افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

آثار هنرمندان بزرگ جهان مهمان دیوارهای موزه هنرهای معاصر هستند

  • کد خبر : 386922
آثار هنرمندان بزرگ جهان مهمان دیوارهای موزه هنرهای معاصر هستند

شهروندی آنلاین: مراسم افتتاحیه نمایشگاه «چشم در چشم» (پرتره در هنر مدرن و معاصر) با نمایشگاه چرخشی جمال عرب زاده که شامل گزیده ای از آثار ایرانی و خارجی از مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران است. و همچنین نمایشگاه «همسفر با آفتاب» به دبیری رضا دبیری نژاد ساعت 16 روز یکشنبه 24 مهرماه در موزه […]

شهروندی آنلاین: مراسم افتتاحیه نمایشگاه «چشم در چشم» (پرتره در هنر مدرن و معاصر) با نمایشگاه چرخشی جمال عرب زاده که شامل گزیده ای از آثار ایرانی و خارجی از مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران است. و همچنین نمایشگاه «همسفر با آفتاب» به دبیری رضا دبیری نژاد ساعت 16 روز یکشنبه 24 مهرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود .

نمایشگاه «چشم در چشم» (پرتره در هنر مدرن و معاصر) با رویکردی پژوهشی سعی در بررسی مضامین بصری مرتبط با پرتره دارد. برخی جنبه های روانکاوانه بخش های اصلی این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است. در نمایشگاه “چشم در چشم” بیش از 120 اثر در قالب هایی مانند نقاشی، مجسمه و عکس هنرمندانی چون فرانسیس بیکن، لوترک، پیکاسو، ونسان ون گوگ، اندی وارهول، جاکومتی، جیمز انسور، ادوارد مونه، جیم دین، رابرت راوشنبرگ، فرنان لگه، خوان میرو، کمال الملک، بهمن محصص، مارکو گریگوریان، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری، ژازه طباطبایی، کامبیز دارم بخش، غلامحسن نامی، مهدی سحابی، فرشید ملکی، کروشین و… در پنج گالری موزه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «همسفر آفتاب» (مروری بر آثار فرخ شایسته) با بیش از 200 اثر در 17 مجموعه از سه دوره کاری این هنرمند در ایران و خارج از کشور توزیع شده است. فرخ شایسته با سنت های هنری ایران از جمله نقاشی نزد پدر و هنرمندان برجسته شیرازی و پس از مطالعه جریان های نوین هنری در غرب آشنا شد. او تجربیات و یافته های خود را در غرب و سپس در ژاپن ترکیب می کند و پیوند بین نگرش های هنری از گذشته تا امروز را در آثارش در سه گالری موزه نشان می دهد.

فرخ شایسته بیش از سه دهه در ژاپن زندگی کرده، هنر را به صورت آکادمیک تدریس کرده و ده ها نمایشگاه در خارج از ایران برگزار کرده است. نمایشگاه «همسفر آفتاب» مروری بر تمام تجربیات و سفر او در دنیای هنر از شرق تا غرب است و اکنون به دیار خود بازگشته است.

علاقه مندان می توانند برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه های «چشم در چشم» و «همسفر آفتاب» یکشنبه 24 مهرماه ساعت 16 به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر مراجعه کنند. تهران. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.