندروها از تلگرام آغاز شد.

به گزارش بازار، خروج تلگرام پس از آن آغاز شد که پاول دوروف، موسس و مدیر عامل این پلتفرم اعلام کرد که به محتوای غیرقانونی رسیدگی خواهد کرد و با درخواست‌های مقامات مجری قانون همکاری خواهد کرد. دوروف چند هفته پیش به اتهام کمک به انتشار مطالب کودک آزاری و ارتکاب فعالیت های مجرمانه در […]

به گزارش بازار، خروج تلگرام پس از آن آغاز شد که پاول دوروف، موسس و مدیر عامل این پلتفرم اعلام کرد که به محتوای غیرقانونی رسیدگی خواهد کرد و با درخواست‌های مقامات مجری قانون همکاری خواهد کرد. دوروف چند هفته پیش به اتهام کمک به انتشار مطالب کودک آزاری و ارتکاب فعالیت های مجرمانه در تلگرام در فرانسه دستگیر شد.

برخی از این کاربران افراط‌گرایان راست‌گرا هستند که نگران استفاده از تلگرام شده‌اند و به اپلیکیشن پیام‌رسانی SimpleX روی آورده‌اند که نوید گزینه‌های بی‌نظیر حریم خصوصی و رمزگذاری را می‌دهد.

این برنامه جایگزین امن تری در نظر گرفته می شود زیرا از کاربر احراز هویت از طریق ایمیل یا شماره تلفن همراه درخواست نمی کند و قول می دهد که حریم خصوصی کاربر را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

“Simple X” در وب سایت خود اعلام کرده است که نمی تواند نمایه های کاربر، مخاطبان و ابرداده های آنها را کنترل کند و آن را از سرورهای خود پنهان کرده است. این پیام رسان گفت که نمی داند چند کاربر از سرورهای “Simple X” استفاده می کنند.

همه این ویژگی ها افراط گرایان راست را تشویق به دانلود Simple X کرده است که گزینه پیام رسانی یک به یک و گروه های چت بزرگتر مشابه تلگرام را دارد.

در ماه آگوست، این شرکت بیش از 100000 دانلود برنامه اندرویدی خود را اعلام کرد و 1.3 میلیون دلار کمک مالی از مدیر عامل سابق توییتر جک دورسی و یک شرکت سهام خصوصی مستقر در بوستون جمع آوری کرد.

در سال 2023، دورسی «ساده

هنگامی که دوروف در فرانسه دستگیر شد، بسیاری از تحلیلگران حدس می زدند که آیا تلگرام شاهد کاهش استفاده در ترورگرام (گروه تروریستی مستقر در بریتانیا است که بر روی اپلیکیشن تلگرام فعالیت می کند). ترورگرام که دارای اپراتورهای آنلاین در سراسر جهان است، تروریسم را تبلیغ می کند و لیستی از اهداف را به دنبال کنندگان خود ارائه می دهد.

پس از مهاجرت از تلگرام، یکی از کاربران افراطی در پیامی نوشت: «ساده

در یک گروه چت نئونازی در یک کانال افراطی که زمانی در تلگرام بود، کاربران از SimpleX به عنوان یک فرصت درخشان جدید صحبت کردند.

به گزارش لینکدین، یوگنی پابرزکین، بنیانگذار «Simple X» و دیگر بنیانگذاران او در انگلستان مستقر هستند.

به گزارش گاردین، پابرزکین گفت: اپلیکیشن «Simple X» کپی تلگرام نیست. در حال حاضر هیچ معادلی برای کانال های تلگرامی در «ساده» وجود ندارد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.