افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

بلاک چین های یکپارچه در ماه سپتامبر عملکرد بهتری داشتند

  • کد خبر : 386824
بلاک چین های یکپارچه در ماه سپتامبر عملکرد بهتری داشتند

بر اساس گزارش ماهانه VanEck، بلاک چین های یکپارچه، یعنی آن دسته از شبکه هایی که لایه های مختلف را در معماری خود ترکیب می کنند، در ماه سپتامبر بهتر از سایرین عمل کردند. به گزارش اسمارتک نیوز و بر اساس آخرین گزارش شرکت اونک، در شهریور ماه قیمت سولانا، سوئی و آپتوس که بلاک […]

بر اساس گزارش ماهانه VanEck، بلاک چین های یکپارچه، یعنی آن دسته از شبکه هایی که لایه های مختلف را در معماری خود ترکیب می کنند، در ماه سپتامبر بهتر از سایرین عمل کردند.

به گزارش اسمارتک نیوز و بر اساس آخرین گزارش شرکت اونک، در شهریور ماه قیمت سولانا، سوئی و آپتوس که بلاک چین های یکپارچه هستند. 14%، 118% و 23% افزایش یافته است

رشد خیره کننده قیمت ابریشم را می توان به افزایش قیمت نسبت داد 140 درصد تعداد آدرس‌های فعال روزانه بلاک چین این ارز دیجیتال در ماه سپتامبر باعث شد ارزش بازار SUI از 5 میلیارد دلار عبور کند.

یکی از دلایل اصلی رشد، آپدیت اخیر Aptos است که منجر به معرفی پروتکل اجماع Raptr در شبکه Aptos شد. ۳۰٪ تعداد آدرس های فعال روزانه این شبکه در شهریور ماه بوده است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه‌های Solana، Sway و Aptos بین ژانویه و سپتامبر 2024 - منبع: VanEck
تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه‌های Solana، Sway و Aptos بین ژانویه و سپتامبر 2024 – منبع: VanEck

آیا بلاک چین های یکپارچه قاتل اتریوم هستند؟

بلاک چین های یکپارچه به دلیل معماری کارآمدتر، توان عملیاتی بسیار بالاتری نسبت به بلاک چین های مدولار دارند. در ابتدای سال 2024، Pantera Capital نیز شبکه Solana را خریداری کرد بلاک چین های MacOS توصیف کرد

این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در گزارش خود رویکرد و استراتژی سولانا را به استراتژی توسعه داخلی بخش نرم افزار و سخت افزار اپل تشبیه کرده است.

توان عملیاتی بالاتر و کارمزد تراکنش‌های کمتر در بلاک‌چین‌هایی مانند Solana و Sway، این بلاک‌چین‌های یکپارچه را به پلتفرمی جذاب برای تراکنش‌های کوچک‌تر، توکن‌سازی دارایی‌ها و استخراج توکن‌های NFT تبدیل می‌کند.

بانک سیگنوم نیز اخیرا گزارشی منتشر کرده است که در آن با اشاره به قابلیت اجرا سولانا به عنوان یک شبکه پرداخت، پتانسیل این بلاک چین لایه 1 برای به چالش کشیدن تسلط اتریوم را برجسته کرده است.

ونک در گزارش قبلی خود مدعی شده بود که کاهش قابل توجه کارمزد و زمان تراکنش در شبکه های لایه 1 جدید از عوامل کاهش سهم بازار اتریوم است.

کارشناسان می‌گویند که فعالیت‌های سوداگرانه در حال حاضر کاربرد اصلی شبکه‌های بلاک چین عمومی است و هزینه‌های پایین‌تر روی بلاک‌چین‌های لایه ۱ با توان عملیاتی بالا می‌تواند کاربران را تشویق به مهاجرت از اتریوم کند.

VanEck معتقد است که این مهاجرت تا حدی عامل عملکرد ضعیف قیمت اتریوم در بیشتر سال 2024 بوده است.

Ethereum Price Action - منبع: TradingViewEthereum Price Action - منبع: TradingView
Ethereum Price Action – منبع: TradingView

حمایت VanAck از بلاک چین‌های یکپارچه مانند Solana در حالی صورت می‌گیرد که ادوارد اسنودن، افشاگر معروف، در خلال کنفرانس Token2049، بلاک چین سولانا را به تمرکز شدید متهم کرد و آن را یک پلتفرم ایده‌آل برای ارزهای دیجیتال و پروژه‌های تقلبی خواند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-05 19:59:59

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.