افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

کاهش 25 درصدی تعداد سرقت ها از طریق سیستم های نگهداری الکترونیکی

  • کد خبر : 386707
کاهش 25 درصدی تعداد سرقت ها از طریق سیستم های نگهداری الکترونیکی

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی آمار سرقت در پی استفاده از وسایل مهار الکترونیکی، بر لزوم همکاری مردم در بحث انجام وظایف شهروندی برای پیشگیری از سرقت تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: همانطور که در ابتدای فعالیت خود قول داده بودیم […]

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی آمار سرقت در پی استفاده از وسایل مهار الکترونیکی، بر لزوم همکاری مردم در بحث انجام وظایف شهروندی برای پیشگیری از سرقت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: همانطور که در ابتدای فعالیت خود قول داده بودیم که آسایش خود را فدای آرامش مردمی که شایسته تکریم و احترام هستند، در این راه برای تامین امنیت گامی استوار برداشتیم. به عنوان مهمترین موضوعی که شایسته مردم عزیزمان است.

دزدی دغدغه مهم مردم است

این مقام ارشد انتظامی، امنیت را در سه شاخه مختلف عنوان کرد و افزود: امنیت عمومی مهمترین بخشی است که مردم عزیزمان با آن دست و پنجه نرم می کنند و برای تامین امنیت مردم باید دغدغه های آن را درک کرد. یکی از مهم ترین دغدغه های شهر بحث سرقت بود. مسائلی مانند مواد مخدر، قاچاق و … از دغدغه های مردم بود اما موضوع سرقت دغدغه اصلی بسیاری از مردم بود و برنامه ریزی های متعددی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه توانستیم راه حل قابل قبولی ارائه دهیم. ثبت کنید.

کاهش 25 درصدی سرقت با اجرای طرح صحافی الکترونیک

دستبند الکترونیکی موضوع بعدی بود که سردار رادان در اجرای ماموریت مبارزه با سرقت به آن اشاره کرد و ادامه داد: طرح دستبند الکترونیکی از حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم و سایر مدیران است. از این مقام که شخصاً زمانی را به این امر اختصاص داده است. من یک تشکر ویژه دارم؛ در سه استان که یکی از آنها تهران بزرگ بود، سارقانی را که چهار فقره سرقت یا بیشتر در سوابقشان داشتند، بررسی کردیم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش 19 درصدی سرقت ها در زمان شروع این طرح افزود: خوشبختانه با اجرای این عملیات و همچنین عملیات روانی که اجرای این طرح داشته است. در میان سارقان، و اقدامات دیگری مانند گشت های پلیس آگاهی، گشت های محاصره پلیس. پیشگیری که مربوط به کلانتری ها و استفاده از یگان های دیگر بود، در واقع عملیات پیشرفته ای انجام دادیم که در پایان سال گذشته شاهد کاهش 6 درصدی سرقت ها بودیم و اکنون که در خدمت شما، این عدد به 19% رسیده است که مشابه آمار است. در مجموع شاهد کاهش 25 درصدی آمار سرقت بوده ایم.

سردار رادان ادامه داد: علاوه بر کاهش آمار سرقت، خوشبختانه شاهد افزایش 14 درصدی کشفیات نیز بودیم و به دنبال افزایش این آمار هستیم. خوشبختانه قدرت بازدارندگی این اسلحه ها بسیار عالی بود و در ماموریت اربعین حسینی در بهترین حالت شاهد این بازدارندگی بودیم. اما در کنار همه اینها از مردم عزیز تقاضا داریم با سهل انگاری به سارقان فرصت سرقت ندهند و پلیس را در این ماموریت که یکی از دغدغه های اصلی آنها انجام وظایف شهروندی است همراهی کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به طرح بعدی پلیس در اجرای طرح دستبند پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار تگ الکترونیکی سارقان سابقه دار را رصد می کنند اما در نظر داریم برای نفر بعدی این تعداد را به 40 هزار نفر برسانیم. سال در همه استان ها استفاده کنیم، البته این تعداد کافی نیست و نیاز به همکاری دستگاه ها داریم تا بتوانیم 100 پوشه الکترونیکی داشته باشیم.

تحرکات گروه های تروریستی در آن سوی مرزها

شهادت چند تن ماموران فراجا و حملات تروریستی در مرزهای شرقی کشور موضوعی بود که در صف اول به آن پرداخته شد و سردار رادان درود بر روح پاک شهدای شهدای عزیر این حوادث و عرض سلام و به خانواده های این شهدای : ما افراد را نشان دادیم. که ما در عرصه امنیت جان خود را تقدیم می کنیم. ما نه تنها در میدان مبارزه با تروریسم، بلکه در تمام زمینه‌های ماموریتی مانند جاده‌ها، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و حتی توقف، بازرسی و درمان خودروهایی که تیراندازی می‌کنند شهید شده‌ایم. امنیت آسان نیست. یکی از مسائل مرزی و پلیسی که تحت تاثیر مرز قرار می گیرد بحث حاکمیت پلیس یعنی حضور، گشت و … است که به همین دلیل بحث بررسی تجهیزات را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را تعقیب کرد و در ماموریت های ضد تروریستی شرکت کرد. برخی از تجهیزات ما نیاز به تغییر دارند. ناگفته نماند که ما بیش از صدها درگیری با افراد شرور داشته ایم که عوامل ما با این تیم کوچک توانسته اند آنها را خنثی کنند. در حال حاضر بر اساس شرایط کشورهای همسایه شرقی، خوشبختانه شاهد امنیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم که با خون همکاران ما ایجاد شده است.

