افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

اشتباه فدراسیون در رای بیرانوند/ محرومیت اعمال شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 386380
اشتباه فدراسیون در رای بیرانوند/ محرومیت اعمال شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا بیرانوند دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر با وجود اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت، قرارداد یک طرفه خود را فسخ کرد و قرارداد امضا کرد. با باشگاه تراکتورسازی تبریز که باعث شکایت شد باشگاه پرسپولیس دروازه بان سابق خود […]

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا بیرانوند دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر با وجود اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت، قرارداد یک طرفه خود را فسخ کرد و قرارداد امضا کرد. با باشگاه تراکتورسازی تبریز که باعث شکایت شد باشگاه پرسپولیس دروازه بان سابق خود را از دست داد.

پس از ماه ها انتظار، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، امروز شنبه چهاردهم حکم این پرونده جنجالی صادر شد. بر این اساس بیرانوند باید بیش از 20 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. علاوه بر این کمیسیون تعیین وضعیت این دروازه بان، وی را با 4 ماه محرومیت جریمه کرد و این به معنای حضور او در مسابقات تراکتورسازی و تیم ملی فوتبال است.

آرش شکرریز وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با رای کمیته تعیین وضعیت در مورد محرومیت ۴ ماهه این دروازه بان گفت: به نظر من کمیته تعیین وضعیت متن صریح با قانون مخالفت شده است و اگر برای تعیین وضعیت به بند چهارم ماده 18 آیین نامه کمیته رجوع کنیم، به صراحت مشخص می شود که بازیکنی که در مدت حفاظت شده مرتکب تخلف از قرارداد شود، علاوه بر پرداخت غرامت، او ممکن است با ورزش تنبیه شود.

وی ادامه داد: این مجازات موجب محرومیت 4 ماهه از شرکت در بازی های رسمی اعم از باشگاهی و ملی می شود که باعث می شود بازیکن به دو بازی ملی و باشگاهی بیاید و در صورت وجود دلایل جدی این محرومیت می تواند تمدید شود. تا 6 ماه بود. یعنی مثلاً بازیکن جعل کرده و علاوه بر تخلف انضباطی، تعدد مادی هم کرده باشد.

شکرریز تصریح کرد: در بخشی از این حکم آمده است که کمیته تعیین وضعیت از کمیته تدوین قانون درباره محرومیت بیرانوند سوال کرده است که آیا وی تعلیق می شود یا خیر. باید بگویم در هیچ یک از رویه های فیفا، حتی با رضایت باشگاه مصدوم و محکوم، چنین چیزی در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال در مورد شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مهدی طارمی که با دیپلماسی سیاسی حل شد. بخش جبران حذف شد، اما محرومیت باقی ماند.

وی تصریح کرد: فیفا با رد صلاحیت موکدا تاکید کرده است که قرارداد ما بین بازیکن، مربی و باشگاه رعایت می شود، یعنی «قرارداد بین حرفه ای و باشگاه رعایت می شود.» این کار انجام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.