افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر برای حل ناهنجاری های دما استفاده کنید

  • کد خبر : 386251
از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر برای حل ناهنجاری های دما استفاده کنید

به گزارش بازار، «سحر تاجبخش مسلم» امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا پس از تشریح روند تغییرات اقلیمی جهانی، افزود: سازمان ملل 17 هدف را برای توسعه پایدار مشخص کرده است که هدف سیزدهم آن اقلیم است. اقدام . وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با این هدف، استفاده از داده […]

به گزارش بازار، «سحر تاجبخش مسلم» امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا پس از تشریح روند تغییرات اقلیمی جهانی، افزود: سازمان ملل 17 هدف را برای توسعه پایدار مشخص کرده است که هدف سیزدهم آن اقلیم است. اقدام .

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با این هدف، استفاده از داده های ماهواره ای سنجش از دور است. استفاده از رصدهای فضایی و زمینی بیشترین تأثیر و اهمیت را در مدیریت جهانی رصد زمین برای اقدامات اقلیمی دارد. تغییرات آب و هوایی بر همه افراد تأثیر می گذارد، اما آسیب آن در جوامع و گروه های فقیر و آسیب پذیر نسبتاً بیشتر است.

تاجبخش با مروری بر ناهنجاری های دمایی سالانه هوا بین سال های 1850 تا 1900 گفت: اکنون دمای آب اقیانوس ها افزایش یافته و در کنار آن گازهای گلخانه ای نیز افزایش یافته است. یکی از قابلیت های داده های ماهواره ای و زمینی مربوط به ناهنجاری های دمایی هوا است که نشان می دهد دمای هوا از سال 2023 تا 2024 بیش از 1.5 درجه نسبت به میانگین های صنعتی قبل از انقلاب افزایش یافته است. این موضوع بسیار مهم است زیرا امکان تخریب اکوسیستم هایی از دریا وجود دارد که به راحتی قابل جبران نیست.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان امسال نیز مانند بسیاری از نقاط جهان، ایران یکی از مناطقی بود که بیشترین تاثیر را از ناهنجاری های دمایی داشت. مهم ترین راه حل برای حل ناهنجاری های دما، استفاده از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر، کاهش تولید گازهای گلخانه ای و سازگاری با تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش بازار، انجمن هفته جهانی فضا هر ساله موضوعی را برای برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا انتخاب می کند تا تمامی فعالیت ها و رویدادهای سراسر جهان در این هفته (13 تا 19 اکتبر – 4 اکتبر 10 اکتبر) با این شعار برنامه ریزی شود. این انجمن موضوع هفته جهانی فضا را در سال 1403 “فضا و تغییر اقلیم” نامگذاری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.