افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

ماجرای «کیف خود پس انداز» 50 میلیونی با کارگران معدن طبس چیست؟

  • کد خبر : 387294
ماجرای «کیف خود پس انداز» 50 میلیونی با کارگران معدن طبس چیست؟

به گزارش صبح امروز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه طبس در این کمیسیون مطالبی را بیان کرد. زهرا سعیدی درباره جلسات برگزار شده در خصوص حادثه معدن طبس در مجلس گفت: دو جلسه رسمی کمیسیون صنایع به بحث معدن طبس و کارگران این معدن اختصاص داشت. جلسه وزیر و معتمدین […]

به گزارش صبح امروز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه طبس در این کمیسیون مطالبی را بیان کرد.

زهرا سعیدی درباره جلسات برگزار شده در خصوص حادثه معدن طبس در مجلس گفت: دو جلسه رسمی کمیسیون صنایع به بحث معدن طبس و کارگران این معدن اختصاص داشت. جلسه وزیر و معتمدین وزارتخانه های صنعت آمد، دوشنبه هماهنگ کننده های وزارت کار از شستا آمدند.

چون به نوعی در صحبت های کارفرما اعلام شد، چون ما مطالبات زیادی داشتیم و این مطالبات را ندادند، در تامین تجهیزات مشکل داشتیم، مثلا گفتند پول فروش را نمی دهند، بعد چگونه آنها انتظار دارند که ما بتوانیم هزینه ایمنی را پرداخت کنیم؟ همه این موارد باید برطرف شود و ببینیم مشکل از کجاست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی ادامه داد: شستا، ذوب آهن، صدر تامین، معدن و متولیان این حوزه در جلسه دوم آمدند و همه حرف ها را در کمیسیون شنیدیم و قرار است.

این هفته باید گزارش کاملی از وضعیت ارائه شود که چه کسانی سهل انگاری کردند و چه کسانی سهل انگاری کردند یا چه کارهای کوچکی انجام شده است. ما تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق کارگران انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه برای همه ثابت شده است که کمبود کارگر نداشتیم، گفت: این معدن مانند آریژ سنترال استانداردهای لازم را نداشت.

باید بررسی شود «کیف نجات خود» که کارگران داشتند چگونه بوده است؟ می گویند هر کارگری یک «کیف نجات خود» به همراه دارد که قیمت آن 50 میلیون است. کارگر آموزش ندیده؟ مشکلات چه بود؟

آیا آموزش های لازم به این افراد داده شد؟ تمام ابعاد بررسی شد.

سعیدی ادامه داد: قرار بر این شد که تا گزارش رسمی کمیسیون به صورت فردی صحبت نکنیم، اما به عنوان یکی از اعضای کمیسیون صنایع با توجه به بحث هایی که در کمیسیون انجام شد و دفاعیاتی که در کمیسیون انجام شد، می گویم. این به صراحت که نمایندگان حامی آنها کارگر بودند.

حتی اگر بگویند کارگران کیف دفاع شخصی داشتند، کارفرما باید کارگر را برای استفاده از آن آموزش دهد. برای همین می گویم کارگر مقصر نیست، چون می گویند 50 میلیون کیسه خودیاری به کارگر داده ایم.

بنابراین وقتی کارگر به موقع از آن استفاده نمی کرد، یا آژیر به موقع به صدا در نمی آمد یا کارگر نمی دانست چگونه از آن استفاده کند.

وی در خصوص اینکه گفته می شود وزیر کار پیشنهاد تعطیلی 3 ماهه معادن پرخطر با پرداخت حقوق از سوی تامین اجتماعی را مطرح کرده است، گفت: اطلاعی در این مورد نداریم اما اگر فردی که این کار را نکند. پرداخت خروجی معدن می گوید که بی کیفیت است، سوال اینجاست که آیا بی کیفیت است.

چرا آن را خریدند؟ یا چرا زودتر اعلام نکردید که این محصول زغال سنگ بی کیفیت است و به همین دلیل هزینه آن را پرداخت نکردم؟ اگر بی کیفیت بود نمی خریدی تا بدانند باید معدن را ببندند. مشکل این است که اگر با اعداد و ارقام بگویم باید ظرف 3 ماه این اتفاقات رخ دهد و پول ماینینگ پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: باید ابعاد مختلف دیده شود، حرف کارفرما شنیده شود که چند ماه است هیچکس به من پول نداده است و این پول هم مربوط به امنیت کارگر است. شنیده شدن مهم است.” شستا هم خودش تولید میکنه.

هم میخره هم الان باید جواب بده. من می گویم ما همه در یک ماشین هستیم، همه ما فشار می آوریم و رضایت حاصل نمی شود، زیرا هرکس به نفع خودش فشار می آورد.

منبع: ایلانا




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.