افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

آنچه درباره زرادخانه موشک های بالستیک ایران نمی دانید!

  • کد خبر : 386929
آنچه درباره زرادخانه موشک های بالستیک ایران نمی دانید!

به گزارش مانیبان، حمله موشکی سه شنبه شب به اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی در روزهای نخست با تکذیب محور غربی- عبری مواجه شد، اما با انتشار تصاویر و شواهد غیرقابل انکار خسارات وارده به پایگاه های هوایی صهیونیستی. رژیم اکنون چاره‌ای ندارد جز اینکه اعتراف کند که قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی برای مقابله […]


به گزارش مانیبان، حمله موشکی سه شنبه شب به اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی در روزهای نخست با تکذیب محور غربی- عبری مواجه شد، اما با انتشار تصاویر و شواهد غیرقابل انکار خسارات وارده به پایگاه های هوایی صهیونیستی. رژیم اکنون چاره‌ای ندارد جز اینکه اعتراف کند که قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی برای مقابله مؤثر با بیماری‌های فزاینده تل‌آویو به دست تحلیلگران غربی سپرده نشده است.

به همین دلیل بود که «ست جی فرانتزمن»، یکی از کارشناسان بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها»، یکی از رادیکال‌ترین سازمان‌های ضدایرانی فعال در آمریکا، تأکید کرد که «ایران معتقد است که قوی‌تر از در گذشته.” و مایل به رویارویی با آن است. “اسرائیل است.”

در این گزارش با اشاره به حمله اول اکتبر ایران به اهدافی در سرزمین های اشغالی با 181 فروند موشک بالستیک، آمده است: ایران با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل واکنش نشان دهد، با شدت بیشتری حمله خواهد کرد، سعی کرد از واکنش اسرائیل جلوگیری کند. فرانتزمن با بیان اینکه “اسرائیل تاکید کرده است که نسبت به حمله آوریل گذشته که با حدود 300 فروند پهپاد و موشک انجام شد، پاسخ سخت تری به ایران خواهد داد”، معتقد است: “ایران در طول سال اسرائیل را آزمایش کرده است. در دهه گذشته، جمهوری اسلامی توانایی های خود را برای حمله به اسرائیل افزایش داده است.

گسترش زرادخانه موشک های بالستیک ایران

این گزارش همچنین با اشاره به اینکه ایران در دهه گذشته زرادخانه موشک های بالستیک خود را گسترش داده و «برد» و «دقت» خود را بهبود بخشیده است، می افزاید: «ایران همچنین در پهپادهای انتحاری و فناوری موشکی سرمایه گذاری کرده و پهپادهای خود را به نمایندگانی در جهان صادر کرده است. منطقه ای مانند حوثی ها در یمن، حشدالشعبی در عراق و حزب الله لبنان.

فرانتزمن با اشاره به پیامدهای توسعه توان راهبردی ایران برای آمریکا تاکید می کند که آمریکا و متحدانش در مقابله با اقدامات ایران و متحدانش در سطح منطقه و تاکنون نیروها و پرسنل آمریکایی موفق نبوده اند. آنها صدها بار در منطقه توسط متحدان ایران مورد حمله قرار گرفته اند.

در ادامه این گزارش ضمن بیان اینکه «تهدید اسرائیل یک هدف بلندمدت برای ایران بوده است»، آمده است: ایران در چند سال گذشته به دنبال تقویت نیروهای مرتبط و مسلح کردن آنها به سلاح‌های بلند بوده است. برد و سلاح دقیق.” به عنوان مثال، حماس که در سال 2001 توسعه موشک های کوچک را آغاز کرد، با کمک ایران برد موشک های خود را افزایش داد تا به اکثر مراکز حساس اسرائیل برسد.

ایران قوی تر از قبل

فرانتزمن با بیان اینکه حزب الله لبنان زرادخانه موشکی خود را از حدود 15 هزار موشک در سال 2006 (جنگ 33 روزه) به حدود 150 هزار موشک امروزی رسانده است، ادامه داد: ایران در سال های اخیر به تدریج توانایی های گروه های متحد خود را تقویت کرده و آنها را به هم نزدیک کرده است. به اسرائیل در طول جنگ با داعش، تلاش کرد تا از انتقال سلاح های ایرانی به حزب الله جلوگیری کند، اما ایران به حرکت و انتقال تسلیحات به لبنان از طریق البوکمال ادامه داد ارتش اسرائیل از تهدیدات ایران صحبت کرد، جمهوری اسلامی به سرعت در حال پیشروی به سمت مرزهای اسرائیل بود و قطعات خود را به حرکت درآورد.

نویسنده این گزارش در ادامه با تأکید بر اینکه «ایران بیش از هر زمان دیگری برای مقابله مستقیم با اسرائیل تمایل دارد»، معتقد است: «ایران احساس می‌کند کشورهای خلیج فارس از دخالت در اقدامات تهران می‌ترسند که با آن مخالفت نکنند».

فرانزمن در پایان، اگرچه حمله موشکی اخیر ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را «قمار بزرگ ایران» می‌داند، اما اضافه می‌کند که «ایران معتقد است که نسبت به گذشته قوی‌تر است و مایل به مقابله با اسرائیل است، زیرا غرب نیز ضعیف شده است». “.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.