افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

آصفی: ایران از تمام توان نظامی خود برای حمله به اسرائیل استفاده نکرد احتمال جنون نتانیاهو!

  • کد خبر : 386229

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از خبرآنلاین، استفاده از موشک های مافوق صوت در عملیات قول واقعی سپاه دوم علیه اسرائیل از نکات قابل توجه این عملیات بود. اما سوال اینجاست که آیا ایران از تمام توان نظامی خود در عملیات مذکور استفاده کرده است؟ حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در […]

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از خبرآنلاین، استفاده از موشک های مافوق صوت در عملیات قول واقعی سپاه دوم علیه اسرائیل از نکات قابل توجه این عملیات بود. اما سوال اینجاست که آیا ایران از تمام توان نظامی خود در عملیات مذکور استفاده کرده است؟ حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که ایران در عملیات صادق 2 تنها یک منبع نیروی نظامی خود را فاش کرده است و آیا اسرائیل یا کشورهایی که از او برای حمله به ایران حمایت کنید. انتقام گسترده حق طبیعی و قانونی ایران است.

حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که عملیات وعده صادق صادق دو دست گرم برای ایران بود، با مظفر موافق بود. او همچنین به احتمال پاسخ اسرائیل اشاره می‌کند و می‌گوید اگر این رژیم پاسخ دهد، خیلی جدی و بزرگ نخواهد بود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه می خوانید:

***

آقای آصفی ارزیابی شما از وضعیت پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی چیست؟ آیا احتمال ادامه این حملات از هر دو طرف وجود دارد؟

بالاخره رژیم صهیونیستی در دوران جنون به سر می برد، یعنی نتانیاهو بقا، زندگی و مرگ خود را در ادامه جنگ می بیند. از سوی دیگر، هیچ دستاوردی در غزه و لبنان حاصل نشد، مگر اینکه کسی بخواهد کشتار مردم بیگناه را یک دستاورد تفسیر و تلقی کند.

بنابراین، امکان ارتکاب هر جنون وجود دارد. علاوه بر اینکه دنیای غرب و در راس آن آمریکا این حیوان درنده را رها کردند، تاکنون هیچ مانعی بر سر راه خود ندیده است. اما اتفاقاتی که در شب حمله رخ داد، هم از نظر سیاسی، نظامی و هم از نظر اطلاعاتی و امنیتی ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد. در نهایت، آن طور که در گنبد آهنین تبلیغ شد، کار نکرد و وضعیت اسرائیل را بسیار بدتر کرد.

آصفی

اگر اسرائیل اجازه گول خوردن را بدهد، پاسخ جدی تری دریافت خواهد کرد.

در این شرایط ممکن است اسرائیل وارد عمل شود، اما طراحان عملیات قول واقعی 2 باید به فکر تدابیر لازم می افتادند، مدتی با تأمل و خویشتن داری این کار را انجام دادند، باید به جوانب آن توجه می کردند. موضوع، به این معنی که آنها انجام ندادند، پس از همه، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. وقتی مسئولان سیستم قدمی برمی دارند، گام های بعدی را پیش بینی و برنامه ریزی می کنند.

البته همانطور که مسئولان گفتند اگر اسرائیل احمق باشد، پاسخ جدی تری دریافت خواهد کرد، اما طبیعی است که جمهوری اسلامی بسیار مراقب باشد و اجازه چنین کاری را به رژیم صهیونیستی ندهد. البته من تصور نمی کنم شما بخواهید یک اقدام خیلی جدی و بزرگ انجام دهید. ممکن است بخواهید کاری کنید و بگویید من هم کاری کردم و در مقابل افکار عمومی دنیا و کشور خودتان دچار آبروریزی بیشتر نشوید، اما احتیاط لازم قطعاً در دستور جمهوری اسلامی ایران است.

اسرائیل آمادگی حمله جدی به جمهوری اسلامی را ندارد

* مثلا در پی ترور مجدد مقامات ایرانی یا …

بالاخره این رژیم یک رژیم جنایتکار است و با توجه به اینکه سابقه سیاهی در گذشته دارد اگر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد اما جمهوری اسلامی ایران باید اقدامات لازم را انجام داده و هوشیاری لازم را داشته باشد. . ، بنابراین جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. اسرائیل در موقعیتی نیست که بتواند ضربه سختی به جمهوری اسلامی وارد کند.

جنگ به ایران کشیده نمی شود

*به نظر شما احتمال سرایت جنگ به ایران وجود دارد؟

نه، من این احتمال را نمی دهم که جنگ به ایران هم کشیده شود.

گفته می شود در حمله ایران به اسرائیل از موشک های مافوق صوت استفاده شده است. به نظر شما آیا ایران از تمام توان نظامی خود در این حمله استفاده کرد؟

نه، این بخش کوچکی از قدرت نظامی ایران است. در واقع وضعیت آنقدر جدی نیست که ایران از تمام توان خود استفاده کند. در واقع این دست گرمی برای ایران بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.