افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

بدترین کاری که می کنیم وقتی نیمه شب نمی توانیم بخوابیم

  • کد خبر : 386896
بدترین کاری که می کنیم وقتی نیمه شب نمی توانیم بخوابیم

نادیا زکالوند: هیچ چیز بدتر از این نیست که تمام روز را در انتظار یک خواب خوب و آرام بگذرانید، فقط به دلایلی نیمه شب از خواب بیدار شوید و دیگر به خواب نروید. آنچه در این موارد اتفاق می افتد تلاش بیهوده برای بازگشت به خواب است، تجربه ای که اکثر مردم در سراسر […]

نادیا زکالوند: هیچ چیز بدتر از این نیست که تمام روز را در انتظار یک خواب خوب و آرام بگذرانید، فقط به دلایلی نیمه شب از خواب بیدار شوید و دیگر به خواب نروید. آنچه در این موارد اتفاق می افتد تلاش بیهوده برای بازگشت به خواب است، تجربه ای که اکثر مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته اند. البته ممکن است برخی افراد به سرعت به سرزمین خواب و رویا برگردند، اما بیشتر آنها معمولا تا صبح بیدار می مانند.

متخصصان خواب می گویند برای جلوگیری از از دست دادن خواب در تمام طول شب، نباید سعی کنید بخوابید. در واقع بهتر است برعکس عمل کنید. زیرا تلاش برای خوابیدن در زمانی که خواب آلود نیستید، چرخه خواب شما را مختل می کند و وضعیت را بدتر می کند و به تدریج کیفیت خواب شما را کاهش می دهد. پس شرط به خواب رفتن را بپذیرید و در مقابل بیدار شدن مقاومت نکنید.

مطالعات محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز نشان داده است که در مورد خواب، در چنین مواردی به جای ماندن در رختخواب، کار دیگری انجام دهید. در واقع، برای مثال، حتی در رختخواب نمانید و کتاب بخوانید. شما باید از نظر فیزیکی بلند شوید و کار دیگری انجام دهید. سپس وقتی احساس خواب آلودگی کردید، به رختخواب خود برگردید. اگرچه کنار گذاشتن تخت نرم و گرم سخت است، اما با این روش می توانید بخشی از خواب شبانه خود را ذخیره کنید و همچنین به تدریج کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

همچنین در این زمان ها هرگز به گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود نزدیک نشوید، زیرا نور آبی صفحه نمایش، مغز شما را فریب می دهد و فکر می کند که روز است و آسیب بیشتری به ساعت بیولوژیکی شما وارد می کند.

فواره:

خواندنی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.