افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی با حقوق 10 برابر ایران

  • کد خبر : 386826
مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی با حقوق 10 برابر ایران

آفتاب نیوز: گچکوبان در خصوص شاخص های کادر پرستاری گفت: در حال حاضر در تامین نیروی انسانی در سراسر کشور با مشکل پیچیده ای مواجه هستیم. زمانی نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در استان خوزستان 0.63 بود اما اکنون به 0.5 کاهش یافته است، یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی. مهاجرت […]

آفتاب نیوز:

گچکوبان در خصوص شاخص های کادر پرستاری گفت: در حال حاضر در تامین نیروی انسانی در سراسر کشور با مشکل پیچیده ای مواجه هستیم. زمانی نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در استان خوزستان 0.63 بود اما اکنون به 0.5 کاهش یافته است، یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی.

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم، علاوه بر مشکل تامین نیرو، مهاجرت نیروهای پرستاری به خارج از کشور است و کشورهای حوزه خلیج فارس بدون هیچ مشکلی و با یک آزمون می توانند پرستاران ما را جذب کنند. اونایی که عربی بلدن جذب میکنن!

گچکوبان تصریح کرد: در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی ارائه می دهند تقریبا 10 برابر حقوقی است که پرستاران در کشور دریافت می کنند، علاوه بر آن اسکان مناسب و سایر امکانات رفاهی را نیز برای آنها فراهم می کنند.

عدم جایگزینی برای پرستاران بازنشسته

ابوطالبی عضو شورای عالی نظام پرستاری بازنشستگی و عدم در نظر گرفتن نیروهای جایگزین برای بازنشستگان را از دلایل کمبود پرستار عنوان می کند و می گوید: در کشور ما سالانه 6000 پرستار بازنشسته می شوند و نتیجه آن است. کمبود جدی پرسنل پرستاری در بخش های بیمارستانی است.

وی می افزاید: قرار بود 10 هزار پرستار در برنامه چهارم و پنجم توسعه سالانه جذب شوند که این اتفاق نیفتاد و مقرر شد در پایان برنامه ششم توسعه نسبت پرستار به تخت 2.5 باشد اما این اتفاق هم نیفتاد.

آنها خواستار خروج 2000 پرستار از کشور هستند

نجاتیان، رئیس سازمان نظام پرستاری درباره آمار مهاجرت پرستاران می گوید: اکنون در سازمان نظام پرستاری 2000 گواهی حسن نیت (گواهی صلاحیت حرفه ای برای مهاجرت) برای پرستارانی که بهترین پرستاران کشور هستند صادر می کنیم.

نجاتیان نیز در این باره می گوید: پرستاران در هر ساعت اضافه کاری به طور متوسط ​​25 هزار تومبا دریافت می کنند و در عین حال شیفت های سنگین و اضافه کاری اجباری را تحمل می کنند. پرستاران پس از اتمام شیفت خود 80 ساعت اضافه کاری اجباری دریافت می کنند. کار زیاد و حقوق کم در عین حال باعث نارضایتی پرستاران شده است.

پرستاران 3 بار مهاجرت خدمت را ترک می کنند

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت می گوید: در سال 1402 تعداد پرستاران مهاجر به 587 مورد رسید، این در حالی است که 1590 نفر از خدمت و 456 نفر استعفا داده اند، بنابراین ما بیشتر نگران ترک خدمت و استعفا هستیم. پرستاران نسبت به مهاجرت

پرستاران از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برخوردار نیستند

رئیس سازمان نظام پرستاری درباره مشکلات پرستاران می گوید: علیرغم اینکه مجلس بر اساس قانون کار پرستاری را سخت و زیان آور دانسته و قانون بازنشستگی مشاغل سخت نیز بازنشستگی پس از 25 سال خدمت را تعیین کرده است، اما هیچ یک از دستگاه های دولتی کار را سخت و زیان آور دانسته است. پرستاران هنوز از این مزایا لذت می برند.

مالیات فارغ التحصیل و عدم اعاده حقوق پرستاران

نجاتیان بیان می کند: موضوع مالیات فارغ التحصیلی باعث شده پرستاران شاغل در دو بیمارستان بین 8 تا 9 میلیون تومان مالیات بپردازند که رقم بسیار قابل توجهی است. سال گذشته مجلس ترمیم حقوق کارکنان وزارت بهداشت را پیش بینی کرده بود، اما این ترمیم در مصوبه پرستاران لحاظ نشد.

و می افزاید: از سوی دیگر از محل بودجه عمومی و درآمدهای خصوصی بوده در حالی که بیمارستان ها نمی توانند این مبالغ را پرداخت کنند.

آخرین مهلت ارسال پرستاران به دولت و مجلس.

رئیس سازمان نظام پرستاری از مهلتی که پرستاران برای رفع نگرانی ها در اختیار دولت و مجلس دارند، گفت: در 2 ماه گذشته شورای امنیت ملی، رئیس کمیسیون بهداشت، وزیر بهداشت و سازمان سازمان نظام پرستاری به موضوع مطالبات پرستاران ورود کرد و سازمان نظام پرستاری سفرهای استانی انجام داد. او به پرستاران قول داد که این نگرانی ها را تا روز پرستار پیگیری کند.

هشدار به مسئولان؛ نظام سلامت با چالش بزرگی روبروست
و ادامه می‌دهد: به مسئولان هشدار می‌دهیم که باید طی 1.5 تا 2 ماه آینده که مصادف با روز پرستار است، پاسخ قانع‌کننده‌ای به جامعه پرستاری بدهیم.

وی هشدار داد: باید حداقل 2 یا 3 مشکل مهم پرستاران را تا روز پرستار که زمان زیادی باقی نمانده است هر چه زودتر حل کنیم وگرنه نظام سلامت با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.