افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

پیشرفت پروژه کارخانه کنسانتره سنگان از 50 درصد گذشت

  • کد خبر : 387149
پیشرفت پروژه کارخانه کنسانتره سنگان از 50 درصد گذشت

به گزارش بازار، علی گلشن افزود: عملیات ساخت این کارخانه که از آذرماه 1393 با مشارکت کنسرسیوم ایریتک و کازون آغاز شد، متاسفانه به دلایل مختلف از جمله تحریم ها و تغییرات مداوم در هیات مدیره به کندی پیش رفت. پیشرفت عملیاتی 17 درصدی اما با تغییرات ایجاد شده در شرکت فولاد خراسان و شرکت […]

به گزارش بازار، علی گلشن افزود: عملیات ساخت این کارخانه که از آذرماه 1393 با مشارکت کنسرسیوم ایریتک و کازون آغاز شد، متاسفانه به دلایل مختلف از جمله تحریم ها و تغییرات مداوم در هیات مدیره به کندی پیش رفت. پیشرفت عملیاتی 17 درصدی اما با تغییرات ایجاد شده در شرکت فولاد خراسان و شرکت توسعه معادن و فلزات تجلی، حمایت مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان و تغییر هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد شرق، روند سه تسریع در اجرای پروژه تاسیس کارخانه.

وی با بیان اینکه تمدید قرارداد این پروژه شهریور ماه سال گذشته منعقد و عملیات اجرایی آن به طور رسمی از آبان ماه 1402 آغاز شد، افزود: پیشرفت واقعی این پروژه طی چند سال گذشته حدود 17 درصد بوده که در پایان اردیبهشت ماه سال 1403 بوده است. تقریباً 40 درصد بود. نرخ پذیرش افزایش قابل توجهی در نظر گرفته می شود.

گلشن افزود: تمامی تجهیزات اصلی کارخانه (مانند آسیاب گلوله ای، آسیاب سگ و سنگ شکن و …) خریداری و ساخته شده است و در حال حاضر 90 درصد تجهیزات اصلی خریداری و در حال ساخت و ساز است پروژه به کارخانه ارسال می شود. ضمن اینکه بخشی از تجهیزات نیز وارد کارخانه شده و زیرساخت های لازم فراهم شده است.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه فولاد خراسان، از آنجایی که این طرح در سال آینده در مرحله عملیاتی قرار می گیرد، هماهنگی های لازم برای جذب نیروی انسانی از طریق یکی از دانشگاه های استان انجام شده است و بیش از 80 درصد کارکنان پروژه از نیروی کار هستند. آنها بومی خواهند بود.

وی افزود: «شرکت مجتمع فولاد خراسان» و «شرکت توسعه معادن و فلزات تجلی» سهامداران اصلی این پروژه هستند و با حمایت، تصمیم گیری و برنامه ریزی تیم اجرایی این مجتمع، قرار است این پروژه کامل شد. در مدت 21 ماه به بهره برداری می رسد و از این لحظه 15 ماه به ساخت کارخانه و 6 ماه به مراحل تست سرد و گرم و مرحله بهره برداری اختصاص دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.