افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

گسترش تجارت ایران با استفاده از ظرفیت کشورهای عضو اوراسیا

  • کد خبر : 386754
گسترش تجارت ایران با استفاده از ظرفیت کشورهای عضو اوراسیا

به گزارش بازار سازمان توسعه تجارت ایران، «هادی طالبیان مقدم» امروز (شنبه) با بیان اینکه ایجاد بازار و ایجاد بازارهای جدید در حوزه تجارت ضروری است، اظهار داشت: به نظر می رسد نقش بخش خصوصی در جدید ایجاد بازار قوی تر از دولت است. حقیقت این است که توسعه صادرات مستلزم همگرایی تجار، صنعتگران، بازرگانان […]

به گزارش بازار سازمان توسعه تجارت ایران، «هادی طالبیان مقدم» امروز (شنبه) با بیان اینکه ایجاد بازار و ایجاد بازارهای جدید در حوزه تجارت ضروری است، اظهار داشت: به نظر می رسد نقش بخش خصوصی در جدید ایجاد بازار قوی تر از دولت است. حقیقت این است که توسعه صادرات مستلزم همگرایی تجار، صنعتگران، بازرگانان و بخش عمومی است.

وی با اشاره به اهمیت صادرات در رشد و توسعه اقتصاد گفت: در دنیای امروز ورود و تصرف بازارهای جدید کار سختی است اما به نظر می رسد حفظ بازارهای قدیمی و ثبات آنها عوارض بیشتری را به دنبال داشته است. بنابراین برنامه ریزی منسجم باید در سطوح مختلف انجام شود.

طالبیان مقدم ادامه داد: توسعه صادرات مستلزم تدوین استراتژی ها، سیاست ها و برنامه های منسجم است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش سازمان توسعه تجارت ایران در حمایت از صادرات و صادرکنندگان تصریح کرد: امضای موافقت نامه های ترجیحی و تجارت آزاد، تشکیل کمیسیون های مشترک و کمیته های تجاری مشترک اقتصادی بین کشورها از جمله حمایت های بازرگانی است. سازمان توسعه ایران. برای صادرات در کشور

مدیرکل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران این موضوع را مطرح کرد که باید تمرکز و هدف ما در توسعه صادرات مشخص باشد و گفت: در دنیای پویای تجارت، همواره فرصت ها و تهدیدهای جدیدی ایجاد می شود. بنابراین بازاریابی و جذب بازارهای جدید می تواند به صادرات کمک کند.

وی افزود: بازارهای جدید ممکن است به شکل بازارهای واسطه ای، توافقات چند جانبه یا کاهش عوارض کالاها باشد. اگر قراردادهای ترجیحی یا تجارت آزاد بین ایران و سایر کشورها تعریف شود، خود به خود انگیزه تجار برای توسعه صادرات تقویت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه ویژه ایران در مجامع بین المللی تصریح کرد: اعمال تحریم های ظالمانه دولت و تولید را با چالش های جدی مواجه کرده است، بنابراین حمایت از سیاست ها و مشوق ها می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات داشته باشد. در کشورهای دیگر، دولت به روش های مختلف این حمایت ها را به صادرکنندگان ارائه می کند.»

طالبیان مقدم در پایان گفت: در بازارهای جدید می توانید مزیت های نسبی داشته باشید. این بدان معناست که هر کشور پتانسیل ها و رکوردهای صادراتی خاص خود را دارد. بنابراین، درک بهتر مقاصد صادراتی مهم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.