افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

زندگی بدون رونالدو برای پرتغال وجود دارد – حتی اگر حضور او طولانی شود

  • کد خبر : 3864
زندگی بدون رونالدو برای پرتغال وجود دارد – حتی اگر حضور او طولانی شود

برای مدت طولانی، رونالدو مترادف با ثروت پرتغال بوده است. با توجه به اینکه این بازیکن 37 ساله به طور جسورانه در یک مسابقه آخر 16 به یک ذخیره تبدیل شده است، دیگر لازم نیست. لوزایل، قطر – در ساعتی که گذشت، شعار از طرف هوادارانی که در بالاترین نقطه ورزشگاه نمادین لوسیل نشسته بودند، […]


برای مدت طولانی، رونالدو مترادف با ثروت پرتغال بوده است. با توجه به اینکه این بازیکن 37 ساله به طور جسورانه در یک مسابقه آخر 16 به یک ذخیره تبدیل شده است، دیگر لازم نیست.

لوزایل، قطر – در ساعتی که گذشت، شعار از طرف هوادارانی که در بالاترین نقطه ورزشگاه نمادین لوسیل نشسته بودند، به سمت زمین می پیچید. پرتغال آنها را با ویترین قابل توجهی از فوتبال هجومی پذیرفته بود، اما آنها ناراضی باقی ماندند.

«رونالدو! رونالدو! رونالدو!»

چهار دقیقه بعد، دوباره صدای تشویق در اطراف سالن 88000 نفری بلند شد.

گونسالو راموس در موقعیتی نبود که رونالدو را که در همان لحظه ای که بازی روز سه شنبه را شروع کرده بود، با جلیقه زرد روی نیمکت به آنها بدهد. راموس سرمربی پرتغال نیست. بنابراین مهاجم بنفیکا، که آخرین باری که A Seleção یک بازی مهم حذفی را بدون حضور رونالدو در زمین شروع کرد، هنوز به دنیا نیامده بود، هر کاری که می توانست انجام داد تا به آن هواداران چیزی برای یادآوری بدهد. او سومین گل خود در آن شب و چهارمین گل ملی نوپای خود را به ثمر رساند تا شکست فوق العاده پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی سوئیس را با نتیجه 6 بر 1 نشان دهد.

راموس یک شروع شگفت انگیز بود و برای پرتغال مقابل سوئیس هت تریک کرد.

تصاویر کائو کان/شین هوا/ایماگو

به نظر می‌رسد فوتبال سیاره‌ای دائماً و با وسواس حول محور رونالدو می‌چرخد، بنابراین او طبیعتاً بر روند بازی‌ای که هشتمین و آخرین مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را مشخص می‌کند، تحت الشعاع قرار داد. CR7 در سرفصل ها زندگی می کند. او در پیروزی پرتغال در روز شکرگزاری مقابل غنا، یک ضربه پنالتی را به تساوی کشید و به گل تبدیل کرد و اولین بازیکنی شد که در پنج تورنمنت جام جهانی گلزنی کرد. چهار روز بعد، این مهاجم مشهور تشنه گل برای مدت کوتاهی یک آمار برونو فرناندز را جشن گرفت که گویی متعلق به خودش است. آدیداس باید وزنه می زد و به دنیا اطلاع می داد که فناوری داخل توپش هرگز لمس او را تشخیص نداد.

سپس سر و صدا افزایش یافت. با قطعی شدن بازی دور دوم پرتغال، رونالدو زودتر از همیشه در باخت روز جمعه مقابل کره جنوبی تعویض شد و دوربین ها – چون همیشه به سمت او نشانه رفته اند – واکنش او را ثبت کردند. او به یک بازیکن کره‌ای فک کرد و از او خواست که سریع‌تر از زمین خارج شود، سپس مربی فرناندو سانتوس را در حالی که به سمت نیمکت حرکت می‌کرد، یک ترکیب سرد شانه/چشم را چرخاند.

سانتوس بعداً گفت: “آیا قبلاً فیلم را تماشا کرده‌ام؟ بله. آن را دوست نداشتم. اصلاً از آن خوشم نیامد. از آنجا، چیزهایی است که شما به صورت داخلی مرتب می‌کنید.”

