افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

توقیف بیش از 4.3 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا

  • کد خبر : 386764
توقیف بیش از 4.3 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا

بخش جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (HSI) می گوید که تا سال 2021، بیش از 500 حمله باج افزار را مختل کرده و میلیاردها دلار ارز دیجیتال را ضبط کرده است. بر اساس گزارش Blockchain Homeland، مایک پرادو، معاون مرکز جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، می گوید که تلاش های این […]

بخش جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (HSI) می گوید که تا سال 2021، بیش از 500 حمله باج افزار را مختل کرده و میلیاردها دلار ارز دیجیتال را ضبط کرده است.

بر اساس گزارش Blockchain Homeland، مایک پرادو، معاون مرکز جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، می گوید که تلاش های این مرکز در سال های اخیر بر اطلاع رسانی فعالانه سازمان های دولتی، شرکت ها و قربانیان احتمالی در مورد حملات باج افزار متمرکز بوده است.

توقیف 4.3 میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط HSI

محققان امنیت سایبری در مرکز با بررسی ترافیک اینترنت و شاخص‌های فعالیت مخرب، آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری اصلاح‌نشده را برای جلوگیری از حملات باج‌افزار بررسی می‌کنند. به گفته پرادو، با این بررسی‌ها، می‌توان حملات باج‌افزاری را که در شرف وقوع هستند شناسایی و از آن جلوگیری کرد.

به گفته معاون مرکز جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، این مرکز بین اکتبر 2023 تا 30 سپتامبر سال جاری در مجموع 150 حمله باج افزار را مختل کرده و از 537 نفوذ غیرقانونی از زمان تاسیس خود در سال 2021 جلوگیری کرده است.

در همان زمان، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات متحده (CISA) همچنین خاطرنشان کرد که در سال گذشته 1754 هشدار در مورد دستگاه های آسیب پذیر متصل به اینترنت صادر کرده است.

به گفته پرادو، فعالیت های بخش جرایم سایبری وزارت امنیت داخلی متمایز از CISA است و این بخش از سال 2021 تا کنون فعالیت خواهد کرد. 4.3 میلیارد دلار ارز دیجیتال از فعالیت غیرقانونی منع شده است 180 میلیون تومان سال گذشته صورت گرفت.

این توقیف‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که ماموران پرداخت‌های انجام شده در حملات باج‌افزار را دنبال می‌کنند و زمانی که هکرها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال دریافتی را در صرافی‌ها بفروشند. در سناریویی دیگر، این هکرها ممکن است دستگیر شده و ارز سرقت شده مستقیما مصادره شود.

تلاش‌های بخش‌های متمرکز بر امنیت سایبری برای جلوگیری از حملات باج‌افزار و اخاذی‌های آنلاین در حالی صورت می‌گیرد که شرکت امنیتی Chainalysis پیش‌بینی کرده است که میزان اخاذی‌شده توسط هکرها در سال جاری تا سال ۲۰۲۳ از ۱ میلیارد دلار فراتر رود.

پرادو در مورد گروه های پشت حملات باج افزار می گوید:

البته گروه های هکری هم هستند که ما آنها را رصد می کنیم. همچنین گروه‌هایی در خارج از ایالات متحده وجود دارند که دائماً در حال جستجوی راه‌هایی برای سرقت ارزهای دیجیتال هستند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که وزارت دادگستری آمریکا با همکاری مایکروسافت اخیرا 107 وب سایت مرتبط با ماموران اطلاعاتی روسیه را شناسایی و مسدود کرده است. به گفته مایکروسافت، این دامنه ها برای سرویس امنیت فدرال روسیه کار می کنند و حداقل از سال 2016 فعال بوده اند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده در بیانیه ای گفت:

دولت روسیه از این روش برای سرقت اطلاعات حساس آمریکایی ها استفاده کرده و از ایمیل های به ظاهر قانونی برای فریب قربانیان استفاده کرده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-05 23:00:07

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.