جوانان کشور را از دام اعتیاد حفظ کنیم

سردار رادان با اشاره به ماموریت پلیس در مبارزه با قاچاقچیان و مرگ، به تشریح ماموریت های این پلیس پرداخت و افزود: مبارزه با مواد مخدر از نظر من و همکارانم یک موضوع سیاسی و امنیتی است متکبرانه بر ذهن تحمیل می شود. جوانی که وارد عرصه مواد مخدر می شود دیگر قدرت تفکر ندارد. زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند، مبارزه با مواد مخدر را اعلام کردند، اما در عین حال محصول را افزایش دادند و مکانیزه شدند. موضوع مبارزه با مواد مخدر پیچیده است. امسال در 6 ماهه 218 تن کشفیات داشته ایم که این رقم در یک سال به 500 یا 600 تن می رسد. حالا مردم عزیز تصور کنید اگر جان ها نبود. از همکارانم و تعدادی از این داروها در کشور توزیع شد. بخشی از آمار سایر جرایم نیز ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است. امیدواریم با بسته شدن مرز، شرارت تروریست ها کاهش یابد و شاهد کاهش قاچاق مواد مخدر به کشور باشیم.

قانون هفتم پیشرفت و کاهش تصادفات منجر به فوت.

سردار رادان به بحث کاهش تصادفات منجر به فوت پرداخت و فرمانده انتظامی کشور از آن به عنوان یک موضوع تلخ اجتماعی یاد کرد و افزود: همه باید این حقیقت تلخ را بدانند که علیرغم تلاش همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه سالانه شاهد 20 هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در کشور هستیم. اعلام این آمار برای هیچکس افتخار نیست اما اگر قانون هفتم را اجرا نمی کردیم باید از آمار بیش از 50 هزار کشته صحبت می کردیم.

سردان رادان ادامه داد: این کاهش آمار خوب است اما مایه افتخار نیست. در دوره ریاست شهید رئیسی در قالب یک برنامه مشخص این موضوع را پیگیری کردیم و بعد از ایشان در زمان آقای بیزیکیان نیز در جلساتی که داشتیم بحث کاهش تصادفات را پیگیری کردیم که خوشبختانه مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به بررسی علل تصادفات در جاده های کشور پرداخت و گفت: در درجه اول این خود مردم هستند که با بی توجهی به قوانین و مقررات نقش مهمی در بروز تصادفات دارند. سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ. بنابراین در صورت رعایت قوانین، افراد می توانند نقش موثری در کاهش تصادفات منجر به فوت داشته باشند. به همین دلیل است که سعی می کنیم میزان جرایم رانندگی را افزایش دهیم زیرا معتقدیم تنها 10 درصد از رانندگان هستند که قوانین را رعایت نمی کنند و 10 درصد اراده خود را به دیگران تحمیل می کنند، اگرچه این افزایش با آنچه ما در نظر داشتیم فاصله زیادی دارد. زیادی دارد

سردار رادان در ادامه موضوع امداد و نجات را دومین عامل افزایش مرگ و میر در تصادفات عنوان کرد و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از جانباختگان به دلیل کمبود تجهیزات کافی و لازم در مسیر بیمارستان جان خود را از دست می دهند تجهیزات در این زمینه باید در دسترس باشد. وسیله نقلیه زیر است که متاسفانه 50 تا 60 درصد در افزایش مرگ و میر موثر است و از آنجایی که اکثر خودروهایی که در جاده های کشور تردد می کنند ملی هستند شاهد تصادفات بیشتری با این خودروها هستیم که برخی از آنها ماشین های مرگ موضوع استانداردهای ملی ایمنی خودرو همواره مورد توجه پلیس بوده و باید به سطح بسیار بالایی ارتقا یابد. چند درصد از مدیران خودروساز و خانواده هایشان از خودروهای خود استفاده می کنند؟ پیشنهاد من این است که مدیران شرکت های خودروسازی و خانواده هایشان برای مدتی از خودروهای ارزان تری که شرکتشان تولید می کند استفاده کنند.

این مقام ارشد پلیس راه را عامل بعدی عنوان کرد و افزود: 2 هزار و 580 نقطه حادثه خیز در کشور داریم که باید رفع شود تا شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در جاده های کشور باشیم.

پلیس هوشمند از افراد قانونمند.

فرمانده کل نیروی انتظامی در ادامه به اقدامات پلیس برای هوشمندسازی ماموریت ها اشاره کرد و گفت: امسال شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، مردم قانونمند» است. اگر پلیس هوشمند وجود داشته باشد و افراد قانونمند وجود نداشته باشد، تلاش ها به ثمر نمی رسد و از طرفی اگر مردم قانونمند باشند اما پلیس تجهیزات و اطلاعات لازم را نداشته باشد، باز هم کمبود وجود خواهد داشت. در انجام مأموریت ها، پلیس و نیروی انتظامی مکمل یکدیگر هستند. در مورد محدودیت های الکترونیکی که اشاره کردم گام بزرگی برداشته ایم. در سطح بزرگراه نیز جهت گیری هوشمندانه را در پیش گرفته ایم و در حال حاضر چراغ راهنمایی الکترونیکی در بسیاری از شهرها در حال اجراست و موضوع پلاک سوم در حال بررسی است. ما تمایل داریم به سمتی برویم که به جای درخواست از مردم برای دریافت خدمات، خودمان برای ارائه خدمات به سراغ مردم برویم. در بحث پلاک سوم با اجرای این طرح دیگر شاهد پلاک های سرپوشیده، مخدوش و … نخواهیم بود و خطاهای احتمالی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.