در حالی که شایعات در مورد پیشنهاد ادعایی 500 میلیون دلاری بازیکن آزاد از باشگاه النصر عربستان به گوش می رسید، این حس به وجود آمد که چهره تسلیم ناپذیر رونالدو در حال فروپاشی است. همان سوالی که در مورد منچستریونایتد پرسیده شد، قبل از مصاحبه هیجان انگیز رونالدو با پیر مورگان که جدایی او را ضروری کند، در قطر نیز شنیده شد و نوشت: آیا پرتغال بدون نماد پیر و خلق و خوی خود به نوعی وضعیت بهتری داشت؟

اگر نمایش سه‌شنبه به این سوال پاسخ نمی‌داد – فقط یک بازی بود – حداقل تایید می‌کرد که زندگی و امید پس از رونالدو وجود خواهد داشت. فرناندس، 28 ساله – هم تیمی سابق رونالدو در یونایتد – و ژائو فلیکس، وینگر اتلتیکو مادرید، 23 ساله، غیرقابل بازی بودند و با پاس های نرم، ظاهرسازی و دویدن هوشمندانه، سوئیسی را که کم تحرک بود، رد می کردند. و سپس راموس، بازیکن 21 ساله ای که در حال رقابت با چهارمین ملی پوش بزرگسال خود بود، که اولین بازی خود را با پرتغال در یک بازی دوستانه قبل از جام جهانی تنها سه هفته پیش انجام داد. فرم باشگاهی او سانتوس را متقاعد کرد که راموس را به قطر بیاورد. او در 10 بازی قبلی خود با بنفیکا 8 گل به ثمر رسانده بود. و تحرک او سانتوس را متقاعد کرد تا زمانی که پرتغال برای اولین بار از سال 2006 به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کند، تاس بیندازد.

کریستیانو ثابت‌تر است. او در منطقه مصمم‌تری باقی می‌ماند، واضح است که کیفیت بالایی دارد. گونسالو راموس بسیار پویا است. او به دنبال فرصت ها می گردد. … مشاهداتی که انجام دادم [watching him] به وضوح برجسته شد و این چیزی بود که او در نهایت نشان داد.»

این سرمربی کهنه کار ادامه داد: ما قصد داریم تیمی داشته باشیم که با روانی زیاد بازی کند. می‌توانم بگویم امروز خیلی خوب بازی کردیم.»

عکاسان در حین سرود پرتغال صف کشیدند تا روی شروع کننده ها تمرکز نکنند، بلکه لنزهای خود را روی رونالدو و ذخیره ها قرار دهند.

Mike Egerton/PA Images/Imago Images

سوئیس هیچ فشاری نیست. تیم ناتی که در رده پانزدهم جهان قرار دارد، در پنجمین جام جهانی متوالی حضور داشت. طرف های اروپایی مانند ایتالیا، هلند، بلژیک، کرواسی، دانمارک و سوئد نمی توانند این را بگویند. و تنها سه کشور دیگر – فرانسه، برزیل و آرژانتین – در سومین دور متوالی شانزدهم این هفته به رقابت پرداختند. سوئیس همچنین پرتغال را 1-0 در بازی لیگ ملت های یوفا در ژوئن شکست داد.

اما سوئیسی ها تحت تأثیر بیماری قرار گرفتند. مربی مورات یاکین گفت سیلوان ویدمر و نیکو الودی مدافعان مریض بودند و فابیان شر که در دو گل اول پرتغال به شدت شکست خورد، با مشکل تنفسی مواجه شد و در نیمه دوم تعویض شد. و آنها تقریباً هیچ کاری را در آینده انجام ندادند. یاکین سعی کرد با 3-5-2 بداهه بازی کند، اما این یک فاجعه بود. در دقیقه 17 راموس روی یک چرخش عالی و ضربه ای به گوشه سمت چپ دروازه را باز کرد. سپس پپه مدافع 39 ساله که به جای رونالدو بازوبند کاپیتانی را بسته بود، با ضربه سر تند دقیقه 33 به مسن ترین بازیکن مردی تبدیل شد که در یک بازی حذفی جام جهانی گلزنی کرده است.

چند دقیقه پس از نیمه تمام، مشخص شد که راموس قصد دارد تمام تلاش خود را انجام دهد تا بازی سه شنبه را درباره او بسازد. پویایی به نمایش گذاشته شد، زیرا او به سرعت به سمت تیرک نزدیک شد و به طرز ماهرانه ای سانتری از دیوگو دالوت از منچستریونایتد را تغییر داد. راموس همچنین به گل دقیقه 55 رافائل گوئریرو و گل چهارم پرتغال کمک کرد. سوئیس یک ضربه کرنر قبل از اینکه راموس اولین هت تریک مرحله حذفی جام جهانی را در 32 سال گذشته با دوندگی دقیقه 67 و ضربه زدن به دروازه بان یان سومر (فلیکس پاس گل) را به ثمر رساند، یک ضربه را عقب کشید. راموس همچنین جوان‌ترین بازیکن با سه گل در یک بازی حذفی از زمانی است که پله 17 ساله فرانسه را در نیمه نهایی سال 1958 شکست داد.

