افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

انتشار آلبوم بین المللی با اشعار مولانا

  • کد خبر : 386863
انتشار آلبوم بین المللی با اشعار مولانا

آفتاب نیوز: «ادوار» عنوان یکی از جدیدترین پروژه های موسیقایی در زمینه موسیقی تلفیقی با استفاده از اشعار مولانا است که طی روزهای آینده با هنر، طراحی و تنظیم زکریا یوسفی در قالب یک شماره بین المللی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. . این آلبوم در دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی منتشر خواهد […]

آفتاب نیوز:

«ادوار» عنوان یکی از جدیدترین پروژه های موسیقایی در زمینه موسیقی تلفیقی با استفاده از اشعار مولانا است که طی روزهای آینده با هنر، طراحی و تنظیم زکریا یوسفی در قالب یک شماره بین المللی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. . این آلبوم در دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی منتشر خواهد شد.

عبارت ادوار اشاره به یکی از ابیات مولوی و حرکات آسمانی است که چرخش سماع مولویه نیز از آن گرفته شده است و مولانا با الهام از اندیشه های نظریه پردازان قدیم «سماء» را چرخشی الهام گرفته است. با حرکت ستارگان

به گفته یوسفی، این آلبوم که به تهیه کنندگی «رزالین آریایی راد» و تلفیقی از تجربیات گذشته او در موسیقی و ادبیات عرفانی، تجربیات او در عرصه موسیقی الکترونیک و تلاش برای استفاده از صداهای متنوع تر در خدمت آن است. نوع موسیقی همچنین صداها بر «سازهای کوبه‌ای»، «ریتم»، «نغمه‌های دستگاهی و آوازی» برگرفته از موسیقی کردستان و نواحی خراسان شمالی و در آن‌ها سازهایی مانند تنبور، تار، فلوت، آلتو تمرکز دارند. ، ویولن، دودوک، کاوال و عود. به صورت انفرادی یا دو نفره استفاده شده است.

میلاد محمدی، شقایق صادقیان، نگار فرجی، فرزاد بازگیر، هومان مهدویان، بهنام بیات، یلدا خوانساری و زکریا یوسفی از جمله هنرمندانی هستند که به عنوان نوازنده و خواننده در این آلبوم حضور دارند.

زکریا یوسفی در طول دو دهه فعالیت حرفه ای خود با هنرمندانی چون شهرام ناظری، کامکارها، علیرضا قربانی، کیهان کلهر، گروه شهنازی، هم نوازان حصار همکاری داشته و در بیش از 40 کشور خارجی کنسرت اجرا کرده و در بیش از 30 کشور حضور داشته است. جشنواره های بین المللی فعالیت های خود را ثبت کرد.

جزئیات انتشار و ارائه این آلبوم در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.