افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

سازمان بورس به آموزش پلیس امنیت اقتصادی ادامه می دهد

  • کد خبر : 386490
سازمان بورس به آموزش پلیس امنیت اقتصادی ادامه می دهد

به گزارش بازار به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره آموزشی «آشنایی با مفاهیم عمومی و اساسی بازار سرمایه» ویژه دانش آموختگان پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همت معاونت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی و اسلامی برگزار شد. معاونت حقوقی و انتظامی با حضور فرماندهان و کارکنان پلیس امنیت اقتصادی فراجا در روز […]

به گزارش بازار به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره آموزشی «آشنایی با مفاهیم عمومی و اساسی بازار سرمایه» ویژه دانش آموختگان پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همت معاونت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی و اسلامی برگزار شد. معاونت حقوقی و انتظامی با حضور فرماندهان و کارکنان پلیس امنیت اقتصادی فراجا در روز سه شنبه مورخ 19/10/1403 در سالن کنفرانس سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل جلسه داد.

شایان ذکر است در این دوره آموزشی پس از ارائه مروری بر ساختارها، فرآیندها و قوانین کیفری در بازار سرمایه و همچنین بررسی پرونده های کیفری موضوع مواد 46 و 49 قانون بازار اوراق بهادار، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد. .

تداوم و تداوم سازمان بورس در تکمیل دوره آشنایی با کلیات و مفاهیم اولیه بازار سرمایه.

در ابتدای این دوره، مهرداد عاصی، رئیس اداره آموزش بازار سرمایه با اشاره به رسالت سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه آموزش بازار سرمایه، آشنایی بیشتر کارکنان نهادهای نظارتی اقتصادی را مهم دانست. با موضوعات و مسائل روز بازار سرمایه.

وی همچنین با اشاره به اینکه محتوای دوره حاضر بر اساس مباحث اساسی و حقوقی طراحی شده است، از ادامه این دوره و تمرکز بر مسائل مالی و اقتصادی در جلسات آتی خبر داد.

در دوره آشنایی با کلیات و مفاهیم اولیه بازار سرمایه به ویژه پلیس امنیت اقتصادی چه سرفصل هایی تدریس شد؟

در این دوره سید میلاد حسینی کارشناس مسئول مدیریت امور حقوقی و نظارتی بورس به آموزش اصول کلی بازار سرمایه و ساختار آن پرداخت. همچنین علی ولی پور از اداره رسیدگی به شکایات بازار و تشکل های خودتنظیمی دو کارگاه آموزشی در زمینه حقوق کیفری بازار سرمایه برگزار کرد.

در این دوره آموزشی که تقریباً 8 ساعت به طول انجامید، 4 پرونده کیفری عملیات بدون اخذ مجوز از سازمان بورس، امیرحسین اصل زعیم رئیس اداره رسیدگی به شکایات ناشران و مؤسسات مالی و احسان اولدی کارشناس مورد بررسی قرار گرفت. مسئول اداره رسیدگی به شکایات ناشران و نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار.

تعامل پلیس امنیت اقتصادی با شرکت های اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی

در پایان این مراسم سردار سهراب بهرامی جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای حجت الله سعیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار از معاونت آموزش بازار سرمایه و معاونت پیشگیری قدردانی کرد. . ناهنجاری ها و ارتقای سلامت بازار سرمایه گفت: اعتماد یک رکن مهم در بازار سرمایه است، امیدوارم در مدیریت جدید سازمان بورس این اعتماد و اعتماد عمومی به بازار سرمایه و ما بازگردد. شاهد رشد سرمایه گذاری در بورس خواهیم بود.

وی به اهمیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: نتیجه آموزش ها تغییر رفتار است و لزوم بهره مندی پلیس امنیت اقتصادی از آموزش در بازار سرمایه، ادامه مطالعه و یادگیری مباحث مرتبط با اقتصاد است. از جمله بازار سهام.

بهرامی اولویت اول پلیس امنیت اقتصادی را اقدامات مثبت دانست و تاکید کرد: باید بتوانیم با برآوردها از مشکلات و تخلفات اقتصادی جلوگیری کنیم. هر چه در حوزه پیشگیری موفق تر باشیم، جرم کمتری رخ می دهد و عملاً نیازی به مقابله نخواهد بود.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی باید از مشکلات اقتصادی موجود آگاه باشد، گفت: باید تعامل و همکاری بیشتری با شرکت های اقتصادی داشته باشیم تا مشکلات آنها را درک کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم. در این زمینه حمایت فعالان اقتصادی برای رفع این مشکلات ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه پلیس امنیت اقتصادی کمک به تشکل های اقتصادی مانند سازمان بورس است، ادامه داد: دومین وظیفه پلیس انجام اقدامات منفی است. پلیس امنیت اقتصادی بر اساس قانون و بر اساس شرح وظایف اجرایی، مبارزه با قاچاق کالا، ارز، اختلاس، فرار مالیاتی، پولشویی، جرایم بیمه ای و پولی و غیره را بر عهده دارد.

بهرامی با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی برای توسعه امنیت اقتصادی باید هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی فعالیت های اقتصادی را در نظر بگیرد، تاکید کرد: باید بتوانیم پرونده ارجاع شده از سوی نهادهای نظارتی به پلیس را با نیروهای متخصص و شایسته رسیدگی کنیم. دانش روز و امیدواریم با کمک همکاران و تمامی شرکت های اقتصادی مانند بورس به آن دست یابیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.