برناردو سیلوا، هافبک پرتغال و منچسترسیتی در منطقه مختلط لوسایل گفت: «استعداد بزرگی است. نه فقط این، نه فقط کیفیت او، زیرا او بوی آن مهاجم را می‌گیرد، می‌داند توپ قرار است کجا فرود بیاید تا بازی را تمام کند، بلکه پسر بزرگ. یک کارگر، یک کارگر، از این نظر که همیشه سعی می کند بهترین کار را برای تیم انجام دهد و نه برای او.”

هواداران در دقیقه 74 به چیزی که می خواستند رسیدند، زمانی که رونالدو برای اولین بار در دوران حرفه ای افسانه ای خود از روی نیمکت در یک بازی جام جهانی وارد شد. او در دقیقه 84 با یک تماس آفساید منتفی شد و او در یک بازی حذفی جام جهانی بدون گل باقی ماند. این قرار بود شب راموس باشد.

رونالدو دیرهنگام در بازی پرتغال مقابل سوئیس جایگزین شد و جایگاهش در مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده بود.

دیوید کلاین / اسپورتیماژ / تصاویر ایماگو

راموس که می‌گوید بت‌های بزرگش رابرت لواندوفسکی، زلاتان ابراهیموویچ و زلاتان ابراهیموویچ، می‌گوید: «حتی در رویاهایم هم آرزوی حضور در ترکیب اصلی مرحله حذفی جام جهانی و هت تریک را نداشتم. البته رونالدو

هم راموس و هم سانتوس گفتند که پرتغال باید این عملکرد را قبل از بازی یک چهارم نهایی روز شنبه مقابل مراکش فراموش کند. نمیشه خیلی بالا رفت حواسش پرت نمیشه با وجود این صحنه، تقریباً مطمئناً رونالدو موضوع گفتگو خواهد بود.

سانتوس گفت: “بعضی اوقات مردم خیلی خوشحال نیستند، اما ما باید با آن کنار بیاییم. در این لحظه، چیزی که از همه مهمتر است، و من فقط به بازیکنان گفتم، چهار روز دیگر یک مسابقه دیگر داریم.”

«همانطور که قبلاً گفتم… فکر می‌کنم این مسائل [with Ronaldo] حل شده است.» «این چیزی است که تمام شده و حل شده است. نگاهی به نمونه تاریخچه این بازیکن بسیار مهم است. او یکی از بهترین بازیکنان جهان است – از نظر حرفه ای بودن، به عنوان کاپیتان، تعداد گل هایی که به ثمر رساند، نحوه ورودش [to Tuesday’s game] با اراده زیاد تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به طور جمعی به این تیم فکر کنیم.»

سانتوس با اشاره به این واقعیت که او رونالدو را از ۱۹ سالگی می شناسد و اینکه “رابطه قوی” آنها در طول سال ها “تنها توسعه یافته است” در پایان صحبت کرد.

او گفت: “من و رونالدو هرگز جنبه انسانی و شخصی را با مربی و بازیکن اشتباه تفسیر نمی کنیم.” او بازیکن بسیار مهمی برای حضور در تیم است.

رونالدو اولین گل راموس را با بقیه ذخیره های پرتغال جشن می گیرد و با شروع به کرنر می رود.

جوئل مارکلوند/Bildbyran/Imago Images

رونالدو آن گل های اولیه را با هم تیمی هایش جشن گرفت و در حالی که جلیقه زرد خود را به تن داشت با بقیه بازیکنان تعویضی تا پرچم کرنر مسابقه داد. او به پرتغالی ها پیوست و به جمع بزرگ هواداران پشت دروازه شمالی سلام کرد و سپس از زمین خارج شد و جلوتر از آنها وارد رختکن شد. بقیه A Seleção درنگ کردند و آهسته تر به سمت خط کناری حرکت کردند. راموس توپ مسابقه را زیر بغل خود نگه داشت.

سیلوا در پاسخ به این سوال که آیا موضوع رونالدو داغ خواهد شد، گفت: “فکر نمی کنم اینطور باشد.” “من فکر می کنم او امروز به ما کمک می کند. او در داخل رختکن شخصیت بزرگی از خود نشان داد و حالش خوب بود. البته گاهی ممکن است خوشحال نباشد چون همه دوست دارند بازی کنند. اما او در نقشش خیلی به ما کمک کرد و برخوردش عالی بود.

امروز، سرمربی 11 را انتخاب کرد و 11 پاسخ عالی برای این بازی داشتند. و ما از عملکرد بسیار خوشحالیم.»



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.